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Canada's trade relations with the United States
Canada-U.S. relations
Canada-United States relations
ESFS
EU Supervisory Framework
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Hemispheric institutional framework
Institutional framework
Institutional structure
Prudential control
Prudential supervision
Single institutional framework
Supervision of financial institutions
The institutional framework for the relationship

Vertaling van "institutional framework urges " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
institutional structure [ institutional framework ]

structure institutionnelle [ cadre institutionnel ]




hemispheric institutional framework

cadre institutionnel de l'hémisphère


institutional framework

structure institutionnelle [ cadre institutionnel ]


Canada-United States relations [ Canada-U.S. relations | The institutional framework for the relationship | Canada's trade relations with the United States ]

Les relations Canada-États-Unis [ Le cadre institutionnel des relations entre les deux pays | relations Canado-américaines | Les relations commerciales du Canada et des États-Unis | Les relations commerciales Canada-Etats-Unis ]


agreement establishing a specific institutional framework by organising cooperation procedures

accord qui crée un cadre institutionnel spécifique en organisant des procédures de coopération


single institutional framework

cadre institutionnel unique


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Believes that the effectiveness of EU expenditure depends on sound policy, regulatory and institutional frameworks at all levels; insists that, in accordance with Articles 310(5) and 317 TFEU, Member States must implement the budget in accordance with the principle of sound financial management; reminds Member States of their legal obligation to ensure that appropriations entered in the budget are used in accordance with this principle and that they must shoulder their share of responsibility in making EU funding more effective; recalls that 90 % of the errors detected by the European Court of Auditors have been in Member States, and ...[+++]

est d'avis que l'efficacité des dépenses de l'Union est tributaire de la solidité des cadres d'action et de réglementation et du cadre institutionnel à tous les niveaux; insiste sur le fait que, conformément à l'article 310, paragraphe 5, et à l'article 317 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, les États membres doivent exécuter le budget conformément au principe de la bonne gestion financière; rappelle aux États membres qu'ils ont l'obligation légale de veiller à ce que les crédits inscrits au budget soient utilisé ...[+++]


16. Acknowledges that both governance on sustainable development and international governance may require implementation and coordination efforts at regional level and will need a more coherent regional institutional framework; urges international organisations working on environmental and sustainable development issues at regional or national levels to extend their consultations with non-governmental organisations and other major groups;

16. reconnaît qu'une politique de développement durable et une bonne gouvernance internationale peuvent exiger des efforts de mise en œuvre et de coordination au niveau régional et exigeront un cadre institutionnel régional plus cohérent; invite instamment les organisations internationales travaillant sur les questions de développement environnemental et durable au niveau régional ou national à intensifier leurs consultations avec des organisations non-gouvernementales et d'autres groupements importants;


16. Acknowledges that both governance on sustainable development and international governance may require implementation and coordination efforts at regional level and will need a more coherent regional institutional framework; urges international organisations working on environmental and sustainable development issues at regional or national levels to extend their consultations with non-governmental organisations and other major groups;

16. reconnaît qu'une politique de développement durable et une bonne gouvernance internationale peuvent exiger des efforts de mise en œuvre et de coordination au niveau régional et exigeront un cadre institutionnel régional plus cohérent; invite instamment les organisations internationales travaillant sur des questions de développement environnemental et durable au niveau régional ou national à intensifier leurs consultations avec des organisations non‑gouvernementales et d'autres groupements importants;


9. Acknowledges that both governance on sustainable development and international governance may require implementation and coordination efforts at regional level and will need a more coherent regional institutional framework; urges international organisations working on environmental and sustainable development issues at regional or national levels to extend their consultations with non-governmental organisations and other major groups;

9. reconnaît qu'une politique de développement durable et une bonne gouvernance internationale peuvent exiger des efforts de mise en œuvre et de coordination au niveau régional et exigeront un cadre institutionnel régional plus cohérent; invite instamment les organisations internationales travaillant sur des questions de développement environnemental et durable au niveau régional ou national à intensifier leurs consultations avec des organisations non‑gouvernementales et d'autres groupements importants;


