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Characteristics of wheel rail interface
Features of rail wheel interaction
Interaction between EU and NATO
Interaction between education and productive work
Interactions between types of genetic material
Interactions of systems of a cell
Molecular biology
Principles of wheel rail interface
WGTCP

Traduction de «interaction between legislative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
interface between buildings, people and the environment | interaction between buildings, people and the environment | relationship between buildings, people and the environment

relations entre les bâtiments, les individus et l’environnement


interactions of systems of a cell | interactions between types of genetic material | molecular biology

biologie moléculaire


principles of physical interaction between rail and wheel | principles of wheel rail interface | characteristics of wheel rail interface | features of rail wheel interaction

caractéristiques de l'interface roues-rails


interaction between EU and NATO

interaction entre l'UE et l'OTAN


Working Group on the Interaction between Trade and Competition Policy | WGTCP [Abbr.]

Groupe de travail de l'interaction du commerce et de la politique de la concurrence


pharmacological interaction between the drug and the organism

interaction pharmacologique entre la drogue et l'organisme


Interaction between education and productive work

Interaction entre éducation et travail productif


Expert Group Meeting on the Interaction between Clients and Grassroots Family-Planning Workers

Réunion d'experts sur l'interaction entre utilisateurs et agents locaux de la planification familiale


meeting on the interaction between defence spending and economic development, with particular emphasis on defence budget issues

réunion liée aux budgets de la défense


Interactions between environmental transformations and the adaptive, demographic and genetic structure of human populations

Conséquences réciproques de l'évolution démographique et génétique des populations humaines et des transformations de l'environnement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
18. Calls for better interaction between legislative and non-legislative priorities of Parliament's Committee on Women's Rights and Gender Equality and the Institute's research; acknowledges the importance of the Institute's role in collecting reliable comparative data disaggregated by sex and fundamental to the development of national and Union policies, especially those on gender based violence; calls on the Institute to work closely with Eurostat and the European Union Agency for Fundamental Rights in order to produce regular surveys on those issues that the Committee on Women's Rights and Gender Equality considers to be the most im ...[+++]

18. appelle de ses vœux une meilleure interaction entre les priorités législatives et non législatives de la commission des droits de la femme et de l'égalité des genres du Parlement et les recherches de l'Institut; reconnaît l'importance du rôle joué par l'Institut dans la collecte de données fiables, comparables et ventilées par sexe, essentielles pour l'élaboration des politiques nationales et européennes, en particulier sur la violence à caractère sexiste; appelle l'Institut à collaborer étroitement avec Eurostat et avec l'Agenc ...[+++]


8. Recalls the importance of taking the activities anticipated in the cooperation plan with the Committee on Women's Rights and Gender Equality into consideration in the Institute's annual work programme and to regularly present the results and findings of the research before the relevant committees of Parliament; notes that the Institute should ease the access to gender-related information towards the Committee on Women's Rights and Gender Equality in a more proactive way and more focused on the work carried out by this committee, which would allow its members more effective tools of information; calls for better interaction between legislative and non-legislative ...[+++]

8. rappelle qu'il importe de tenir compte, dans le programme de travail annuel de l'Institut, des activités anticipées dans le plan de coopération avec la commission des droits de la femme et de l'égalité de genres et de soumettre à intervalles réguliers les résultats de la recherche aux commissions compétentes du Parlement; fait observer que l'Institut faciliterait l'accès de la commission des droits de la femme et de l'égalité des genres à des informations liées au genre de façon plus proactive, en ciblant davantage les travaux menés par cette commission, ce qui permettrait à ses membres de disposer d'outils d'information plus efficaces; appelle de ses vœux une meilleure interaction ...[+++]


18. Calls for better interaction between legislative and non-legislative priorities of the Committee on Women's Rights and Gender Equality and the Institute's research; acknowledges the importance of the Institute's role in collecting reliable comparative data disaggregated by sex and fundamental to the development of national and Union policies, especially those on gender based violence; calls on the Institute to work closely with Eurostat and the European Union Agency for Fundamental Rights in order to produce regular surveys on those issues that the Committee on Women's Rights and Gender Equality considers to be the most important, ...[+++]

18. appelle de ses vœux une meilleure interaction entre les priorités législatives et non législatives de la commission des droits de la femme et de l'égalité des genres et les recherches de l'Institut; reconnaît l'importance du rôle joué par l'Institut dans la collecte de données fiables, comparables et ventilées par sexe, essentielles pour l'élaboration des politiques nationales et européennes, en particulier sur la violence à caractère sexiste; appelle l'Institut à collaborer étroitement avec Eurostat et avec l'Agence des droits ...[+++]


36. Considers that the implementation of strategies, plans and programmes, as well as specific national legislation, may provide a political and institutional framework which is more favourable to the development of the blue economy in the various Member States; stresses that these strategies, plans and programmes, together with specific national legislation, should contribute to harmonious and sustainable interaction between human activities and the marine and coastal environment; stresses ...[+++]

