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1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Air pollutant
Air pollutants
Atmospheric pollutant
Be at ease in an unsafe location
Be at ease in unsafe areas
Be at ease in unsafe environments
Be at ease in unsafe locations
Contamination
Discharge of pollutants
Ensure safe navigation
Give an account of unsafe behaviour
Landing gear and door warning test switch
Landing gear unsafe light test switch
Perform navigation safety actions
Pollution
Pollution control measures
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Reduction of pollution
Report unsafe behaviour
Reporting unsafe behaviour
Smoke
Undertake navigation safety actions
Unsafe container
Unsafe drinking water
Unsafe water

Vertaling van "in-door pollution unsafe " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
be at ease in an unsafe location | be at ease in unsafe locations | be at ease in unsafe areas | be at ease in unsafe environments

être à l’aise dans des environnements à risque


give an account of unsafe behaviour | report unsafe behaviour | report unsafe behaviour | reporting unsafe behaviour

signaler un comportement contraire à des consignes de sécurité


unsafe drinking water | unsafe water

eau de boisson impropre à la consommation | eau impropre à la consommation


pollution control measures [ reduction of pollution ]

lutte contre la pollution [ réduction de la pollution ]


atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

polluant atmosphérique [ fumée | polluant de l'air ]


pollution [ contamination | discharge of pollutants ]

pollution [ contamination | émission de polluant ]




ensure safe navigation | perform navigation safety actions | recognise unsafe navigation conditions and act accordingly | undertake navigation safety actions

entreprendre des actions de sécurité de navigation


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


landing gear and door warning test switch [ landing gear unsafe light test switch ]

interrupteur d'essai voyants désaccord train
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Lack of access to electricity services seriously deprives the affected population, in terms of quality of life and exposure to various hazards that go with it (in-door pollution, unsafe cooking, poor social services, low self-esteem etc..), worsening the social inequality gap between the low density and high density urban areas.

Le manque d'accès aux services d'électricité nuit considérablement à la population touchée, en termes de qualité de vie et d'exposition aux différents risques y afférents (pollution domestique, cuisson insalubre des aliments, services sociaux déficients, manque de confiance en soi, etc.), ce qui creuse le fossé des inégalités sociales entre les zones urbaines faiblement peuplées et celles densément peuplées.


The refrigerant (HFO 1234yf) chosen by industry to be used on MAC to fulfil the obligations of this directive has been considered unsafe by one German manufacturer that continued to use old refrigerant with a much higher air polluting potential.

Le réfrigérant (HFO 1234yf) choisi par l'industrie automobile pour être utilisé dans MAC pour remplir les obligations de cette directive a été considéré comme dangereux par un fabricant allemand, qui a continué à utiliser l'ancien réfrigérant avec un potentiel de réchauffement climatique beaucoup plus élevé.


(b)for pollutants listed in Annex VIII to Directive 2000/60/EC which are not considered hazardous, and any other non-hazardous pollutants not listed in that Annex considered by Member States to present an existing or potential risk of pollution, all measures necessary to limit inputs into groundwater so as to ensure that such inputs do not cause deterioration or significant and sustained upward trends in the concentrations of pollutants in groundwater.

b)pour les polluants énumérés à l'annexe VIII de la directive 2000/60/CE qui ne sont pas considérés comme dangereux, ainsi que pour les autres polluants non dangereux non énumérés à ladite annexe pour lesquels les États membres estiment qu'ils présentent un risque réel ou potentiel de pollution, toutes les mesures nécessaires pour limiter les introductions dans les eaux souterraines, de telle sorte que ces introductions n'entraînent pas de dégradation ou de tendances à la hausse significatives et durables des concentrations de polluants dans les eaux souterraines.


for pollutants listed in Annex VIII to Directive 2000/60/EC which are not considered hazardous, and any other non-hazardous pollutants not listed in that Annex considered by Member States to present an existing or potential risk of pollution, all measures necessary to limit inputs into groundwater so as to ensure that such inputs do not cause deterioration or significant and sustained upward trends in the concentrations of pollutants in groundwater.

pour les polluants énumérés à l'annexe VIII de la directive 2000/60/CE qui ne sont pas considérés comme dangereux, ainsi que pour les autres polluants non dangereux non énumérés à ladite annexe pour lesquels les États membres estiment qu'ils présentent un risque réel ou potentiel de pollution, toutes les mesures nécessaires pour limiter les introductions dans les eaux souterraines, de telle sorte que ces introductions n'entraînent pas de dégradation ou de tendances à la hausse significatives et durables des concentrations de polluants dans les eaux souterraines.


