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Bad reputation
Digital reputation
E-reputation
Electronic reputation
Evidence of general reputation
Evidence of reputation
General reputation
General reputation evidence
Government's reputation
Ill repute
Image management
Online reputation
Public reputation
Reputation
Reputation evidence
Reputation management
Reputation of the government
Reputation risk
Reputational risk
Transaction involving an increased reputational risk
Transaction involving increased reputational risks

Traduction de «image and reputation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general reputation | public reputation | reputation

réputation


digital reputation | online reputation | electronic reputation | e-reputation

réputation numérique | réputation en ligne | réputation électronique | cyberréputation | e-réputation


reputation management [ image management ]

gestion de la réputation


evidence of general reputation | reputation evidence

preuve de réputation


evidence of general reputation | evidence of reputation

preuve de réputation


government's reputation [ reputation of the government ]

réputation du gouvernement


reputational risk | reputation risk

risque d'atteinte à la réputation | risque de réputation


evidence of general reputation [ general reputation evidence ]

preuve de réputation générale




transaction involving an increased reputational risk | transaction involving increased reputational risks

transaction présentant un risque de réputation accru | transaction présentant des risques de réputation accrus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
27. Believes that the extension of protection for EU geographical indications to non-agricultural products would be a way to stimulate European exports and gain market share while achieving international recognition of the products in question and developing their high-quality image and reputation through trade and trade negotiations;

27. estime que l'extension de la protection des indications géographiques de l'Union aux produits non agricoles permettrait de stimuler les exportations européennes et de gagner en parts de marché, tout en permettant une reconnaissance internationale de ces produits et le développement de leur image de qualité et de leur notoriété à travers les négociations et les échanges commerciaux;


6. Believes that the extension of protection for EU geographical indications to non-agricultural products would be a way to stimulate European exports and gain market share while achieving international recognition of the products in question and developing their high-quality image and reputation through trade and trade negotiations;

6. estime que l'extension de la protection des indications géographiques de l'Union aux produits non agricoles permettrait de stimuler les exportations européennes et de gagner en parts de marché, tout en permettant une reconnaissance internationale de ces produits et le développement de leur image de qualité et de leur notoriété à travers les négociations et les échanges commerciaux;


28. Believes that the extension of protection for EU geographical indications to non-agricultural products would be a way to stimulate European exports and gain market share while achieving international recognition of the products in question and developing their high-quality image and reputation through trade and trade negotiations;

28. estime que l'extension de la protection des indications géographiques de l'Union aux produits non agricoles permettrait de stimuler les exportations européennes et de gagner en parts de marché, tout en permettant une reconnaissance internationale de ces produits et le développement de leur image de qualité et de leur notoriété à travers les négociations et les échanges commerciaux;


40. Considers that, where a product protected by a GI is used as an ingredient, the body responsible for the GI or the competent authority should be able to lay down rules governing the use of its name in the sales names of processed products, and should be authorised to carry out specific checks to verify that the GI product's characteristics, image and reputation have not been adulterated; considers that the Commission should establish clear guidelines regarding use of the names of GI products used as ingredients on the labels of processed products, so as to avoid consumers being misled;

40. estime que, dans le cas où un produit protégé par une IG est utilisé comme ingrédient, l'organisme en charge de cette IG ou l'autorité compétente doit pouvoir définir des règles concernant l'utilisation de son nom dans les dénominations de vente des produits transformés, et être autorisé à mener des contrôles spécifiques pour vérifier que les caractéristiques, l'image ou la réputation du produit sous IG n'ont pas été altérées; estime que la Commission doit mettre en place des lignes directrices claires en ce qui concerne l'utilis ...[+++]


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41. Considers that, where a product protected by a GI is used as an ingredient, the body responsible for the GI or the competent authority should be able to lay down rules governing the use of its name in the sales names of processed products, and should be authorised to carry out specific checks to verify that the GI product’s characteristics, image and reputation have not been adulterated; considers that the Commission should establish clear guidelines regarding use of the names of GI products used as ingredients on the labels of processed products, so as to avoid consumers being misled

41. estime que, dans le cas où un produit protégé par une IG est utilisé comme ingrédient, l'organisme en charge de cette IG ou l'autorité compétente doit pouvoir définir des règles concernant l'utilisation de son nom dans les dénominations de vente des produits transformés, et être autorisé à mener des contrôles spécifiques pour vérifier que les caractéristiques, l'image ou la réputation du produit sous IG n'ont pas été altérées; estime que la Commission doit mettre en place des lignes directrices claires en ce qui concerne l'utilis ...[+++]


To develop the image and reputation of Community flax and to capitalise on its distinctive qualities

Développer l'image et la notoriété du lin communautaire et mettre en valeur ses qualités particulières,


Establishing a “physical” presence in a foreign country helps EU companies realise business opportunities, makes the flow of trade more predictable, and consolidates the image and reputation of the firm and of the country of origin.

Une présence «physique» dans un pays étranger permet aux entreprises européennes de profiter d’opportunités commerciales, elle rend les flux d’échanges plus prévisibles et consolide l’image de la société et de son pays d’origine.


To develop the image and reputation of Community flax and to capitalise on its distinctive qualities

Développer l'image et la notoriété du lin communautaire et mettre en valeur ses qualités particulières.


* Considerations of image and reputation play an increasingly important role in the business competitive environment, as consumers and NGO's ask for more information about the conditions in which products and services are generated and the sustainability impact thereof, and tend to reward, with their behaviour, socially and environmentally responsible firms.

* Les considérations liées à l'image et à la réputation jouent un rôle croissant dans l'environnement concurrentiel des entreprises, alors que les consommateurs comme les ONG attendent plus d'informations sur les conditions de production des biens et services, ainsi que sur leurs retombées sur le développement durable, et tendent à récompenser, dans leur comportement, les entreprises adoptant une attitude sociale et environnementale responsable.


The reputation of a company at its location, its image as an employer and producer, but also as an actor in the local scene, certainly influences its competitiveness.

La réputation d'une entreprise sur son site, son image en tant non seulement qu'employeur et producteur, mais aussi acteur de la vie locale, influent certainement sur sa compétitivité.




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'image and reputation' ->

Date index: 2021-11-22
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