36. considère que la mise en œuvre de stratégies, de plans et de programmes, ainsi que de lois nationales spécifiques, peut favoriser un cadre politique et institutionnel plus favorable au développement de l'économie bleue dans différents États membres; souligne que ces stratégies, ces plans et ces programmes, ainsi que la législation nationale spécifique, doivent contribuer à une interaction harmonieuse et durable entre les activités humaines et l'environnement marin côtier; souligne l'importance que revêt la planification de l'esp ...[+++]


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36. Considers that the implementation of strategies, plans and programmes, as well as specific national legislation, may provide a political and institutional framework which is more favourable to the development of the blue economy in the various Member States; stresses that these strategies, plans and programmes, together with specific national legislation, should contribute to harmonious and sustainable interaction between human activities and the marine and coastal environment; stresses ...[+++]

36. considère que la mise en œuvre de stratégies, de plans et de programmes, ainsi que de lois nationales spécifiques, peut favoriser un cadre politique et institutionnel plus favorable au développement de l'économie bleue dans différents États membres; souligne que ces stratégies, ces plans et ces programmes, ainsi que la législation nationale spécifique, doivent contribuer à une interaction harmonieuse et durable entre les activités humaines et l'environnement marin côtier; souligne l'importance que revêt la planification de l'esp ...[+++]


Having civil law terms in federal legislation or provisions like the one I referred to earlier, stating explicitly that civil law concepts must be applied in Quebec and common law concepts must be applied outside Quebec, will remind everyone all across Canada of the existence of bijuralism and of the need to ask the necessary questions when dealing with problems involving the interaction between private law and federal legislation.

La présence de termes de droit civil dans la législation fédérale ou la présence de dispositions dont celle que j'ai citée plus tôt, qui dit explicitement que les concepts de droit civil doivent être appliqués au Québec et que les concepts de common law doivent être appliqués à l'extérieur du Québec, va rappeler à tout le monde à travers le Canada l'existence du bijuridisme et la nécessité de se poser les questions qui s'imposent lorsqu'on aborde des problèmes d'interaction entre le droit privé et la législation fédérale.


I will list the questions that were asked: Clarification of the definition of privacy, along with an assessment of whether privacy is a fundamental right; an evaluation of the existing federal legislative infrastructure regarding the protection of privacy, such as sections 7 and 8 of the Canadian Charter of Rights and Freedoms, the Privacy Act, Personal Information Protection and Electronic Documents Act, formerly Bill C-6 of the last session of Parliament; the interaction between the right t ...[+++]

Voici ce qui nous a été demandé: préciser la définition de la protection de la vie privée et évaluer si c'est un droit fondamental; étudier le cadre législatif fédéral actuel concernant la protection de la vie privée, comme les articles 7 et 8 de la Charte canadienne des droits et libertés, la Loi sur la protection de la vie privée et la Loi sur la protection des renseignements personnels et les documents électroniques, l'ancien projet de loi C-6 adopté au cours de la dernière session du Parlement; établir les liens entre le droit à ...[+++]


The Canadian Royal Commission on Aboriginal Peoples identifies that the outer limits of aboriginal jurisdiction within the inherent right would be governed by three guiding principles: that aboriginal governments would hold the same jurisdiction now held by the federal Parliament under section 91(24); that where conflict arises between federal and aboriginal laws, aboriginal law would prevail; and that the interaction between aboriginal and provincial laws will be regulated by the rules that govern the relationship between federal and p ...[+++]

La Commission royale sur les peuples autochtones précise que les limites du pouvoir autochtone, au sein du droit inhérent, relèvent de trois principes: les gouvernements autochtones détiennent le pouvoir actuellement détenu par le Parlement fédéral en vertu du paragraphe 91(24); lorsqu'un conflit surgit entre les lois fédérales et autochtones, les lois autochtones priment; et l'interaction entre les lois autochtones et provinciales est régie par la règle qui régit les relations entre les lois fédérales et provinciales.


Mr. Berkley Reynolds: I'll first talk a little bit more about the tables and the interaction between the two pieces of legislation, the Family Law Act, which is the provincial legislation that deals with support, and the Divorce Act, which is a federal piece of legislation of course.

M. Berkley Reynolds: Je traiterai tout d'abord des barèmes et des interactions des deux lois, soit la Family Law Act, la loi provinciale qui s'applique en matière de pensions alimentaires, et la Loi sur le divorce, la loi fédérale, bien entendu.


Mr. Becker: That does provide the opportunity to measure and understand the interaction between the legislative scheme that is being considered and the section 35 protected rights that might be infringed, and work out how that is to operate.

M. Becker : Ce serait l'occasion d'apprécier et de comprendre l'interaction entre la formule législative qui vous est proposée et les droits garantis par l'article 35 auxquels il pourrait être porté atteinte, et de régler la question de savoir comment tout cela s'imbrique.




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'interaction between legislative' ->

Date index: 2023-02-06
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