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Yet in Canada, the Liberals continue to allow this outrageous tax loophole for businesses fined for pollution, unsafe working conditions, even sponsorship scandals.

Au Canada, par contre, les libéraux continuent d'accorder cette honteuse échappatoire fiscale aux entreprises qui ont reçu des amendes pour de la pollution, des conditions de travail non sécuritaires et même des scandales de commandites.


Pollutant release and transfer registers (hereinafter ‘PRTRs’) are a cost-effective tool for encouraging improvements in environmental performance, for providing public access to information on releases of pollutants and off-site transfers of pollutants and waste, and for use in tracking trends, demonstrating progress in pollution reduction, monitoring compliance with certain international agreements, setting priorities and evaluating progress achieved through Community and national environmental policies and programmes.

Les registres des rejets et des transferts de polluants (ci-après dénommés «PRTR») constituent un outil d'un bon rapport coût-efficacité pour promouvoir l'amélioration des performances environnementales et faciliter l'accès du public aux informations concernant les rejets de polluants et les transferts de polluants et de déchets hors des sites, ainsi que pour déterminer les tendances, mettre en évidence les progrès en matière de réduction de la pollution, s'assurer du respect de certains accords internationaux, définir des priorités et évaluer les progrès accomplis grâce aux politiques et aux programmes communautaires et nationaux dans l ...[+++]


Commenting on this decision, Environment Commissioner Margot Wallström said: "The purpose of this legislation is to help protect the environment from unsafe pesticides.

Concernant cette décision, Mme Margot Wallström, membre de la Commission responsable de l'Environnement, a déclaré: "Cette législation a pour objet de contribuer à protéger l'environnement contre les pesticides dangereux.


Commission asks Luxembourg to comply with EU law on unsafe pesticides

La Commission demande au Luxembourg de se conformer à la législation de l'UE sur les pesticides dangereux


6. Where any food which is unsafe is part of a batch, lot or consignment of food of the same class or description, it shall be presumed that all the food in that batch, lot or consignment is also unsafe, unless following a detailed assessment there is no evidence that the rest of the batch, lot or consignment is unsafe.

6. Lorsqu'une denrée alimentaire dangereuse fait partie d'un lot ou d'un chargement de denrées alimentaires de la même catégorie ou correspondant à la même description, il est présumé que la totalité des denrées alimentaires de ce lot ou chargement sont également dangereuses, sauf si une évaluation détaillée montre qu'il n'y a pas de preuve que le reste du lot ou du chargement soit dangereux.


9. It instructs the Permanent Representative Committee to give priority to further consideration of the proposal for amendment of Directive 95/21/EC concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions (port State control) with a view to adopting, before the end of the year 2000, that proposal in order to increase the effectiveness of port State control and to refuse access to Community ports of manifestly ...[+++]

9. Il charge le Comité des représentants permanents de poursuivre en priorité l'examen de la proposition de modification de la directive 95/21/CE concernant l'application aux navires faisant escale dans les ports de la Communauté ou dans les eaux relevant de la juridiction des États membres des normes internationales relatives à la sécurité maritime, à la prévention des pollutions et aux conditions de vie et de travail à bord des navires (contrôle par l'État du port) en vue d'adopter, avant la fin de l'année 2000, cette proposition qui permettra de rendre plus efficace le contrôle par l'Etat du port et de refuser l'accès des ports de la ...[+++]




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Date index: 2025-02-23
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