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Claim for an injunction
Claim for injunction
Create measuring equipment define measuring equipment
Develop measuring equipment
Developing measuring equipment
Freezing injunction
Injunction for preservation of assets
Interim injunction
Mareva injunction
Permanent injunction
Perpetual injunction
Preliminary injunction
Prepare measuring equipment
Preventive injunction
Prohibitory injunction
Provisional injunction
Quia timet injunction
Restrictive injunction
Temporary injunction

Vertaling van "injunction measure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
interim injunction [ provisional injunction | temporary injunction | preliminary injunction ]

injonction provisoire [ injonction interlocutoire provisoire ]


interim injunction | provisional injunction | temporary injunction

injonction provisoire


Mareva injunction | freezing injunction | injunction for preservation of assets

ordonnance de blocage | injonction Mareva | injonction conservatoire


interim injunction | provisional injunction | temporary injunction

injonction provisoire | injonction interlocutoire provisoire | injonction intérimaire


preventive injunction | quia timet injunction

injonction préventive


permanent injunction | perpetual injunction

injonction permanente


prohibitory injunction | restrictive injunction

injonction prohibitive | injonction négatoire | injonction restrictive


Mareva injunction [ injunction for preservation of assets ]

injonction conservatoire [ injonction Mareva ]


claim for an injunction [ claim for injunction ]

demande d'injonction


developing measuring equipment | prepare measuring equipment | create measuring equipment define measuring equipment | develop measuring equipment

concevoir des instruments de mesure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The application of therapeutic injunction measures as an alternative to criminal proceedings enables us to quantify disparities in practices.

L’application des mesures d’injonction thérapeutique comme alternatives aux poursuites pénales nous permet de quantifier la disparité des pratiques des parquets.


32. Asks for a precautionary and preventive approach by the Commission when assessing projects with a potential negative environmental or public health impact, in early cooperation with the Member States concerned; notes the possibility of injunction measures to be established during deliberations in cases where irreversible damage is anticipated;

32. demande à la Commission d'adopter une approche de précaution et de prévention lorsqu'elle évalue les projets susceptibles d'avoir des incidences négatives sur l'environnement ou la santé publique, en coopérant à un stade précoce avec les États membres concernés; note la possibilité de recourir à une procédure de référé pendant les délibérations dans les cas où des préjudices irréversibles sont anticipés;


Since 1992, only prescribed therapeutic injunctions have been counted by the courts, and there is no indication as to how such measures were followed up (Aubusson de Cavarlay, 1997, 9-10) Even when the data are available, it is not always easy to determine what they measure. Do they measure decisions, cases or persons?

Depuis 1992, seules les injonctions thérapeutiques ordonnées font l’objet d’un décompte au Parquet et on ne connaît pas la suite de ces mesures» (Aubusson de Cavarlay, 1997, 9-10) Quand elles sont accessibles, il n’est pas toujours aisé de contrôler ce que mesurent ces données : des décisions, des affaires ou des personnes ?


Remedies against libraries, archives and museums for circumvention of a technological measure may be limited to an injunction if these entities demonstrate that they did not know they were circumventing or that they had no reasonable grounds to believe they were circumventing a technological measure. New section 41.2 states that the Governor in Council may make regulations to ban a technological measure if it unduly restricts competition in the aftermarket sector.

Le nouvel article 41.2 de la LDA dispose que le gouverneur en conseil peut, par règlement, interdire une mesure technique si celle ci restreint indûment la concurrence sur le marché secondaire.


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The Oberster Gerichtshof also seeks to know whether the fundamental rights recognised at EU level preclude a national court from prohibiting an ISP, by means of an injunction, from allowing its customers access to a website which places protected subject-matter online without the agreement of the rightholders, when that injunction does not specify the measures which the ISP must take and when that ISP can avoid incurring coercive penalties for breach of the injunction by showing that it has taken all reasonable measures.