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Calls for enhanced cooperation between the Council of Europe and the European Union in the field of promoting minority rights and protecting regional and minority languages; calls for the use of the legally binding conventions of the Council of Europe, such as the Framework Convention for the Protection of National Minorities and the European Charter for Regional or Minority Languages, and their well-functioning monitoring mechanism; urges consideration of the Convention's Advisory Committee's opinion on the measures taken by the re ...[+++]

appelle à un renforcement de la coopération entre le Conseil de l'Europe et l'Union européenne dans les domaines de la promotion des droits des minorités et de la protection des langues régionales et minoritaires; demande qu'il soit fait usage des conventions juridiquement contraignantes du Conseil de l'Europe, comme la Convention-cadre pour la protection des minorités nationales et la Charte européenne des langues régionales ou minoritaires, et de leur mécanisme efficace de suivi; demande instamment que l'avis du Comité consultatif de la Convention sur les mesures dont les États contractants font état dans leurs rapports et les rapports du Comité d'experts de la Charte sur l'exécution des engagements des États parties soient pris en cons ...[+++]


44. Acknowledges that both governance on sustainable development and international governance may require implementation and coordination efforts at regional level and will need a more coherent regional institutional framework; urges, therefore, the Johannesburg Summit to consider the creation of a World Environment Organisation under the auspices of the UN; urges international organisations, notably the UN bodies and organisations, working on environmental and sustainable development issues at regional or national levels, to extend their consultations ...[+++]

44. prend acte du fait que la gouvernance en matière de développement durable et la gouvernance internationale peuvent nécessiter des efforts de mise en œuvre et de coordination au niveau régional et exigeront un cadre institutionnel régional plus cohérent; presse, par conséquent, les acteurs du Sommet de Johannesburg de réfléchir à la création d'une organisation mondiale de l'environnement, qui serait placée sous les auspices des Nations unies; invite instamment les organisations internationales, notamment les organes et organisati ...[+++]


42. Acknowledges that both governance on sustainable development and international governance may require implementation and coordination efforts at regional level and will need a more coherent regional institutional framework; urges therefore the WSSD to consider the creation of a World Environment Organization under the auspices of the UN; urges international organisations, notably the United Nations bodies and organisations, working on environmental and sustainable development issues at regional or national levels, to extend their consultations with ...[+++]

42. prend acte du fait que la gouvernance en matière de développement durable et la gouvernance internationale peuvent nécessiter des efforts de mise en œuvre et de coordination au niveau régional et exigeront un cadre institutionnel régional plus cohérent; presse, par conséquent, les acteurs du sommet mondial sur le développement durable de réfléchir à la création d'une organisation mondiale de l'environnement, qui serait placée sous les auspices des Nations unies; invite instamment les organisations internationales, notamment les ...[+++]


As Loyola de Palacio, the Vice-President responsible for Energy and Transport, stressed: "This proposal, eagerly awaited by the Member States and the industry, is fundamental because it establishes the legal and institutional framework for management of the programme from 2006 onwards. I urge the Council and Parliament to examine it without delay".

Loyola de Palacio, la Vice-Présidente en charge de l'Energie et des Transports a souligné : « Cette proposition très attendue par les Etats-membres et les industriels, est fondamentale parce qu'elle fixe le cadre juridique et institutionnel pour la gestion du programme à partir de 2006, j'encourage le Conseil et le Parlement européen à les examiner promptement ».


36. Proposes to limit its recommendations to what is essential, namely urging the institutions to seek synergies on the specific action to be taken with other international institutions pursuing the same objectives, and to make the best possible use of the new financial instruments of the 2007-2013 financial framework as incentives and means of leverage;

36. propose de limiter ses recommandations à l'essentiel, à savoir demander instamment aux institutions de chercher des synergies sur des actions concrètes à mener avec d'autres institutions internationales poursuivant les mêmes objectifs, et utiliser au mieux les nouveaux instruments financiers du cadre financier 2007-2013, comme incitants et comme leviers;


Relations with Bosnia and Herzegovina have come to the forefront, and the government of Croatia has urged the Bosnian Croats to look for solutions within the constitutional and institutional framework of Bosnia and Herzegovina.

Les relations avec la Bosnie-Herzégovine occupent une place de premier plan, et le gouvernement croate a engagé les Croates de Bosnie à rechercher des solutions dans le cadre constitutionnel et institutionnel de la Bosnie-Herzégovine.


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