Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Apply strategic thinking
Carry out strategic research
Carrying out strategic research
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Complete strategic research
Construct strategic charts
Construct strategic maps
Create strategic maps
Delirium tremens
Design strategic maps
Disorder of personality and behaviour
EU OSH Strategic Framework 2014-2020
Jealousy
Move strategically
Mumps myocarditis
Other virus identified
Oversee strategic research
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SALT I Interim Agreement
SALT I agreement
Strategic Arms Limitation Treaty
Strategic thinking and it's implementation
Think strategically
UPID
Unique program identifier
Unique programme identifier
Universal program identifier
Universal programme identifier
Virus not identified

Vertaling van "identify strategic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Influenzal myocarditis (acute):avian influenza virus identified (J09+) | other virus identified (J10.8+) | virus not identified (J11.8+) | Mumps myocarditis (B26.8+)

Myocardite:grippale (aiguë):virus aviaire identifié (J09+) | autre virus identifié (J10.8+) | virus non identifié (J11.8+) | ourlienne (B26.8+)


strategic thinking and it's implementation | think strategically | apply strategic thinking | move strategically

appliquer un raisonnement stratégique


carrying out strategic research | oversee strategic research | carry out strategic research | complete strategic research

effectuer des recherches stratégiques


construct strategic maps | design strategic maps | construct strategic charts | create strategic maps

créer des cartes stratégiques


unique program identifier | unique programme identifier | universal program identifier | universal programme identifier | UPID [Abbr.]

identifiant de programme unique | identificateur de programme unique | identificateur unique de programme


EU Occupational Safety and Health Strategic Framework 2014-2020 | EU OSH Strategic Framework 2014-2020 | EU Strategic Framework on Health and Safety at Work 2014-2020

cadre stratégique de l'Union européenne en matière de santé et de sécurité au travail pour la période 2014-2020


Interim Agreement Between The United States of America and The Union of Soviet Socialist Republics on Certain Measures With Respect to the Limitation of Strategic Offensive Arms | Interim Agreement between the USA and the USSR on Certain Measures with Respect to the Limitation of Strategic Offensive Arms | Strategic Arms Limitation Treaty | SALT I agreement [Abbr.] | SALT I Interim Agreement [Abbr.]

Accord intérimaire entre les Etats-Unis d'Amérique et l'Union des Républiques socialistes soviétiques relatif à certaines mesures concernant la limitation des armes offensives stratégiques | Accord intérimaire entre les USA et l'URSS sur certaines mesures relatives à la limitation des armements stratégiques offensifs | Accord intérimaire SALT I | Accord SALT I


Death or serious disability (kernicterus) associated with failure to identify and treat hyperbilirubinemia in neonates

mort ou un handicap sérieux (kernictère) associés avec à l'absence de dépistage et de traitement de l'hyperbilirubinémie chez les nouveau-nés


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Alternatively, it could be evaluated separately in order for this evaluation to be tuned to the process of annually identifying strategic priorities in the fight against OC at EU level.

Il pourrait sinon faire l’objet d’une évaluation distincte, cadrant avec le processus annuel de définition des priorités stratégiques en matière de lutte contre la criminalité organisée au niveau de l’UE.


This Work Programme will identify strategic priorities for European standardisation, for mandates[19] and for other actions required.

Ce programme de travail déterminera les priorités stratégiques en matière de normalisation européenne, de mandats[19] et d’autres mesures requises.


It is now increasingly important to identify strategic European industrial interests, and uncoordinated national policy responses must give way to coordinated, European policy responses.

Il est maintenant de plus en plus important d’identifier des intérêts industriels européens stratégiques, et des réponses politiques nationales non coordonnées doivent céder la place à des réponses politiques européennes coordonnées.


The overall objective of the Task Force was to provide an overview of the main investment trends and needs; analyse the main barriers and bottlenecks to investment; propose practical solutions to overcome those barriers and bottlenecks; identify strategic investments with EU added value that could be undertaken in the short run; and make recommendations for developing a credible and transparent pipeline for the medium to long term.

Cette task force avait pour objectif global de fournir une vue d’ensemble des principaux besoins et tendances en matière d’investissement, d’analyser les principaux obstacles et freins à l’investissement et de proposer des solutions concrètes pour les surmonter, de recenser les investissements stratégiques présentant une valeur ajoutée pour l’Union qui pourraient être lancés à court terme et de formuler des recommandations pour la mise en place d’une réserve crédible et transparente de projets pour le moyen à long terme.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Insists on the need to analyse the growth factors in these regions characterised by structural difficulties, identifying strategies that offer scope for improving their competitiveness as well as others aimed at reducing their dependency; considers it fundamental to identify strategic projects by means of thorough ex-ante analyses and ex-post evaluations, which are essential for determining the socio-economic impact of such projects; favours, in addition, including in such analyses the various regional, local and civil society actors, who have real knowledge of the strengths as well as the weaknesses of these regions;

3. insiste sur la nécessité d'analyser les facteurs de croissance dans les régions confrontées à des difficultés structurelles, afin d'identifier tant les stratégies susceptibles d'améliorer leur compétitivité que celles destinées à réduire leur dépendance; considère fondamental de définir les projets stratégiques au moyen d'analyses ex ante et d'évaluations ex post approfondies, lesquelles sont essentielles pour en déterminer l'incidence socio-économique; plaide en outre pour que soient associés à ces analyses les différents acteurs régionaux, locaux et de la société civile, qui sont ceux qui connaissent réellemen ...[+++]


That is why identifying strategic partners and strengthening cooperation at global level will enable us to cope with current and future challenges.

