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Article 133 Committee
Community initiative
Convert keywords into full texts
EU initiative
European Union initiative
Full EPG
Full EPG service
Full electronic program guide
Full electronic program guide service
Full electronic programme guide
Full electronic programme guide service
Full language cover
Full language-cover system
Full time
Full-time
Full-time employment
Full-time job
Full-time work
Initiate a full inquiry
Initiative of the European Union
Permanent employment
Power of initiative
Right of initiative
Steady job
TPC
The principle of full language cover
Trade Policy Committee
Translate keyword into full texts
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Translating keywords into full texts
Two-page full bleed spread
Two-page spread with full bleed

Vertaling van "initiatives with full " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
initiate a full inquiry

entamer une enquête en bonne et due forme


full electronic program guide | full electronic program guide service | full electronic programme guide | full electronic programme guide service | full EPG | full EPG service

EPG complet


full-time employment [ full-time | full-time job | full-time work | permanent employment | steady job | Full time(ECLAS) ]

travail à plein-temps [ emploi permanent | plein-temps | travail à temps complet ]


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traduire des mots clés en texte rédactionnel


full language cover | full language-cover system | the principle of full language cover

régime linguistique intégral


Article 133 Committee (Full Members) | TPC (Full members) | Trade Policy Committee (Full Members)

Comité de la politique commerciale (membres titulaires) | Comité de l'article 133 (Membres titulaires)


EU initiative [ Community initiative | European Union initiative | initiative of the European Union ]

initiative de l'UE [ initiative communautaire | initiative de l'Union européenne ]


power of initiative [ right of initiative ]

pouvoir d'initiative [ droit d'initiative ]


two-page full bleed spread [ two-page spread with full bleed ]

double page à fond perdu


1998 Self-Assessment Guide for HRDC Offices: Towards Full Accessibility for Persons with Disabilities

Guide d'auto-évaluation des bureaux de DRHC - 1998 : Vers la pleine accessibilité pour les personnes handicapées
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It describes an initial set of guidelines, with the aim of initiating a full review of the single market as well as stimulating additional proposals for action.

Une première gamme d'orientations est décrite, dans le but de lancer un réexamen complet du marché unique ainsi que de stimuler des propositions d'actions supplémentaires.


* Initiate a full discussion on mobility for young people with disabilities.

* Mener une véritable réflexion sur la mobilité des jeunes souffrant de handicaps.


European statistics should be easy to compare and to access and should be updated promptly and regularly so as to ensure that Union policies and funding initiatives take full account of developments in the Union.

Les statistiques européennes devraient être aisément comparables et accessibles, et devraient être mises à jour rapidement et de manière régulière afin que les politiques de l'Union et les initiatives de financement tiennent pleinement compte de l'évolution des situations dans l'Union.


in the row entitled ‘Deployment of the service’ and in the column headed ‘CS high precision’, the words ‘— Initial commercial operating phase between 2018 and 2020’ and ‘— Full commercial operating phase from 2020’ are replaced by the words ‘— Initial signals supply phase between 2018 and 2020’ and ‘— Full service supply phase from 2020’.

dans la rangée intitulée «Déploiement du service» et dans la colonne intitulée «CS haute précision», les mots «— Phase d'exploitation commerciale initiale entre 2018 et 2020 — Phase de pleine exploitation commerciale à partir de 2020» sont remplacés par les mots «— Phase de fourniture des signaux initiale entre 2018 et 2020 — Phase de prestation de services complète à partir de 2020».


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64. Encourages the further development of international initiatives for full revenue transparency by European companies on their activities in third countries, to uphold full respect for human rights in their operations in conflict zones and to reject lobbying including 'host-country agreements' drawn up by companies to undermine or evade the regulatory requirements in such countries;

64. encourage la poursuite du développement d'initiatives internationales pour la transparence complète des recettes des entreprises européennes en ce qui concerne leurs activités dans des pays tiers, pour défendre le respect absolu des droits de l'homme dans le cadre de leurs opérations dans des zones en conflit et pour refuser le lobbying, y compris les "accords de siège" élaborés par des entreprises pour réduire à néant ou contourner les exigences réglementaires en vigueur dans ces pays;


64. Encourages the further development of international initiatives for full revenue transparency by European companies on their activities in third countries, to uphold full respect for human rights in their operations in conflict zones and to reject lobbying including 'host-country agreements' drawn up by companies to undermine or evade the regulatory requirements in such countries;

64. encourage la poursuite du développement d'initiatives internationales pour la transparence complète des recettes des entreprises européennes en ce qui concerne leurs activités dans des pays tiers, pour défendre le respect absolu des droits de l'homme dans le cadre de leurs opérations dans des zones en conflit et pour refuser le lobbying, y compris les "accords de siège" élaborés par des entreprises pour réduire à néant ou contourner les exigences réglementaires en vigueur dans ces pays;


69. Encourages the further development of international initiatives for full revenue transparency by European companies on their activities in third countries, to uphold full respect for human rights in their operations in conflict zones and to reject lobbying including 'host-country agreements' drawn up by companies to undermine or evade the regulatory requirements in such countries;

69. encourage la poursuite du développement d'initiatives internationales pour la transparence complète des recettes des entreprises européennes en ce qui concerne leurs activités dans des pays tiers, pour défendre le respect absolu des droits de l'homme dans le cadre de leurs opérations dans des zones en conflit et pour refuser le lobbying, y compris les "accords de siège" élaborés par des entreprises pour réduire à néant ou contourner les exigences réglementaires en vigueur dans ces pays;


31. While noting that negotiations on the initial offers under the GATS negotiations are ongoing and not intended to be the subject of decisions in Cancun, calls nonetheless for substantive agreement to initiate the full assessment of trade in services, which is provided for in Article XIX of the GATS but not yet activated;

31. note que les négociations sur les offres initiales dans le cadre des négociations sur l'AGCS sont en cours et ne doivent pas faire l'objet de décisions à Cancun, mais demande néanmoins un accord effectif pour engager l'évaluation complète du commerce des services, qui est prévue à l'article XIX de l'AGCS mais n'a pas encore été réalisée;


26. While noting that negotiations on the initial offers under the GATS negotiations are ongoing and not intended to be the subject of decisions in Cancun, calls nonetheless for substantive agreement to initiate the full assessment of trade in services, which is provided for in Article XIX of the GATS but not yet activated;

26. note que les négociations sur les offres initiales dans le cadre des négociations sur l'AGCS sont en cours et ne doivent pas faire l'objet de décisions à Cancun, mais demande néanmoins un accord effectif pour engager l'évaluation complète du commerce des services, qui est prévue à l'article XIX de l'AGCS mais n'a pas encore été réalisée;


Whenever a new sectoral initiative is proposed, full attention will be given to ensuring its coherence with other initiatives, particularly the recently proposed technology platforms, sectoral innovation panels, and networking initiatives under the European INNOVA initiative and the i2010 initiative on a European Information Society for Growth and Employment.

À chaque fois qu’une nouvelle initiative sectorielle est proposée, tout est mis en oeuvre pour en assurer la cohérence avec d’autres initiatives, notamment les plateformes technologiques récemment proposées, les panels d’innovation sectorielle, les initiatives d’interconnexion au titre de l’initiative européenne INNOVA et l’initiative i2010 sur une société de l’information pour la croissance et l’emploi.


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