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AVASIS
Abbreviated visual approach slope indicator system
Attitude gyro
Attitude gyro indicating system
DSIS
Demand for service indicating system
Demand for service indicator system
EGT indicating system
EGT system
Exhaust gas temperature indicating system
Gyro attitude indicator
Indicator system
System controls and indicators
System status LED
System status display LED
System status display indicator
Systems controls and indicators
TPIS
Tire-pressure indicating system
Visual slope indicator system

Traduction de «indications system would » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exhaust gas temperature indicating system [ EGT indicating system | EGT system ]

système de signalisation de la température des gaz d'échappement [ système de signalisation EGT ]


system controls and indicators | systems controls and indicators

commandes et indicateurs du système


demand for service indicating system | DSIS | demand for service indicator system

système de demande de service | SDS


demand for service indicating system [ DSIS | demand for service indicator system ]

système de demande de service


attitude gyro [ attitude gyro indicating system | gyro attitude indicator ]

indicateur gyroscopique d'assiette [ gyroscope d'assiette ]


system status display indicator | system status display LED | system status LED

voyant d'état système


visual slope indicator system

système d'indicateur de pente visuel




abbreviated visual approach slope indicator system [ AVASIS ]

indicateur visuel de pente d'approche simplifié [ AVASIS ]


tire-pressure indicating system | TPIS

système indicateur de la pression des pneus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account in negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indications system would foster co ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les négociations relatives à de futurs accords commerciaux entre l'Un ...[+++]


33. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account in negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indications system would foster co ...[+++]

33. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les négociations relatives à de futurs accords commerciaux entre l'Un ...[+++]


15. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral fora, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account during negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indications system would foster co ...[+++]

15. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les négociations relatives à de futurs accords commerciaux entre l'Un ...[+++]


32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account in negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indications system would foster co ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les négociations relatives à de futurs accords commerciaux entre l'Un ...[+++]


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The need for a flexible approach to changing economic needs would suggest that quotas are impracticable and that an appropriate system of indicative targets would be preferable.

La nécessité de définir une approche souple de besoins économiques qui évoluent autorise à penser que les quotas sont difficiles à appliquer et qu'il serait préférable d'adopter un système approprié d'objectifs indicatifs.


This third group shall engage relevant stakeholders to stimulate a dialogue around the development of an indicator system that would include information on mental health and its determinants, impact assessment and evidence based practice.

Cette troisième démarche aura pour objet d’inciter les parties prenantes à stimuler le dialogue autour de l’élaboration d’un système d’indicateurs qui engloberait des renseignements sur la santé mentale et ses déterminants, l’analyse des conséquences et des pratiques reposant sur des fondements scientifiques.


In addition, as indicated above, the costs associated with this option would be significantly higher, since all Member States would be required to set up highly secure data processing systems and employ personnel to run the system.

De surcroît, comme indiqué ci-dessus, les coûts associés à cette option seraient nettement plus élevés, puisque l'ensemble des États membres seraient tenus de mettre en place des systèmes de traitement de données hautement sécurisés et d'engager du personnel pour faire fonctionner le système.


In this opinion EFSA concluded that benzo(a)pyrene is not a suitable marker for the occurrence of polycyclic aromatic hydrocarbons in food and that a system of four specific substances (PAH4 ) or eight specific substances (PAH8 ) would be the most suitable indicators of PAH in food.

L’EFSA conclut que le benzo(a)pyrène n’est pas un marqueur adéquat de la présence de HAP dans les aliments et qu’un système de quatre substances spécifiques (HAP4 ) ou de huit substances spécifiques (HAP8 ) serait l’indicateur le plus approprié de la présence de HAP dans les aliments.


16. Calls on the Commission to introduce a mandatory EU labelling regulation system for sheepmeat products incorporating an EU‑wide logo which would enable consumers to distinguish between EU products and those from third countries; the system would be underwritten by a number of criteria, including a farm assurance scheme and a country of origin indication, ensuring that consumers are fully aware of the place of origin of the pro ...[+++]

15. demande à la Commission de mettre en place une réglementation en matière d'étiquetage obligatoire des produits de viande ovine, prévoyant l'adoption d'un logo de l'UE permettant au consommateur de distinguer les produits de l'UE de ceux provenant de pays tiers, et qui serait fondée sur un certain nombre de critères, parmi lesquels une garantie de bonnes pratiques à la ferme et une indication de pays d'origine, de façon que le consommateur sache quel est le pays d'origine des produits qu'il achète; estime qu'un tel système doit être conçu de ...[+++]


On this basis, in its conclusions of 6 December 2002, the Council indicated that the invitations to tender launched in the context of the GALILEO programme, in particular concerning the concession, would cover five services: an open service, a commercial service, a safety-of-life service, a public regulated service (PRS), and assistance for the search and rescue service of the COSPAS-SARSAT system and other relevant systems.

Sur cette base, dans ses conclusions du 6 décembre 2002, le Conseil a indiqué que les appels d'offres lancés dans le cadre du programme GALILEO, notamment celui relatif à la concession, comprendrait cinq services : un « service ouvert » ; un « service commercial » ; un « service de sauvegarde de la vie » ; un « service public réglementé » (dit PRS) ; l'aide au service de recherche et de sauvetage du système COSPAS-SARSAT ou d'autres systèmes pertinents.


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