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Affectionless psychopathy Institutional syndrome
Deliver a throwing implement
Deliver an implement
Delivery of a throwing implement
Delivery of an implement
Detachable implements
Detailed implementing rules
EMI
Equipment Manufacturers Institute
Examination for admission to educational institution
Farm Equipment Institute
Farm and Industrial Equipment Institute
Implementing arrangements
Implementing provisions
Implementing rules
Implements pain guidelines
Institution name
Mounted implements
National Association of Farm Equipment Manufacturers
Release
Release a throwing implement
Release an implement
Release of a throwing implement
Release of an implement
Tractor-mounted implements

Vertaling van "implement institutions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Equipment Manufacturers Institute [ EMI | National Association of Agricultural Implement and Vehicle Manufacturers | National Association of Farm Equipment Manufacturers | Farm Equipment Institute | Farm and Industrial Equipment Institute ]

Equipment Manufacturers Institute [ EMI | National Association of Agricultural Implement and Vehicle Manufacturers | National Association of Farm Equipment Manufacturers | Farm Equipment Institute | Farm and Industrial Equipment Institute ]


detailed implementing rules | implementing arrangements | implementing provisions | implementing rules

dispositions d'application | modalités d'application


Definition: Problems related to incidents in which the child has been injured in the past by any adult in the household to a medically significant extent (e.g. fractures, marked bruising) or that involved abnormal forms of violence (e.g. hitting the child with hard or sharp implements, burning or tying up of the child).

Définition: Difficultés liées à des incidents au cours desquels l'enfant a reçu par le passé de la part d'un adulte de sa famille des blessures d'une gravité telle qu'elles ont nécessité un traitement médical (par exemple fractures, ecchymoses marquées), ou qui ont impliqué des formes de violence anormales (comme frapper l'enfant avec un objet dur ou contondant, le brûler ou l'attacher).


Implements pain guidelines

mise en œuvre de lignes directrices sur la douleur


detachable implements | mounted implements | tractor-mounted implements

outils portés


release [ release of a throwing implement | delivery of a throwing implement | delivery of an implement | release of an implement ]

lâcher de l'engin [ lâcher d'un engin | lancer d'un engin ]


deliver a throwing implement [ release a throwing implement | deliver an implement | release an implement ]

lancer un engin [ lâcher un engin ]




Definition: A particular pattern of abnormal social functioning that arises during the first five years of life and that tends to persist despite marked changes in environmental circumstances, e.g. diffuse, nonselectively focused attachment behaviour, attention-seeking and indiscriminately friendly behaviour, poorly modulated peer interactions; depending on circumstances there may also be associated emotional or behavioural disturbance. | Affectionless psychopathy Institutional syndrome

Définition: Trouble caractérisé par un mode particulier de fonctionnement social anormal, apparaissant durant les cinq premières années de la vie, persistant habituellement en dépit de modifications importantes de l'environnement. Exemples: conduites d'attachement généralisé et non sélectif, demandes d'affection et sociabilité non discriminatives, interactions peu différenciées avec les autres enfants; des perturbations émotionnelles et d'autres troubles du comportement peuvent enfin être associés, variables selon les circonstances. | Psychopathie de privation affective Syndrome institutionnel ...[+++]


Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Urges the Government of Myanmar/Burma to accelerate efforts to review and reform legislation and legal provisions that contravene international human rights standards, with clear target dates for the conclusion of each review; notes that these reforms must include unfettered participation of civil society groups and assistance of international human rights bodies, such as the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (OHCHR); calls on the government to ensure effective implementation of new and revised laws, including by training and building the capacity of implementing institutions, members of the legal profe ...[+++]

5. invite instamment le gouvernement du Myanmar / de la Birmanie à accélérer ses efforts visant à réexaminer et reformer les textes législatifs et les dispositions juridiques qui sont contraires aux normes internationales en matière de droits de l'homme, en fixant des échéances claires pour la conclusion de chaque réexamen; fait observer que ces réformes doivent inclure une participation sans obstacles des groupes de la société civile et une assistance des organismes internationaux de défense des droits de l'homme, comme le Haut-Commissariat des Nations unies aux droits de l'homme (HCDH); demande au gouvernement de garantir l'application effective des lois ...[+++]


This has created new responsibilities for the decision-making and implementing institutions, as well as for Member States when implementing EU legislation at national level; the Charter’s provisions have thus become directly enforceable by European and national courts.

Celle-ci crée de nouvelles responsabilités pour les institutions ayant des rôles décisionnels et d’exécution, ainsi que pour les États membres, en ce qui concerne la mise en œuvre de la législation de l’Union au niveau national, de sorte que les dispositions de la Charte sont désormais directement protégées par les cours et tribunaux européens et nationaux.


