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112
Answer an emergency call
Answer emergency calls
Drive ambulance in emergency conditions
Drive ambulance under emergency conditions
Drive emergency vehicles
ECall
Emerg. call
Emergency call
Emergency call service
Emergency call system
Emergency call-out pay
Emergency call-out work pay
Emergency response vehicle
Emergency vehicle
Europe-wide emergency call number
Look after emergency vehicle equipment
Maintain emergency vehicle equipment
Maintain emergency vehicle supplies
Operate ambulance under emergency conditions
Pan-European eCall
Pan-European in-vehicle emergency call
Pick up emergency calls
Replenish emergency vehicle equipment
Single European emergency call number

Vertaling van "in-vehicle emergency call " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
eCall | pan-European eCall | pan-European in-vehicle emergency call

eCall | service eCall paneuropéen | service paneuropéen d'appel d'urgence embarqué


answer an emergency call | handle emergeny calls, take emergency calls | answer emergency calls | pick up emergency calls

répondre à des appels d’urgence


Europe-wide emergency call number | single European emergency call number | 112 [Abbr.]

numéro d'appel d'urgence unique européen | numéro d'appel d'urgence unique pour toute l'Europe | 112 [Abbr.]


emergency call-out work pay [ emergency call-out pay ]

rémunération pour travail d' urgence




emergency vehicle [ emergency response vehicle ]

véhicule d'intervention d'urgence [ véhicule d'urgence ]






look after emergency vehicle equipment | replenish emergency vehicle equipment | maintain emergency vehicle equipment | maintain emergency vehicle supplies

entretenir les équipements des véhicules d’urgence


drive ambulance in emergency conditions | operate ambulance under emergency conditions | drive ambulance under emergency conditions | drive emergency vehicles

conduire une ambulance en situation d’urgence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
eCall is a pan-European in-vehicle emergency call system which uses the European emergency number 112 in the event of an accident.

"eCall" désigne un système d'appel d'urgence paneuropéen embarqué à bord des véhicules qui utilise le numéro d'urgence européen 112 en cas d'accident.


- The Commission will promote harmonised, pan-European in-vehicle emergency call (e-Call) service, compliant with the location-enhanced emergency call E-112.

- La Commission fera campagne pour un service d'appel d'urgence embarqué (eCall) harmonisé et paneuropéen compatible avec le numéro d'appel d'urgence à localisation E112.


* The Commission will promote harmonised, pan-European in-vehicle emergency call (e-Call) service that builds on the location-enhanced emergency call E-112.

* La Commission fera campagne pour un service d'appel d'urgence embarqué (eCall) harmonisé et paneuropéen inspiré du numéro d'appel d'urgence à localisation E112.


(3) In order to further improve road safety, the Communication ‘eCall: Time for Deployment’6 proposes new measures to accelerate the deployment of an in-vehicle emergency call service in the Union. One of the suggested measures is to make mandatory the fitting of eCall in-vehicle systems in all new vehicles starting with M1 and N1 vehicle categories as defined in Annex II to Directive 2007/46/EC.

(3) Afin de renforcer la sécurité routière, la communication intitulée «eCall: la phase de déploiement»6 propose de nouvelles mesures visant à accélérer le déploiement d'un service d'appel d'urgence embarqué dans l'Union.L'une des mesures proposées consiste à rendre obligatoire l'installation de systèmes eCall embarqués dans tous les véhicules neufs, en commençant par les catégories de véhicules M1 et N1 définies à l'annexe II de la directive 2007/46/CE.


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(3) In order to further improve road safety, the Communication ‘eCall: Time for Deployment’ proposes new measures to accelerate the deployment of an in-vehicle emergency call service in the Union. One of the suggested measures is to make mandatory the fitting of eCall in-vehicle systems in all new vehicles starting with M1 and N1 vehicle categories as defined in Annex II to Directive 2007/46/EC.