C’est pourquoi l’identification de partenaires stratégiques et le renforcement de la coopération au niveau mondial nous permettront de relever les défis actuels et futurs.


(8) Through its Governing Board, the EIT should identify strategic long-term challenges for innovation in Europe, particularly in trans- and/or inter-disciplinary areas including those already identified at European level in the strategic research agendas of the European technology platforms and joint technology initiatives as well as the near-market cluster projects of the intergovernmental EUREKA initiative , and should provide a transparent and excellence-based selection process for Knowledge and Innovation Communities (hereinafter referred to as "KICs") in these fields.

(8) Par l'intermédiaire de son comité directeur, l'IEIT devrait cerner les défis stratégiques auxquels est confrontée à long terme l'innovation en Europe, notamment dans les domaines transdisciplinaires et/ou interdisciplinaires, y compris ceux déjà circonscrits au niveau européen dans les agendas stratégiques de recherche des plateformes technologiques européennes et dans les initiatives technologiques conjointes, ainsi que dans les projets définis, au titre de l'initiative intergouvernementale Eureka, par les pôles fonctionnant dans des conditions proches de celles du marché , et proposer un processus transparent et fondé sur des critè ...[+++]


(8) Through its Governing Board, the EIT should identify strategic long-term challenges for innovation in Europe, particularly in trans- and/or inter-disciplinary areas including those already identified at European level in the strategic research agendas of the European technology platforms and joint technology initiatives as well as the near-market cluster projects of the intergovernmental EUREKA initiative , and should provide a transparent and excellence-based selection process for Knowledge and Innovation Communities (hereinafter referred to as "KICs") in these fields.

(8) Par l'intermédiaire de son comité directeur, l'IEIT devrait cerner les défis stratégiques auxquels est confrontée à long terme l'innovation en Europe, notamment dans les domaines transdisciplinaires et/ou interdisciplinaires, y compris ceux déjà circonscrits au niveau européen dans les agendas stratégiques de recherche des plateformes technologiques européennes et dans les initiatives technologiques conjointes, ainsi que dans les projets définis, au titre de l'initiative intergouvernementale Eureka, par les pôles fonctionnant dans des conditions proches de celles du marché , et proposer un processus transparent et fondé sur des critè ...[+++]


(7) Through its Governing Board, the EIT should identify strategic long-term challenges for innovation in Europe, particularly in trans- and/or inter-disciplinary areas including those already identified at European level in the Strategic Research Agendas of the European Technology Platforms and Joint Technology Initiatives as well as the near-market cluster projects of the intergovernmental EUREKA initiative, and should provide a transparent and excellence-based selection process for Knowledge and Innovation Communities (hereinafter referred to as “KICs”) in these fields; membership of the Governing Board of the EIT should balance expe ...[+++]

(7) Par l’intermédiaire de son comité directeur, l’IET doit cerner les défis stratégiques auxquels est confrontée à long terme l’innovation en Europe, notamment dans les domaines transdisciplinaires et/ou interdisciplinaires, y compris ceux déjà circonscrits au niveau européen dans les agendas stratégiques de recherche des plateformes technologiques européennes et dans les initiatives technologiques conjointes, ainsi que dans les projets définis, au titre de l'initiative intergouvernementale Eureka, par les pôles fonctionnant dans des conditions proches de celles du marché, et proposer un processus transparent et fondé sur des critères d ...[+++]


- Analysing the mandates, strengths and weaknesses of partners in the United Nations in order to match their key capacities to EC policy priorities, thereby identifying "strategic UN partners" and therefore considering support for the 'key' capabilities of "strategic UN partners" and increasing program funding to these bodies.

- Analyser les mandats, les points forts et les points faibles des partenaires des Nations unies afin de faire coïncider leurs capacités essentielles avec les priorités des politiques communautaires, identifiant ainsi les "partenaires NU stratégiques" et par conséquent considérer l'appui aux capacités 'essentielles' de ces "partenaires NU stratégiques" et accroître les financements des programmes de ces organes et intégrer la mise en oeuvre de ces orientations au processus de renforcement de la coordination et de la complémentarité avec les EM de l'UE, d'autres donateurs et des agences multilatérales.


w