Stresses that the incorporation of the Charter into primary EU law, while not extending the Union’s competences and respecting the principle of subsidiarity as defined in its Article 51, creates new responsibilities for the decision-making and implementing institutions, as well as for Member States when implementing EU legislation at national level, and that the Charter’s provisions have thus become directly enforceable by European and national courts; calls on the EU institutions and Member States to increase coherence among their v ...[+++]

souligne que l’incorporation de la Charte au droit primaire de l’UE, si elle n’étend pas les compétences de l’Union et respecte le principe de subsidiarité inscrit à l'article 51, crée de nouvelles responsabilités pour les institutions ayant des rôles décisionnels et d’exécution ainsi que pour les États membres, en ce qui concerne la mise en œuvre de la législation de l’UE au niveau national, de sorte que les dispositions de la Charte sont désormais directement protégées par les tribunaux européens et nationaux; demande aux instituti ...[+++]


7. Stresses that the incorporation of the Charter into primary EU law, while not extending the Union's competences and respecting the principle of subsidiarity as defined in its Article 51, creates new responsibilities for the decision-making and implementing institutions, as well as for Member States when implementing EU legislation at national level, and that the Charter's provisions have thus become directly enforceable by European and national courts; calls on the EU institutions and Member States to increase coherence among thei ...[+++]

7. souligne que l'incorporation de la Charte au droit primaire de l'UE, si elle n'étend pas les compétences de l'Union et respecte le principe de subsidiarité inscrit à l'article 51, crée de nouvelles responsabilités pour les institutions ayant des rôles décisionnels et d'exécution ainsi que pour les États membres, en ce qui concerne la mise en œuvre de la législation de l'UE au niveau national, de sorte que les dispositions de la Charte sont désormais directement protégées par les tribunaux européens et nationaux; demande aux instit ...[+++]


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7. Stresses that the incorporation of the Charter into primary EU law, while not extending the Union’s competences and respecting the principle of subsidiarity as defined in its Article 51, creates new responsibilities for the decision-making and implementing institutions, as well as for Member States when implementing EU legislation at national level, and that the Charter’s provisions have thus become directly enforceable by European and national courts; calls on the EU institutions and Member States to increase coherence among thei ...[+++]

7. souligne que l’incorporation de la Charte au droit primaire de l’UE, si elle n’étend pas les compétences de l’Union et respecte le principe de subsidiarité inscrit à l'article 51, crée de nouvelles responsabilités pour les institutions ayant des rôles décisionnels et d’exécution ainsi que pour les États membres, en ce qui concerne la mise en œuvre de la législation de l’UE au niveau national, de sorte que les dispositions de la Charte sont désormais directement protégées par les tribunaux européens et nationaux; demande aux instit ...[+++]


7. Stresses that the incorporation of the Charter into primary EU law, while not extending the Union's competences and respecting the principle of subsidiarity as defined in its Article 51, creates new responsibilities for the decision-making and implementing institutions, as well as for Member States when implementing EU legislation at national level, and that the Charter's provisions have thus become directly enforceable by European and national courts; calls on the EU institutions and Member States to increase coherence among thei ...[+++]

7. souligne que l'incorporation de la Charte au droit primaire de l'UE, si elle n'étend pas les compétences de l'Union et respecte le principe de subsidiarité inscrit à l'article 51, crée de nouvelles responsabilités pour les institutions ayant des rôles décisionnels et d'exécution ainsi que pour les États membres, en ce qui concerne la mise en œuvre de la législation de l'UE au niveau national, de sorte que les dispositions de la Charte sont désormais directement protégées par les tribunaux européens et nationaux; demande aux instit ...[+++]


Applications have to be submitted both to the EU and the implementing institutions in Australia (Australian Department of Education — DEEWR) and in the Republic of Korea (National Research Foundation of Korea — NRF).

Les candidatures doivent être soumises à l’UE et aux organismes de mise en œuvre en Australie (Département australien de l’éducation — DEEWR) et en République de Corée (Fondation nationale de la recherche coréenne — NRF).


3. Where a person has mistakenly submitted information, documents or claims to an institution in the territory of a Member State other than that in which the institution designated in accordance with the implementing Regulation is situated, the information, documents or claims shall be resubmitted without delay by the former institution to the institution designated in accordance with the implementing Regulation, indicating the date on which they were initially submitted.

3. Les informations, documents ou demandes transmis par erreur par une personne à une institution située sur le territoire d’un État membre autre que celui dans lequel est située l’institution désignée conformément au règlement d’application doivent être retransmis dans les meilleurs délais par la première institution à l’institution désignée conformément au règlement d’application, la date de leur transmission initiale étant indiquée.


Subsequently a Commission Decision No 299/2002 conferring the management of aid on the Slovak implementation institutions was taken on 15 April 2002.

La décision communautaire portant la référence n° 299/2002 déléguant la gestion de l'aide aux institutions de mise en oeuvre slovaques a été prise sur la base de cet audit, le 15 avril 2002.


In its co-operation with African, Caribbean and Pacific countries, the Commission has already begun to consider progress in implementing institutional reforms for human rights, democracy, the rule of law and good governance as an element in defining allocations for individual countries within the total EDF financial envelope.

Dans sa coopération avec les pays d'Afrique, des Caraïbes et du Pacifique, la Commission commence d'ores et déjà à considérer les progrès enregistrés dans la mise en oeuvre des réformes institutionnelles en faveur des droits de l'homme, de la démocratie, de l'État de droit et de la bonne gestion des affaires publiques comme un élément de la prise de décision concernant les allocations par pays, dans le cadre de l'enveloppe financière totale du FED.


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