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AWS
Association of Slovak Workers
Association of Workers of Slovakia
Deferred credit
Deferred income
Deferred revenue
Employees
Income received in advance
Income tax
Incomes policy
Incoming electrical supplies processing
Incoming electrical supplies receiving
Incoming electronics supplies processing
Incoming electronics supplies receiving
Labour force
Manpower
Prepaid income
Process incoming electrical supplies
Process incoming electronics supplies
Processing incoming electronics supplies
Real agricultural income per worker
Receiving incoming electrical supplies
Revenue received in advance
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns
Slovak Workers Association
Structure of the labour force
Tax on income
Unearned income
Unearned revenue
Union of Slovak Workers
Worker
ZRS

Vertaling van "income that workers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
real agricultural income per worker

revenu agricole réel par actif


labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

main-d'œuvre [ main-d'oeuvre | structure de la main-d'oeuvre | structure de la main-d'œuvre | travailleur ]




sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

signer des déclarations de revenus




incoming electrical supplies processing | receiving incoming electrical supplies | incoming electrical supplies receiving | process incoming electrical supplies

traiter le matériel électrique reçu


incoming electronics supplies receiving | processing incoming electronics supplies | incoming electronics supplies processing | process incoming electronics supplies

traiter le matériel électronique reçu


deferred credit | deferred income | deferred revenue | income received in advance | prepaid income | revenue received in advance | unearned income | unearned revenue

passif de régularisation


Income Tax Amendments Act, 1998 [ An Act to amend the Income Tax Act, to implement measures that are consequential on changes to the Canada-U.S. Tax Amendments Convention (1980) and to amend the Income Tax Conventions Interpretation Act, the Old Age Security Act, the War Veterans Allowanc ]

Loi de 1998 modifiant l'impôt sur le revenu [ Loi modifiant la Loi de l'impôt sur le revenu, mettant en œuvre des mesures découlant de changements apportés à la Convention fiscale de 1980 entre le Canada et les États-Unis et modifiant la Loi sur l'interprétation des conventions en matière d'impôts su ]


Association of Slovak Workers | Association of Workers of Slovakia | Slovak Workers Association | Union of Slovak Workers | AWS [Abbr.] | ZRS [Abbr.]

Association des ouvriers | Association des travailleurs de Slovaquie | ZRS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a result, real agricultural income per worker in the EU has decreased by 4.3% in 2015.

En conséquence, le revenu agricole réel par actif dans l'UE a diminué de 4,3% en 2015.


Across the EU Member States, real agricultural income per worker in 2015 is expected to have risen in thirteen Member States and fallen in fifteen compared with previous year, albeit in different proportions.

Parmi les États membres de l'UE, le revenu agricole réel par actif en 2015 devrait augmenter dans treize États membres et baisser dans quinze autres par rapport à l’année précédente, dans des proportions diverses toutefois.


12. Reminds the Commission that while wages are considered an important element in resolving macro-economic imbalances, they are not only a tool for economic adjustment but, above all, the income that workers need to live on; in the framework of the assessment of the implementation of the recommendations, calls on the Commission to carry out an impact assessment so that recommendations in the field of wages avoid increasing in-work poverty or wage inequalities within Members States and so that they encourage Member States to shift taxation away from labour in order to stimulate growth and increase employment rates; encourages Member St ...[+++]

12. rappelle à la Commission que, bien qu'ils soient considérés comme un élément important dans la résolution des déséquilibres macroéconomiques, les salaires sont des revenus qui permettent aux travailleurs de vivre avant d'être un outil d'ajustement économique; demande également à la Commission, dans le cadre de son évaluation la mise en œuvre des recommandations spécifiques par pays, de réaliser une étude des incidences, de façon à ce que les recommandations dans le domaine des salaires n'accroissent pas la pauvreté des travailleurs ni les écarts de rémunération entre les ?États membres et à ce qu'elles encouragent ceux-ci à réduire ...[+++]


Between 2005 and 2014, EU28 real agricultural income per worker is estimated to have increased by 34.4%, while agricultural labour input fell by 24.6%.

Entre 2005 et 2014, les estimations montrent que le revenu agricole réel par actif a augmenté dans l'UE28 de 34,4%, tandis que la main-d'œuvre agricole a diminué de 24,6%.


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Compared with 2013, EU28 real agricultural income per worker has decreased by 1.7% in 2014 according to first estimates issued by Eurostat, the statistical office of the European Union.

Par rapport à 2013, le revenu agricole réel par actif a diminué de 1,7% dans l'UE28 en 2014, selon les premières estimations publiées par Eurostat, l’office statistique de l'Union européenne.


EU28 real agricultural income per worker down by 1.7%

Le revenu agricole réel par actif en baisse de 1,7% dans l’UE28


49. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

49. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faibles revenus; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de productivité, tout en respec ...[+++]


17. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

17. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faible revenu; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de productivité, tout en respecta ...[+++]


51. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

51. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faibles revenus; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de productivité, tout en respec ...[+++]


So exactly what social and multifunctional agriculture are we talking about when the differential between agricultural incomes per worker is over 1 to 50 and when 20% of large holdings take up 73% of direct Community aid?

Donc, de quelle agriculture sociale et multifonctionnelle parle-t-on précisément lorsque l’écart entre les revenus agricoles par travailleur est de 1 à 50 et lorsque 20% des grandes exploitations reçoivent 73% de l’aide communautaire directe?


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