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An Act respecting Co-operatives
CCA
CSCE
Canadian Co-operative Association
Co-operative College of Canada
Co-operative Union of Canada
Conference on Security and Co-operation in Europe
Manual data input mode of operation
OSCE
Organization for Security and Co-operation in Europe
The Co-operatives Act
Variable input pressure operation
Wholesale co-operative
Wholesale cooperative
Wholesaler cooperative
Wholesalers' co-operative
Wholesalers' cooperative

Traduction de «input and co-operative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manual data input mode of operation

fonctionnement avec introduction manuelle des données


manual data input mode of operation

fonctionnement avec introduction manuelle des données


The Department of Co-operation and Co-operative Development Act [ An Act respecting the Department of Co-operation and Co-operative Development ]

The Department of Co-operation and Co-operative Development Act [ An Act respecting the Department of Co-operation and Co-operative Development ]


The Co-operatives Act, 1996 [ An Act respecting Co-operatives | The Co-operatives Act, 1989 | The Co-operatives Act ]

Loi de 1996 sur les coopératives [ Loi concernant les coopératives | The Co-operatives Act, 1989 | The Co-operatives Act ]


Canadian Co-operative Association [ CCA | Co-operative Union of Canada | Co-operative College of Canada ]

Association des coopératives du Canada [ ACC | Co-operative Union of Canada | Co-operative College of Canada ]


Organization for Security and Co-operation in Europe | Conference on Security and Co-operation in Europe [ OSCE | CSCE ]

Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe | Conférence sur la sécurité et la coopération en Europe [ OSCE | CSCE ]


wholesale cooperative | wholesale co-operative | wholesaler cooperative | wholesalers' cooperative | wholesalers' co-operative

coopérative de grossistes | coopérative de vente en gros | coopérative de gros


Federal Information- and Co-ordination Service for Transfrontier Co-operation

Service fédéral d'information et de coordination en matière de coopération transfrontalière


Delegation of Switzerland to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD)

Délégation suisse près l'Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE)


variable input pressure operation

fonctionnement à pression d'amont variable | fonctionnement à pression glissante
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This successful Alberta program, based on community input and co-operative templates, could perhaps serve as a template for federal participation if and when a private or a crown interest expressed the wish to take up the federal government in an initiative opportunity.

Le programme fructueux que l'Alberta a mis en oeuvre et qui est fondé sur la participation de la collectivité et la coopération pourrait peut-être servir de modèle à la participation fédérale, si un organisme privé ou une société d'État souhaitait être partie à une initiative semblable.


The petitioners request that the minister only negotiate with his provincial counterpart under publicly declared principles established with input from co-operative housing stakeholders.

Les pétitionnaires demandent au ministre de ne négocier avec son homologue provincial que selon les principes reconnus qui ont été établis de concert avec les représentants des coopératives d'habitation.


Mr. Raymond Bonin (Nickel Belt, Lib.): Mr. Speaker, I have two petitions from my constituents asking the minister responsible for Canada Mortgage and Housing Corporation to immediately suspend negotiations on social housing with the province of Ontario and to resume negotiations only if the minister proceeds under publicly declared principles established with the input of co-operative housing stakeholders.

M. Raymond Bonin (Nickel Belt, Lib.): Monsieur le Président, j'ai ici deux pétitions venant de mes électeurs qui demandent au ministre responsable de la Société canadienne d'hypothèques et de logement de suspendre immédiatement les négociations sur le logement social avec la province de l'Ontario et de ne les reprendre que si le ministre décide de négocier selon les principes reconnus qui ont été établis de concert avec les représentants des coopératives d'habitation.


When operating in different Member States, operators have difficulties in finding access inputs with the right quality and network and service interoperability levels, and when they are available, such inputs exhibit different technical features. This increases costs and constitutes an obstacle to the provision of services across national borders.

Les opérateurs qui exercent leurs activités dans différents États membres éprouvent des difficultés à trouver des intrants d'accès présentant les bons niveaux de qualité et d'interopérabilité des réseaux et des services. De plus, lorsque ces intrants sont disponibles, ils présentent des caractéristiques techniques différentes, ce qui augmente les coûts et constitue un obstacle à la fourniture de services par-delà les frontières nationales.