(3) Afin de renforcer la sécurité routière, la communication intitulée "eCall: la phase de déploiement" propose de nouvelles mesures visant à accélérer le déploiement d'un service d'appel d'urgence embarqué dans l'Union.L'une des mesures proposées consiste à rendre obligatoire l'installation de systèmes eCall embarqués dans tous les véhicules neufs, en commençant par les catégories de véhicules M1 et N1 définies à l'annexe II de la directive 2007/46/CE.


(2a) 'eCall' means an in-vehicle emergency call to 112, made either automatically by means of the activation of in-vehicle sensors or manually, which carries a standardised minimum set of data and establishes an audio channel between the vehicle and the eCall PSAP via public mobile wireless communications networks;

(2 bis) "eCall", un appel d'urgence du 112 depuis un véhicule, effectué soit automatiquement par l'activation de capteurs embarqués, soit manuellement, qui achemine un ensemble minimal de données et établit une communication audio entre le véhicule et le PSAP eCall par les réseaux publics de communication mobile sans fil;


R. whereas private in-vehicle emergency call services exist today, and their deployment in Europe is increasing, but none of them offers full EU-wide coverage and market penetration is below 0,4 % of the vehicle fleet, while some of the services introduced have been dismantled due to market failures, leaving the user without in-vehicle emergency call service during the lifetime of the vehicle;

R. considérant que des services privés d'appel d'urgence embarqués existent aujourd'hui et que leur déploiement en Europe gagne du terrain, mais qu'aucun d'eux ne couvre l'ensemble du territoire de l'Union et que la pénétration du marché est inférieure à 0,4 % du parc de véhicules, tandis que certains services introduits ont été démantelés en raison de défaillances du marché, laissant l'utilisateur sans service d'appel d'urgence embarqué pendant la durée de vie du véhicule;


R. whereas private in-vehicle emergency call services exist today, and their deployment in Europe is increasing, but none of them offers full EU-wide coverage and market penetration is below 0.4 % of the vehicle fleet, while some of the services introduced have been dismantled due to market failures, leaving the user without in-vehicle emergency call service during the lifetime of the vehicle;

R. considérant que des services privés d'appel d'urgence embarqués existent aujourd'hui et que leur déploiement en Europe gagne du terrain, mais qu'aucun d'eux ne couvre l'ensemble du territoire de l'Union et que la pénétration du marché est inférieure à 0,4 % du parc de véhicules, tandis que certains services introduits ont été démantelés en raison de défaillances du marché, laissant l'utilisateur sans service d'appel d'urgence embarqué pendant la durée de vie du véhicule;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011H0750 - EN - Commission Recommendation of 8 September 2011 on support for an EU-wide eCall service in electronic communication networks for the transmission of in-vehicle emergency calls based on 112 ( eCalls ) Text with EEA relevance // COMMISSION RECOMMENDATION // of 8 September 2011 // on support for an EU-wide eCall service in electronic communication networks for the transmission of in-vehicle emergency calls based on 112 (‘eCalls’) // (Text with EEA relevance) // (2011/750/EU)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011H0750 - EN - Recommandation de la Commission du 8 septembre 2011 sur le soutien à un service eCall à l'échelle de l'UE dans les réseaux de communications électroniques en vue de la transmission d'appels d'urgence embarqués fondés sur le numéro 112 (appels eCall ) Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RECOMMANDATION DE LA COMMISSION // du 8 septembre 2011 // sur le soutien à un service eCall à l'échel ...[+++]


eCall’ means an in-vehicle emergency call to 112, made either automatically via activation of in-vehicle sensors or manually, which carries, by means of mobile wireless communications networks, a standardised minimum set of data and establishes an audio channel between the occupants of the vehicle and the most appropriate public safety answering point.

«eCall»: un appel d’urgence embarqué vers le 112, effectué soit automatiquement par l’activation de détecteurs embarqués, soit manuellement, qui contient, grâce à des réseaux de communications sans fil, un ensemble minimal de données et établit un canal audio entre les occupants du véhicule et le centre de réception des appels d’urgence le plus approprié.


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