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AGN
CMNI
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway
Inland waterway bill of lading
Inland waterway connection
Inland waterway cruise
Inland waterway excursion
Inland waterway shipping
Inland waterway tourism
Inland waterway traffic
Inland waterway transport
Inland waterway trip
Inland waterways cruise
Inland waterways excursion
Inland waterways fleet
Inland waterways insurance
Inland waterways policy
Inland waterways tourism
Inland waterways trip
River cruise
River excursion
River tourism
River traffic
River transport
River trip
Waterway bill of lading

Vertaling van "inland waterways secondly " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
inland waterways insurance [ inland waterways policy ]

assurance fluviale [ assurance de navigation intérieure ]


waterway bill of lading [ inland waterway bill of lading ]

connaissement fluvial


river tourism [ inland waterway cruise | inland waterway excursion | inland waterways cruise | inland waterways excursion | inland waterways tourism | inland waterways trip | inland waterway tourism | inland waterway trip | river cruise | river excursion | river trip ]

tourisme fluvial [ croisière fluviale | randonnée fluviale | randonnée nautique | tourisme nautique ]


inland waterway transport [ inland waterway connection | inland waterway traffic | river traffic | river transport ]

transport par voie navigable [ circulation de navigation intérieure | circulation fluviale | liaison fluviale | transport fluvial ]


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

navigation fluviale [ navigation intérieure ]


Ad Hoc Working Group for the drafting of a European Agreement concerning the international carriage of dangerous goods by inland waterway

Groupe de travail spécial sur l'élaboration d'un projet d'Accord européen relatif au transport international de marchandises dangereuses par voies de navigation intérieure




European Agreement of 19 January 1996 on Main Inland Waterways of International Importance [ AGN ]

Accord européen du 19 janvier 1996 sur les grandes voies navigables d'importance internationale [ AGN ]


Budapest Convention of 22 June 2001 on the Contract for the Carriage of Goods by Inland Waterways [ CMNI ]

Convention de Budapest du 22 juin 2001 relative au contrat de transport de marchandises en navigation intérieure [ CMNI ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The process will start with the technical requirements for inland waterway vessels, and will be extended, in the second phase, to certain other areas, such as professional qualifications.

Le processus concernera tout d'abord les prescriptions techniques applicables aux bateaux de navigation intérieure et sera, dans un deuxième temps, étendu à certains autres domaines, telles que les qualifications professionnelles.


The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Ces orientations, adoptées en 1996 et modifiées en dernier lieu en 2004, comprennent deux niveaux de planification: le premier niveau concerne le réseau global (schémas de réseau pour les voies ferrées, les routes, les voies navigables, le transport combiné, les aéroports et les ports), le deuxième comporte 30 projets prioritaires, c'est-à-dire des projets d'intérêt commun sélectionnés.


Rights of passengers when travelling by sea and inland waterway Recommendation for second reading: Inés Ayala Sender (A7-0177/2010) Draft recommendation for second reading on the Council position at first reading for adopting a regulation of the European Parliament and of the Council concerning the rights of passengers when travelling by sea and inland waterway and amending Regulation (EC) No 2006/2004 [14849/3/2009 - C7-0076/2010 - 2008/0246(COD)] Committee on Transport and Tourism

Droits des passagers voyageant par mer ou par voie de navigation intérieure Recommandation pour la deuxième lecture: Inés Ayala Sender (A7-0177/2010) Projet de recommandation pour la deuxième lecture sur la position du Conseil en première lecture en vue de l'adoption du règlement du Parlement européen et du Conseil concernant les droits des passagers voyageant par mer ou par voie de navigation intérieure et modifiant le règlement (CE) n° 2006/2004 [14849/3/2009 - C7-0076/2010 - 2008/0246(COD)] Commission des transports et du tourisme


On the second question that was raised regarding inland waterways, there is no doubt that inland waterways are a very important part of the whole concept of a maritime policy, just as the coasts and the coastal areas are a very integral part of a maritime policy.

Concernant la deuxième question qui a été posée au sujet de la navigation intérieure, il ne fait aucun doute que la navigation intérieure constitue une part significative du concept global d’une politique maritime, tout comme les côtes et les littoraux font partie intégrante de la politique maritime.


