Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Definition Severe loss of weight
Demonstrate three-dimensional imagination
Implement care programmes for children
Inspire performers' imagination
International Save the Children Alliance
Perform activities to care for children
Perform activities to learn with children
Perform care activities with children
SC
SCF
Save the Children
Save the Children Fund
Save the Children International
Show a three-dimensional imagination
Show three-dimensional imagination
Showing a three-dimensional imagination
Starvation oedema
Stimulate performers to imagine
Stimulate performers' imagination
Trigger performers' imagination
Wasting

Traduction de «imagine that children » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
demonstrate three-dimensional imagination | show a three-dimensional imagination | show three-dimensional imagination | showing a three-dimensional imagination

faire preuve d'imagination tridimensionnelle


inspire performers' imagination | trigger performers' imagination | stimulate performers' imagination | stimulate performers to imagine

stimuler l'imagination des artistes


Definition: Conduct disorder, usually occurring in younger children, primarily characterized by markedly defiant, disobedient, disruptive behaviour that does not include delinquent acts or the more extreme forms of aggressive or dissocial behaviour. The disorder requires that the overall criteria for F91.- be met; even severely mischievous or naughty behaviour is not in itself sufficient for diagnosis. Caution should be employed before using this category, especially with older children, because clinically significant conduct disorder will usually be accompanied by dissocial or aggressive behaviour that goes beyond mere defiance, disobe ...[+++]

Définition: Trouble des conduites, se manifestant habituellement chez de jeunes enfants, caractérisé essentiellement par un comportement provocateur, désobéissant ou perturbateur et non accompagné de comportements délictueux ou de conduites agressives ou dyssociales graves. Pour qu'un diagnostic positif puisse être porté, le trouble doit répondre aux critères généraux cités en F91.-; les mauvaises blagues ou mauvais tours , et les perturbations même sévères, observées chez des enfants, ne justifient pas, en eux-mêmes, ce diagnostic. Cette catégorie doit être utilisée avec prudence, en particulier chez les enfants plus âgés, étant donné que les troubles des conduites présentant une signification clinique s'accompagnent habituellement de com ...[+++]


A rare functional disorder with recurrent episodes of torticollis posturing of the head (inclination or tilting of the head to one side) in healthy children. The prevalence is unknown and the benign nature of the disorder probably means that it is un

torticolis paroxystique bénin de l'enfant


A rare type of primitive neuroectodermal tumor (PNET) that usually occurs in young children under the age of 2 and is histologically distinguished by the production of ependymoblastic rosettes. It is associated with an aggressive course and a poor pr

ependymoblastome


Definition: Fears in childhood that show a marked developmental phase specificity and arise (to some extent) in a majority of children, but that are abnormal in degree. Other fears that arise in childhood but that are not a normal part of psychosocial development (for example agoraphobia) should be coded under the appropriate category in section F40-F48.

Définition: Trouble caractérisé par la présence de craintes de l'enfance, hautement spécifiques d'une phase de développement, et survenant (à un certain degré) chez la plupart des enfants, mais dont l'intensité est anormale. Les autres craintes qui surviennent dans l'enfance, mais qui ne font pas partie du développement psychosocial normal (par exemple une agoraphobie), doivent être classées dans la catégorie appropriée de la section F40-F48.


perform activities to learn with children | perform care activities with children | implement care programmes for children | perform activities to care for children

mettre en œuvre des programmes de soins pour les enfants


International Save the Children Alliance | Save the Children | Save the Children Fund | Save the Children International | SC [Abbr.] | SCF [Abbr.]

Save the Children


Definition: Severe loss of weight [wasting] in children or adults, or lack of weight gain in children leading to an observed weight that is at least 3 standard deviations below the mean value for the reference population (or a similar loss expressed through other statistical approaches). When only one measurement is available, there is a high probability of severe wasting when the observed weight is 3 or more standard deviations below the mean of the reference population. | Starvation oedema

Œdème de famine


This syndrome describes an explosive-onset, potentially fatal acute epileptic encephalopathy that develops in previously healthy children and adolescents following the onset of a non-specific febrile illness. Usually presents in 3-15 year olds that h

syndrome épileptique par infection fébrile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I cannot imagine the European Union becoming a colourless, uniform melting pot in which our own children are no longer recognisable.

Je ne peux pas imaginer une Union européenne qui deviendrait un amalgame incolore et uniforme dans lequel on ne reconnaîtrait plus ses enfants.


Hundreds of children from the Central Denmark region will gather in Aarhus to imagine the future in a series of events entitled "Land of Wishes".

Des centaines d'enfants originaires de la région du Jutland central se réuniront à Aarhus pour imaginer l'avenir dans une série d'événements intitulés «Le pays des souhaits».


Teachers and ECEC professionals have a fundamental role to play in stimulating children's curiosity, imagination and willingness to experiment and in helping them to develop not only basic skills and specific knowledge, but also the transversal competences required for creativity and innovation, such as critical thinking, problem-solving and initiative-taking.

