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ADM
Assistant Deputy Minister
Committee of Defence Ministers
Defence Chief Information Officer
Informal Group of NATO European Defence Ministers
Minister for Defence
Minister of Defence

Vertaling van "include defence ministers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Minister for Defence | Minister of Defence

ministre de la défense


Agreement of 26 May 2004 between the Head of the Federal Department of Defence, Civil Protection, and Sport acting on behalf of the Swiss Federal Council and the Defence Minister of the Kingdom of the Netherlands on combined activities of the Swiss Air Force and the Royal Netherlands Air Force

Arrangement du 26 mai 2004 entre le Chef du Département fédéral de la défense, de la protection de la population et des sports, agissant pour le compte du Conseil fédéral suisse et le Ministre de la Défense du Royaume des Pays-Bas portant sur les activités communes des Forces aériennes suisses et de la Royal Netherlands Air Force


Informal Group of NATO European Defence Ministers

groupe officieux des ministres de la Défense des pays membres de l'OTAN


Committee of Defence Ministers

Comité des ministres de la défense


Tánaiste (Deputy Prime Minister), Minister for the Gaeltacht and Minister for Defence

vice-premier ministre (Tanaiste), ministre des régions d'expression gaélique et ministre de la défense


Minister of State for Defence Procurement, Ministry of Defence

ministre adjoint au ministère de la défense, chargé des achats pour la défense


Assistant Deputy Minister (Information Management) [ ADM(IM) | Defence Chief Information Officer | Assistant Deputy Minister (Defence Information Services) ]

sous-ministre adjoint (Gestion de l'information) [ SMA(GI) | officier principal de l'information de la Défense | sous-ministre adjoint (Services d'information de la Défense) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Underlines the vital importance of collective defence guaranteed by NATO for its members; urges the Member States, as a matter of urgency, to step up their ability to contribute to territorial defence, commit more resources and take the Pooling and Sharing methodology seriously by cooperating more closely to build synergies; stresses that all the Member States must enjoy the same level of security, in line with Article 42(7) TEU; stresses that a credible EU foreign policy needs to be underpinned by adequate defence capabilities in the Member States and an effective Common Security and Defence Policy (CSDP); takes the view that th ...[+++]

18. souligne l'importance primordiale de la défense collective assurée par l'OTAN pour ses membres; exhorte les États membres à renforcer d'urgence leur capacité à contribuer à la défense territoriale, à engager davantage de ressources et à prendre au sérieux la méthode de mutualisation et de partage en intensifiant leur coopération, afin de bâtir des synergies; souligne que tous les États membres doivent bénéficier du même niveau de sécurité, conformément à l'article 42, paragraphe 7, du TUE; souligne qu'une politique étrangère crédible de l'Union doit être appuyée par des capacités de défense adéquates des États membres et une polit ...[+++]


In 1950, French Prime Minister René Pleven proposed a plan for far-reaching defence integration, including the setting up of a European Army and the appointment of a European Minister of Defence.

En 1950, le Premier ministre français René Pleven a proposé un plan d'intégration ambitieux en matière de défense, y compris la mise en place d'une armée européenne et la nomination d'un ministre européen de la défense.


The European Development Days 2016 will draw over 500 speakers and prominent decision makers, including representatives of international organisations such as Ban Ki-moon, the United Nations Secretary-General, Jim Yong Kim, the President of the World Bank Group, Phumzile Mlambo-Ngcuka, Executive Director of UN Women and numerous Heads of State, including Uhuru Kenyatta, President and Commander-in-Chief of the Defence Forces of the Republic of Kenya, Bibi Ameenah Firdaus Gurib-Fakim, President of the Republic of Mauritius, Roch Marc Ch ...[+++]

Les JED 2016 attireront plus de 500 orateurs et décideurs de premier plan, notamment des représentants d’organisations internationales, comme M. Ban Ki-Moon, Secrétaire général des Nations unies, M. Jim Yong Kim, président du groupe de la Banque mondiale et Mme Phumzile Mlambo-Ngcuka, directrice exécutive d’ONU Femmes, ainsi qu’un grand nombre de chefs d’État, comme M. Uhuru Kenyatta, président et commandant en chef des forces armées de la République du Kenya, Mme Bibi Ameenah Firdaus Gurib-Fakim, présidente de la République de l’île Maurice, M. Roch Marc Christian Kaboré, président du Burkina Faso, M. Faustin-Archange Touadéra, président de la République centrafricaine, M. Tuilaepa Lupesoliai Sailele Malielegaoi, premier ...[+++]


35. Recommends that Member States commit themselves fully to the provision and sustainability of military capabilities, matching the trend towards growing emphasis on the qualitative aspects; endorses the requests made at the Ghent informal Defence Ministers' meeting and in the German-Swedish paper and the Weimar initiative and calls for the operative phase to begin without delay, in line with the December 2010 Council conclusions, in which the Defence Ministers agreed that the EDA should intensify its work to facilitate the identification of areas for pooling and sharing military capa ...[+++]