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Secondly, any extension of the scope of this proposal to include inland waterways would have caused severe problems not only on the leisure-based inland waterways of the UK but also on many river crossings that provide an essential public service as part of the public transport network.

Deuxièmement, toute extension du champ d’application de cette proposition aux voies navigables aurait posé de graves problèmes pour les voies navigables britanniques à vocation récréative, mais aussi pour de nombreuses traversées de fleuves qui assurent un service public essentiel dans le cadre du réseau de transport en commun.


The European Parliament came to an agreement in second reading with the Council on the Directive 2006/87/EC laying down technical requirements for inland waterway vessels and repealing Council Directive No 82/714/EEC, on the basis of a report by Mrs. SOMMER.

Le Parlement européen est parvenu à un accord en deuxième lecture avec le Conseil sur la directive 2006/87/CE établissant les prescriptions techniques des bateaux de la navigation intérieure et abrogeant la directive du Conseil n° 82/714/CEE, sur la base d'un rapport de M Sommer.


The next item is the recommendation for a second reading by the Committee on Transport and Tourism on the Council common position with a view to the adoption of a directive of the European Parliament and the Council laying down technical requirements for inland waterway vessels and repealing Council Directive 82/714/EEC (13274/1/2005 C6-0091/2006 1997/0335(COD)) (Rapporteur: Renate Sommer) (A6-0208/2006).

- L’ordre du jour appelle la recommandation pour la deuxième lecture (A6-0208/2006), au nom de la commission des transports et du tourisme, relative à la position commune du Conseil en vue de l’adoption de la directive du Parlement européen et du Conseil établissant les prescriptions techniques des bateaux de la navigation intérieure et abrogeant la directive 82/714/CEE (13274/1/2005 - C6-0091/2006 - 1997/0335(COD)) (Rapporteur: Renate Sommer).


(5) The Marco Polo Programme will feature three types of action: firstly, modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to short sea shipping, rail and inland waterways; secondly, catalyst actions, which should change the way non-road freight transport is conducted in the Community; and thirdly, common learning actions, which should enhance knowledge in the freight logistics sector and foster advanced methods and procedures of cooperation in the freight market.

(5) Le programme Marco Polo se caractérise par trois types d'action: premièrement des actions de transfert modal, qui devraient viser essentiellement à transférer du transport routier vers le transport maritime à courte distance, vers le transport ferroviaire et vers la navigation intérieure autant de cargaisons que le permettent les conditions actuelles du marché; deuxièmement des actions à effet catalyseur, qui devraient modifier la manière dont s'effectue le transport non routier de marchandises dans la Communauté; et troisièmement des actions d'apprentissage en commun, qui devraient rehausser le niveau des connaissances dans le sec ...[+++]


(5) The Marco Polo Programme will feature three types of action: firstly, modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to short sea shipping, rail and inland waterways; secondly, catalyst actions, which should change the way non-road freight transport is conducted in the Community; and thirdly, common learning actions, which should enhance knowledge in the freight logistics sector and foster advanced methods and procedures of cooperation in the freight market.

(5) Le programme Marco Polo se caractérise par trois types d'action: premièrement des actions de transfert modal, qui devraient viser essentiellement à transférer du transport routier vers le transport maritime à courte distance, vers le transport ferroviaire et vers la navigation intérieure autant de cargaisons que le permettent les conditions actuelles du marché; deuxièmement des actions à effet catalyseur, qui devraient modifier la manière dont s'effectue le transport non routier de marchandises dans la Communauté; et troisièmement des actions d'apprentissage en commun, qui devraient rehausser le niveau des connaissances dans le sec ...[+++]


Second, compensations granted in conformity with the requirements set out in Council Regulation 1191/69 of 26 June 1969 on action by Member States concerning the obligations inherent in the concept of a public service in transport by rail, road and inland waterway [21] are exempted from notification.

Deuxièmement, les compensations accordées conformément aux exigences du règlement n° 1191/69 du Conseil, du 26 juin 1969, relatif à l'action des États membres en matière d'obligations inhérentes à la notion de service public dans le domaine des transports par chemin de fer, par route et par voie navigable [21] sont exemptées de notification.


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