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For fuels or materials originating from a production process with defined and traceable input streams, the operator may base such estimation on a mass balance of fossil and biomass carbon entering and leaving the process.

Pour les combustibles ou les matières issus d’un procédé de production dont les flux entrants sont connus et traçables, l’exploitant peut fonder cette estimation sur un bilan massique du carbone d’origine fossile et du carbone issu de la biomasse à l’entrée et à la sortie du procédé.


The NRA should decide not to impose or maintain regulated wholesale access prices on passive NGA wholesale inputs or non-physical or virtual wholesale inputs offering equivalent functionalities, pursuant to Article 13 of Directive 2002/19/EC, where — in the same measure — the NRA imposes on the SMP operator non-discrimination obligations concerning passive NGA wholesale inputs or non-physical or virtual wholesale inputs offering eq ...[+++]

Les ARN devraient décider de ne pas imposer ou maintenir de tarifs d’accès de gros réglementés pour les intrants de gros NGA passifs ou les intrants de gros non physiques ou virtuels offrant des fonctionnalités équivalentes, conformément à l’article 13 de la directive 2002/19/CE, lorsque - dans la même mesure - elles imposent à l’opérateur PSM des obligations de non-discrimination relatives à ces intrants, conformément à l’article 10 de la directive 2002/19/CE, qui soient compatibles avec:


Where NRAs conclude that an obligation to provide regulated wholesale inputs on an EoI basis is disproportionate, an EoO model should be applied, which ensures that the wholesale inputs provided to alternative operators — while not using the same systems and processes — are comparable, in terms of functionality and price, to those the vertically integrated SMP operator consumes itself.

Lorsque les ARN concluent que l’obligation de fournir des intrants de gros réglementés sur une base EoI est disproportionnée, il faudrait appliquer un modèle EoO qui garantisse que les intrants de gros fournis aux autres opérateurs – bien que ceux-ci n’utilisent pas les mêmes systèmes et processus – sont comparables, en termes de fonctionnalité et de prix, à ceux que l’opérateur PSM verticalement intégré consomme lui-même.


The NRA should decide not to impose or maintain regulated wholesale access prices on active NGA wholesale inputs, except those inputs specified in point 49 pursuant to Article 13 of Directive 2002/19/EC, where — in the same measure — the NRA imposes on the SMP operator non-discrimination obligations concerning passive and active NGA wholesale inputs pursuant to Article 10 of Directive 2002/19/EC that are consistent with:

Les ARN devraient décider de ne pas imposer ou maintenir de tarifs d’accès de gros réglementés pour les intrants de gros NGA actifs, sauf pour les intrants visés au point 49 conformément à l’article 13 de la directive 2002/19/CE, lorsque - dans la même mesure – elles imposent à l’opérateur PSM des obligations de non-discrimination relatives aux intrants de gros NGA passifs et actifs conformément à l’article 10 de la directive 2002/19/CE qui sont compatibles avec:


These constituents call on the government, particularly the minister responsible for the Canada Mortgage and Housing Corporation, to immediately suspend negotiations on social housing with the province of Ontario and to resume negotiations only if the minister proceeds under publicly declared principles established with the input of co-operative housing stakeholders.

Ces pétitionnaires exhortent le gouvernement, particulièrement la ministre responsable de la Société canadienne d'hypothèques et de logement, à suspendre immédiatement les négociations sur le transfert des programmes de logement social à la province de l'Ontario et à ne les reprendre qu'à la condition que la ministre adopte une série de principes établis en consultation avec les intervenants du secteur du logement coopératif.


Therefore, the petitioners call upon Parliament to ask the minister responsible for the Canada Mortgage and Housing Corporation to immediately suspend negotiations on social housing with the province of Ontario and to resume negotiations only if the minister proceeds under publicly declared principles established with the input of co-operative housing stakeholders.

Par conséquent, les pétitionnaires prient instamment le Parlement de demander au ministre responsable de la Société canadienne d'hypothèques et de logement de suspendre immédiatement les négociations sur le logement social avec la province de l'Ontario et de n'en autoriser la reprise qu'à la condition que le ministre adopte une série de principes énoncés publiquement et établis en tenant compte de l'avis des intervenants du domaine du logement coopératif.




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'input and co-operative' ->

Date index: 2021-04-07
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