35. recommande aux États membres de s'engager pleinement dans la mise à disposition et la durabilité de capacités militaires répondant à une tendance de plus en plus attentive aux aspects qualitatifs; partage les demandes formulées lors de la réunion informelle des ministres de la défense à Gand, dans le document germano-suédois et par l'initiative de Weimar et invite à passer sans délai à la phase opérationnelle, conformément aux conclusions du Conseil de décembre 2010, dans lesquelles les ministres de la défense ont décidé que l'AE ...[+++]


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35. Recommends that Member States commit themselves fully to the provision and sustainability of military capabilities, matching the trend towards growing emphasis on the qualitative aspects; endorses the requests made at the Ghent informal Defence Ministers' meeting and in the German-Swedish paper and the Weimar initiative and calls for the operative phase to begin without delay, in line with the December 2010 Council conclusions, in which the Defence Ministers agreed that the EDA should intensify its work to facilitate the identification of areas for pooling and sharing military capa ...[+++]

35. recommande aux États membres de s'engager pleinement dans la mise à disposition et la durabilité de capacités militaires répondant à une tendance de plus en plus attentive aux aspects qualitatifs; partage les demandes formulées lors de la réunion informelle des ministres de la défense à Gand, dans le document germano-suédois et par l'initiative de Weimar et invite à passer sans délai à la phase opérationnelle, conformément aux conclusions du Conseil de décembre 2010, dans lesquelles les ministres de la défense ont décidé que l'AE ...[+++]


Mr. McCallum (Minister of National Defence) laid upon the Table, — Report of the review of the provisions and operations of the National Defence Act, including the Minister's comments thereon, pursuant to the National Defence Act S.C. 1998, c. 35, s. 96. — Sessional Paper No. 8560-372-828-01 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on National Defence and Veterans Affairs)

M. McCallum (ministre de la Défense nationale) dépose sur le Bureau, — Rapport de l'examen de la Loi sur la défense nationale et des conséquences de son application, ainsi que les commentaires du Ministre y afférent, conformément à la Loi sur la défense nationale L.C. 1998, ch. 35, art. 96. — Document parlementaire n 8560-372-828-01 (Conformément à article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de la défense nationale et des anciens combattants)


For example, the enlargement of the General Affairs Council to include Defence Ministers, a formula which was already tested last Monday; setting up a permanent political body, “COPS”, responsible for monitoring all matters relating to common foreign and security policy, including defence; setting up a Military Committee; creating a rapid deployment task force of approximately 50,000 men, and so on and so forth.

Par exemple : l'élargissement du Conseil "affaires générales" aux ministres de la Défense, formule déjà expérimentée lundi dernier ; la mise en place d’un organe politique permanent, le "COPS", chargé de suivre l’ensemble des questions relatives à la politique étrangère et de sécurité commune, y compris en ce qui concerne la défense ; la mise en place d’un comité militaire ; la création d’une force d’intervention rapide d’environ 50 000 hommes, etc., etc.


Mr President of the Commission, I am in favour of creating a European defence identity, including the military dimension thereof, and I welcome with open arms the outcome of the unofficial meeting of the Defence Ministers in Sintra.

Monsieur le Président de la Commission, je suis favorable à la constitution d'une identité européenne en matière de défense, en ce compris la dimension militaire, et je salue sans équivoque les résultats de la rencontre officieuse des ministres de la Défense à Sintra.


- regular (or ad hoc) meetings of the General Affairs Council, as appropriate including Defence Ministers;

des sessions régulières (ou ad hoc) du Conseil "Affaires générales", auxquelles participeront, si cela est nécessaire, les ministres de la défense ;


An Independent European Defence Identity Equally, however, there is no reason why the development of a strong European pillar which is firmly rooted in NATO should stifle European ambitions for an independent defence identity : - It makes good sense, for example, to increase levels of practical European cooperation in defence, including, for example, joint training, and even the creation of a European rapid deployment force, without US participation, for operations outside the NATO area - as the British have proposed. - It makes good sense for Europea ...[+++]

- 2 - Une identité européenne indépendante en matière de défense Mais, il n'y a pas non plus de raison que le développement d'un pilier européen solide, fermement ancré dans l'OTAN, étouffe les ambitions des Européens de se doter d'une identité indépendante en matière de défense : - il est judicieux, par exemple, d'intensifier dans la pratique la coopération européenne en matière de défense, y compris par des activités de formation communes et même par la création d'une force européenne d'intervention rapide, sans la participation des Etats-Unis, pour des opérations hors du champ de l'OTAN - ainsi que les Britanniques l'ont proposé; - il est judicieu ...[+++]




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Date index: 2022-01-17
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