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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
An Act respecting the use of Social Insurance Numbers
Charges for the use of infrastructure
Charges for use of infrastructure
Charging for the use of infrastructure
Conduct airport surveillance infrastructure monitoring
Create designs for pipeline engineering
Design pipeline engineering
Develop designs for pipeline engineering
Dock due
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Monitor airport surveillance infrastructure
Monitor surveillance equipment used in airports
Perform airport surveillance equipment monitoring
Port charge
Port due
Port tax
Protection of Privacy
Social Insurance Numbers Act
Social insurance numbers
Social insurance numbers regulating their use

Traduction de «infrastructure use number » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
comply with instructions provided by tramway traffic lights | operate tram in accordance with tramway traffic light signals | comprehend traffic light signals used in tramway infrastructure | interpret traffic light signals used in tramway infrastructure

interpréter les feux de signalisation utilisés dans les infrastructures de tramway


Committee on a Charging System for the Use of Transport Infrastructures | Committee on the system of charging for the use of transport infrastructure

Comité de la tarification de l'usage des infrastructures de transport


charges for the use of infrastructure | charging for the use of infrastructure

tarification de l'usage des infrastructures (de transport)


conduct airport surveillance infrastructure monitoring | perform airport surveillance equipment monitoring | monitor airport surveillance infrastructure | monitor surveillance equipment used in airports

surveiller l'infrastructure de surveillance d'un aéroport


Fair Payment for Infrastructure Use: A phased approach to a common transport infrastructure charging framework in the EU - White Paper

Des redevances équitables pour l'utilisation des infrastructures: Une approche par étapes pour l'établissement d'un cadre commun en matière de tarification des infrastructures de transports dans l'UE - Livre Blanc


Social Insurance Numbers Act [ An Act respecting the use of Social Insurance Numbers ]

Loi sur les numéros d'assurance sociale [ Loi concernant l'utilisation des numéros d'assurance sociale ]


Protection of Privacy (Social Insurance Numbers) Act [ An Act to protect personal privacy by restricting the use of Social Insurance Numbers ]

Loi sur la protection des renseignements personnels (numéros d'assurance sociale) [ Loi visant à favoriser la protection des renseignements personnels par la restriction de l'usage des numéros d'assurance sociale ]


Social insurance numbers: regulating their use [ Social insurance numbers ]

Le numéro d'assurance sociale : la réglementation de son usage [ Le numéro d'assurance sociale ]


design pipeline engineering | develop designs for pipeline engineering | create designs for pipeline engineering | design pipeline infrastructure using engineering principles

créer des conceptions pour l'ingénierie des canalisations de transport | créer des conceptions pour l'ingénierie des pipelines


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Germany stated that the infrastructure has satisfactory medium-term prospects for use Germany emphasised that passenger numbers for Zweibrücken Airport increased from only 17 732 passengers in 2005 to 223 165 passengers in 2011.

L'Allemagne a déclaré que les infrastructures offraient des perspectives satisfaisantes d'utilisation à moyen terme. Elle a souligné que le nombre de passagers à l'aéroport de Zweibrücken était passé de 17 732 à peine en 2005 à 223 165 en 2011.


This is because costs and revenues depend on how developed an airport is, the number of airlines which use the airport, its capacity in terms of passenger traffic, the state of the infrastructure and related investments, the regulatory framework which can vary from one Member State to another and any debts or obligations entered into by the airport in the past (100).

Cette différence est due au fait que les coûts et les recettes dépendent du degré de développement d'un aéroport, du nombre de compagnies aériennes utilisant l'aéroport, de la capacité de l'aéroport au niveau du trafic de passagers, de l'état des infrastructures et des investissements correspondants, du cadre réglementaire, lequel peut varier d'un État membre à l'autre, et des dettes ou obligations contractées dans le passé par l'aéroport (100).


(18) Member States opting for the use of hydrogen in transport should endeavour that publicly accessible infrastructure for the supply of hydrogen to motor vehicles is built up as the technology matures, with distances between refuelling points for motor vehicles allowing area covering circulation of hydrogen vehicles within the national territory, as well as a certain number of refuelling points located in urban agglomerations.

(18) Les États membres qui optent pour l'utilisation de l'hydrogène dans les transports devraient s'efforcer de mettre en place, à mesure que la technologie se développe, une infrastructure publique d’approvisionnement en hydrogène des véhicules à moteur, avec un intervalle entre points de ravitaillement tel qu’il permette aux véhicules à hydrogène de circuler sur l’ensemble du territoire national, ainsi que d’un certain nombre de points de ravitaillement dans les agglomérations urbaines.


