Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Action Plan Learning in the Information Society
Alcoholic hallucinosis
Assessment of learning outcomes
Audio and Audiographic Learning
Certification of learning outcomes
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Commit large amounts of information to memory
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Informal education
Informal learning
Information technologies and basic learning
Jealousy
Learn large amounts of information
Memorise large amounts of information
Non-structured learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Remember large amounts of information
Spontaneous learning
Take advantage of a learning opportunity
Transferability of learning outcomes
Unstructured learning
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «informal learning thereby » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


take advantage of a learning opportunity | use different learning opportunities in veterinary sciences | obtain new information and knowledge on veterinary science | take advantage of learning opportunities in veterinary science

profiter des possibilités d’apprentissage en sciences vétérinaires


informal education | informal learning | spontaneous learning

apprentissage informel | éducation informelle


informal learning [ unstructured learning | non-structured learning ]

apprentissage informel [ apprentissage non structuré ]


Information technologies and basic learning: reading writing, science and mathematics [ Information technologies and basic learning ]

Technologies de l'information et apprentissages de base : lecture, écriture, sciences et mathématiques [ Technologies de l'information et apprentissages de base ]


Audio and Audiographic Learning [ Audio and Audiographic Learning: The Cornerstone of the Information Highway ]

Apprendre par l'audio et l'audiographie [ Apprendre par l'audio et l'audiographie: La pierre angulaire de l'inforoute ]


commit large amounts of information to memory | remember large amounts of information | learn large amounts of information | memorise large amounts of information

mémoriser de grandes quantités d’informations


Action Plan Learning in the Information Society

plan d'action Apprendre dans la société de l'information


Task Force on Multimedia Educational Software (Lifelong learning in the Information Society)

Task Force Logiciels éducatifs multimedia
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Valuing and rewarding learning, especially non-formal and informal learning in all sectors, thereby recognising its intrinsic worth.

* valoriser et récompenser l'apprentissage, en particulier l'apprentissage non formel et informel dans tous les secteurs, afin d'en reconnaître la valeur intrinsèque.


The Council Resolution of 20 July 2006 on the recognition of the value of non-formal and informal learning within the European youth field emphasises that non-formal and informal learning can enable young people to acquire additional knowledge, skills and competences and contribute to their personal development, social inclusion and active citizenship, thereby improving their employment prospects; and that greater recognition of these should be given due consideration by employers, formal edu ...[+++]

La résolution du Conseil du 20 juillet 2006 sur la reconnaissance de la valeur de l’éducation et de la formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse en Europe , qui souligne que l’éducation et la formation non formelles et informelles peuvent permettre aux jeunes d’acquérir des connaissances, des qualifications et des compétences supplémentaires et contribuer à leur développement personnel, à l’inclusion sociale et à la citoyenneté active, améliorant ainsi leurs perspectives d’emploi, et que les employeurs, l’éducation formelle et la société civile dans son ensemble devraient en reconnaître davantage la valeur.


Fostering transparency, quality assurance, validation and thereby recognition of skills and/or qualifications, including those acquired through digital, online and open learning resources, as well as non-formal and informal learning

Favoriser la transparence, l'assurance de la qualité, la validation et donc la reconnaissance des compétences et/ou qualifications, y compris lorsqu'elles sont acquises au moyen des ressources offertes par l'apprentissage numérique, en ligne et ouvert, ou par l'apprentissage informel et non formel.


step up efforts to establish and implement a European system for the certification and recognition of formal and informal learning, thereby improving both national and cross-border labour market mobility;

à intensifier les efforts visant à établir et à mettre en œuvre un système européen de certification et de reconnaissance de l'apprentissage formel et informel, de façon à améliorer la mobilité tant nationale que transfrontalière sur le marché du travail;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– step up efforts to establish and implement a European system for the certification and recognition of formal and informal learning, thereby improving both national and cross-border labour market mobility;

– à intensifier les efforts visant à établir et à mettre en œuvre un système européen de certification et de reconnaissance de l'apprentissage formel et informel, de façon à améliorer la mobilité tant nationale que transfrontalière sur le marché du travail;


the recognition and validation of basic skills, key competences, formal, non-formal and informal qualifications and education in order to ensure transparency as to learning outcomes, thereby facilitating the recognition of learning achievements and the transition between different learning pathways;

la reconnaissance et la validation des compétences de base, des compétences clés, des qualifications et des enseignements formels, non formels et informels afin d'assurer la transparence en matière de résultats d'éducation et de formation, facilitant de cette façon la reconnaissance des acquis en la matière et le passage d'une filière à l'autre;


(b) the recognition and validation of basic skills, key competences, formal, non-formal and informal qualifications and education in order to ensure transparency as to learning outcomes, thereby facilitating the recognition of learning achievements and the transition between different learning pathways;

(b) la reconnaissance et la validation des compétences de base, des compétences clés, des qualifications et des apprentissages formels, non-formels et informels afin d'assurer la transparence en matière de résultats d'apprentissage, facilitant de cette façon la reconnaissance des acquis et le passage d'une filière à l'autre;


the recognition and validation of basic skills, key competences, formal, non-formal and informal qualifications and education in order to ensure transparency as to learning outcomes, thereby facilitating the recognition of learning achievements and the transition between different learning pathways;

la reconnaissance et la validation des compétences de base, des compétences clés, des qualifications et des enseignements formels, non formels et informels afin d'assurer la transparence en matière de résultats d'éducation et de formation, facilitant de cette façon la reconnaissance des acquis en la matière et le passage d'une filière à l'autre;


(a) to identify the actors concerned and inform them of ways and means of using e-learning for promoting digital literacy and thereby contribute to strengthening social cohesion and personal development and fostering intercultural dialogue.

a) de recenser les acteurs concernés et de les informer des modalités d'utilisation de l'apprentissage en ligne afin de promouvoir la culture numérique et contribuer ainsi à renforcer la cohésion sociale et le développement personnel et de stimuler le dialogue interculturel.


They nevertheless voice the need to enhance learning from each other through a structured exchange of experience and good practice, thereby strengthening the European dimension of youth information.

Les États membres estiment néanmoins qu'il est nécessaire de renforcer l'apprentissage mutuel en instaurant un échange structuré d'expériences et de bonnes pratiques, qui consoliderait en même temps la dimension européenne de l'information des jeunes.


w