Les enseignants et les professionnels de l’éducation et de l’accueil des jeunes enfants ont un rôle fondamental à jouer pour stimuler la curiosité, l’imagination et la soif d’expérimentation des enfants et de les aider à développer non seulement des compétences de base et des connaissances spécifiques, mais aussi les compétences transversales nécessaires à la créativité et à l’innovation, par exemple l’esprit critique, la résolution de problèmes et l’initiative.


Almost three-quarters of Europeans think that including subjects linked to space activities in educational materials would encourage students to choose careers in science, technology, engineering and mathematics (73%), and that teaching subjects linked to space activities at school can help children to better imagine the society of the future (71%).

près des trois quarts des Européens pensent qu’inclure des sujets liés aux activités spatiales dans les supports didactiques encouragerait les étudiants à choisir des carrières dans le domaine de la science, de la technologie, de l’ingénierie et des mathématiques (73 %) et que l’enseignement de sujets liés aux activités spatiales à l’école peut aider les enfants à mieux imaginer la société de demain (71 %).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Residential schools caused an impact that we cannot even imagine: the loss of a sense of family; the loss of skills that are related to parenting, raising children; the loss of skills that children who were ripped away from their families into schools where their language, their culture, their identity was beaten out of them; the stamping out of language, something that is so central to the identity of anyone and central for the identity of first nations, Inuit and Métis people; the emergence of violence, violence that has taken o ...[+++]

Ce qui s'est passé dans ces pensionnats a entraîné des répercussions que nous ne pouvons même pas imaginer, à savoir la perte du sentiment d'appartenance familiale; la perte des compétences parentales et de la capacité à élever un enfant; l'immense perte subie par les enfants qui ont été enlevés à leur famille et mis dans des écoles où ils ont été dépouillés par la force de leur langue, de leur culture et de leur identité; l'éradication de la langue, un élément tellement fondamental de l'identité de quiconque, y compris des Premières nations, des Inuits et des Métis; l'apparition de violence dans les familles et les collectivités, un ...[+++]


Teachers and ECEC professionals have a fundamental role to play in stimulating children's curiosity, imagination and willingness to experiment and in helping them to develop not only basic skills and specific knowledge, but also the transversal competences required for creativity and innovation, such as critical thinking, problem-solving and initiative-taking.

Les enseignants et les professionnels de l’éducation et de l’accueil des jeunes enfants ont un rôle fondamental à jouer pour stimuler la curiosité, l’imagination et la soif d’expérimentation des enfants et de les aider à développer non seulement des compétences de base et des connaissances spécifiques, mais aussi les compétences transversales nécessaires à la créativité et à l’innovation, par exemple l’esprit critique, la résolution de problèmes et l’initiative.


We imagine that by giving our children everything they ask for, through the benefits of consumerism – I say this as a father – we are giving them some kind of happiness. We should think carefully about the decisions we take as a European Parliament.

Nous pensons qu'à travers les bienfaits de la société de consommation, en donnant à nos enfants tout ce qu'ils nous demandent - je parle ici en père de famille -, nous leur assurons une sorte de bonheur. Nous devons réfléchir attentivement aux décisions que nous prenons en tant que Parlement européen.


Imagine that the combined populations of Greece and Belgium, 20 million people, were hospitalized - that is the number of children and teenagers who become the victims of accidents every year in Europe, 30 000 suffering life-long disabilities.

Imaginons encore que l'on hospitalise toute la population de la Grèce et de la Belgique réunies, soit 20 millions d' habitants: 20 millions, c'est le nombre des enfants et des adolescents qui, chaque année en Europe, sont victimes d'accidents plus ou moins graves (dont 30 000 sont handicapés à vie).


THE PROBLEM Imagine that a town with some 20 000 inhabitants were wiped off the map of Europe -that is roughly the number of children and teenagers under the age of 18 who die in Europe every year as the result of accidents in the home or during leisure activities.

LE PROBLEME Imaginons que l'on raye de la carte d'Europe une ville qui compte environ 20 000 habitants : 20 000, c'est environ le nombre des enfants et des adolescents âgés de moins de 18 ans qui trouvent la mort chaque année en Europe suite à des accidents domestiques et de loisirs.


Location and date : Athens (GR) - 20-26.11.1994 Main organiser : European Children's Television Centre (ECTC) - Greece Information : Menis Theodorides ECTC Tel: +30 1 685 12 58 Fax: +30 1 681 79 87 Project 8 Science and Science Fiction When imagination mirrors reality These Meetings will present important scientific concepts and theories through a multimedia event.

Lieu et date : Athènes (GR), 20-26.11.94 Principal organisateur : European Children's Television Centre (ECTC) - Grèce Information : Menis Theodorides ECTC Tél : +30 1 685 12 58 Fax : +30 1 681 79 87 Projet 8 Science et science-fiction Quand l'imaginaire reflète la réalité L'objet de ce projet est de présenter des théories et des concepts scientifiques importants dans le cadre d'un événement multimédia.


w