9. Calls on the regional authorities concerned to implement a more multimodal transport policy to ensure that, in addition to motorways, more traffic goes by rail and internal waterways, to connect port areas effectively with the trans-European transport networks and to give ports more effective hinterland connections, in particular through the use of railways and inland waterways; calls, furthermore, on the Commission to make use of the 2010 mid-term review to release more resources to enable greater use to be made of intermediate ports by unloading cargoes in one or more feedering steps so as to reduce congestion in the main ports and their environs and bring the cargo as close as possible to the recipients; stresses, therefore, that it ...[+++]

9. invite les collectivités territoriales concernées à mettre en œuvre une politique des transports davantage multimodale permettant le développement du transport par rail et par voie navigable, parallèlement aux autoroutes, ainsi que la connexion effective des zones portuaires aux réseaux transeuropéens de transport et une connexion plus effective des ports avec l'arrière-pays, à travers notamment l'utilisation du rail et des voies maritimes intérieures et de plus, invite la Commission à tirer parti de la révision à mi-parcours, en 2010, pour dégager davantage de moyens permettant une utilisation plus importante des ports intermédiaires, par le déchargement des cargaisons en une ou plusieurs étapes d’éclatement dans le but de désengorger l ...[+++]


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2. Reiterates its opinion that, taking into consideration the increasing dependence of the EU on a limited number of energy sources, suppliers and transport routes, it is essential to support initiatives aimed at their diversification, both geographically and by developing sustainable alternatives; draws attention in particular to the need to support the development of port infrastructure used for the handling of fuels; recalls that Nord Stream is only one of a larger number of gas infrastructure projects, such ...[+++]

2. réaffirme que, compte tenu de la dépendance croissante de l'Union vis-à-vis d'un nombre limité de sources d'énergie, de fournisseurs et de voies de transport, il est capital de favoriser les initiatives visant à leur diversification, à la fois géographiquement et grâce au développement de sources de substitution durables; souligne en particulier la nécessité de soutenir le développement des infrastructures portuaires servant au transbordement de carburant; rappelle que Nord Stream n'est que l'un des nombreux projets d'infrastruct ...[+++]


2. Reiterates its opinion that, taking into consideration the increasing dependence of the EU on a limited number of energy sources, suppliers and transport routes, it is essential to support initiatives aimed at their diversification, both geographically and by developing sustainable alternatives; draws attention in particular to the need to support the development of port infrastructure used for the handling of fuels; recalls that Nord Stream is only one of a larger number of gas infrastructure projects, such ...[+++]

2. réaffirme que, compte tenu de la dépendance croissante de l'Union européenne vis-à-vis d'un nombre limité de sources d'énergie, de fournisseurs et de voies de transport, il est capital de favoriser les initiatives visant à leur diversification, à la fois géographiquement et grâce au développement de sources de substitution durables; souligne en particulier la nécessité de soutenir le développement des infrastructures portuaires servant au transbordement de carburant; rappelle que Nord Stream n'est que l'un des nombreux projets d' ...[+++]


2. Reiterates its opinion that, taking into consideration the increasing dependence of the EU on a limited number of energy sources, suppliers and transport routes, it is essential to support initiatives aimed at their diversification, both geographically and by developing sustainable alternatives; draws attention in particular to the need to support the development of port infrastructure used for the handling of fuels; recalls that Nord Stream is only one of a larger number of gas infrastructure projects, such ...[+++]

2. réaffirme que, compte tenu de la dépendance croissante de l'Union vis-à-vis d'un nombre limité de sources d'énergie, de fournisseurs et de voies de transport, il est capital de favoriser les initiatives visant à leur diversification, à la fois géographiquement et grâce au développement de sources de substitution durables; souligne en particulier la nécessité de soutenir le développement des infrastructures portuaires servant au transbordement de carburant; rappelle que Nord Stream n'est que l'un des nombreux projets d'infrastruct ...[+++]


UK1 (Issue 2) has been defined using a number of methodologies appropriate to the British railway infrastructure, which allows maximum use of limited space.

UK1 (version 2) a été défini à l'aide de diverses méthodologies convenant pour l'infrastructure ferroviaire britannique, qui permet une utilisation maximale d'un espace limité.


According to UNIFE[5], in terms of infrastructure use (number of trains per hour) ETCS will be on a par with the most efficient of the current systems and will thus bring a capacity gain of 2 to 15% and even up to 20% compared with the existing less efficient systems.

Selon l’UNIFE[5], en terme d’utilisation des infrastructures (nombre de trains par heure) ETCS sera équivalent aux systèmes actuels les plus performants et apportera ainsi un gain de capacité de 2 à 15% et pouvant même atteindre 20% par rapport aux systèmes existants les moins performants.


a description of the initial situation, in particular as regards the number of producer members, giving full details of members, production, including the value of marketed production, marketing and infrastructure, including infrastructure owned by individual members of the producer group if it is to be used by the producer group itself;

une description de la situation de départ, en particulier en ce qui concerne le nombre de membres producteurs, qui donne toutes les précisions voulues sur les adhérents, la production, y compris la valeur de la production commercialisée, la commercialisation et l’infrastructure, y compris l’infrastructure détenue par les membres individuels du groupement de producteurs si elle est destinée à être utilisée par le groupement de producteurs lui-même;


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