L’Oberster Gerichtshof cherche en outre à savoir si les droits fondamentaux reconnus au niveau de l’Union s’opposent à ce qu’un juge national interdise à un fournisseur d’accès, par voie d’injonction, d’accorder à ses clients l’accès à un site Internet qui met en ligne des objets protégés sans l’accord des titulaires de droits, lorsque cette injonction ne précise pas quelles mesures le fournisseur d’accès doit prendre et que ce dernier peut échapper aux astreintes visant à réprimer la violation de l’injonction en prouvant qu’il a pris ...[+++]


23. Stresses that many of the infringements of Union law identified by the Commission in the field of EU consumer protection measures call for the strengthening of injunctive relief , while acknowledging that injunctive relief is not sufficient when victims have suffered damage and have the right to compensation; asks the Commission to identify the EU legislation in respect of which it is difficult to obtain compensatory redress;

23. souligne que nombre des infractions au droit de l'Union épinglées par la Commission dans le domaine des mesures de protection des consommateurs de l'Union européenne appellent un renforcement des mesures de redressement par voie d'injonction , tout en reconnaissant que ces dernières ne sont pas suffisantes lorsque les victimes ont subi un préjudice et ont droit à réparation; demande à la Commission de déterminer quelle est la législation de l'Union en vertu de laquelle il est difficile d'engager un recours en réparation;


Accordingly, the Court’s reply is that EU law precludes an injunction made against an internet service provider requiring it to install a system for filtering all electronic communications passing via its services which applies indiscriminately to all its customers, as a preventive measure, exclusively at its expense, and for an unlimited period.

Dès lors, la Cour répond que le droit de l'Union s'oppose à une injonction faite à un fournisseur d'accès à Internet de mettre en place un système de filtrage de toutes les communications électroniques transitant par ses services, lequel s'applique indistinctement à l'égard de toute sa clientèle, à titre préventif, à ses frais exclusifs et sans limitation dans le temps.


(EN) The Commission would like to clarify that Article 2.X.1 ACTA (page 6) refers to injunctions in the sense of measures taken when the court establishes an infringement (‘. order against a party to desist from an infringement’), while Article 9 of the Enforcement Directive refers to provisional and precautionary measures (also described in EU law as interlocutory injunctions, hence the possible misunderstanding), which are temporary measures taken before a final decision is issued by the court.

La Commission souhaite attirer l’attention du député sur le fait que l’article 2.X.1 de l’ACAC (page 6) fait référence à des injonctions dans le sens de mesures prises lorsque la juridiction établit une infraction («. order against a party to desist from an infringement») («. injonction à une partie de mettre fin à une violation»), alors que l’article 9 de la directive sur l’application des droits de propriété intellectuelle fait référence à des mesures provisoires et conservatoires (également décrites dans le droit européen comme des ...[+++]


(EN) The Commission would like to clarify that Article 2.X.1 ACTA (page 6) refers to injunctions in the sense of measures taken when the court establishes an infringement (‘. order against a party to desist from an infringement’), while Article 9 of the Enforcement Directive refers to provisional and precautionary measures (also described in EU law as interlocutory injunctions, hence the possible misunderstanding), which are temporary measures taken before a final decision is issued by the court.

La Commission souhaite attirer l’attention du député sur le fait que l’article 2.X.1 de l’ACAC (page 6) fait référence à des injonctions dans le sens de mesures prises lorsque la juridiction établit une infraction («. order against a party to desist from an infringement») («. injonction à une partie de mettre fin à une violation»), alors que l’article 9 de la directive sur l’application des droits de propriété intellectuelle fait référence à des mesures provisoires et conservatoires (également décrites dans le droit européen comme des ...[+++]


However, this type of procedure does not provide a response to an objection raised, which is how do we go about ensuring that injunctions or summary proceedings of this sort are observed? If they are breached, do we have recourse to trade measures? I do not think that the use of law enforcement authorities provided for in Chapter 7 of the United Nations Charter is applicable in this case.

Par contre, une telle procédure ne répond pas à une objection qui est : "quels sont les moyens pour faire respecter une injonction ou un référé de ce type, sinon le recours à des mesures commerciales ?" Je ne pense pas que l'emploi de la force publique prévu par le chapitre 7 de la Charte des Nations unies soit applicable à ce genre de cas.


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