Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aspen Institute
Aspen Institute for Humanistic Studies
Association for Humanistic Psychology
BCHA
British Columbia Humanist Association
Humanist Association of British Columbia
Humanist Association of Greater Vancouver
Humanist Home Front Society
Humanistic outcome
Humanistic psychology
Humanistic psychotherapy
Humanistic-subject assistive training device
IHEU
International Humanist and Ethical Union
Outcome
S.H.A.
Swiss Humanistic Association

Vertaling van "humanist " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Humanistic-subject assistive training device

dispositif d’aide à l’apprentissage des sciences humaines






Swiss Humanistic Association [ S.H.A. ]

Association Suisse pour l'Humanisme [ A.S.H. ]






British Columbia Humanist Association [ BCHA | Humanist Association of British Columbia | Humanist Association of Greater Vancouver ]

British Columbia Humanist Association [ BCHA | Humanist Association of British Columbia | Humanist Association of Greater Vancouver ]


International Humanist and Ethical Union | IHEU [Abbr.]

Union internationale humaniste et laïque


Association for Humanistic Psychology

Association for Humanistic Psychology


Aspen Institute [ Aspen Institute for Humanistic Studies ]

Institut Aspen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Europe has developed a specific and rather unique combination of economic progress, social policies aimed at a high level of social cohesion, humanistic shared cultural values embracing democracy and the rule of law, human rights, respect and preservation of diversity, as well as the promotion of education and science, arts and humanities as fundamental drivers of social and economic progress and well-being.

L'Europe a donné naissance à un modèle original, et unique en son genre, combinant le progrès économique, des politiques sociales visant à un niveau élevé de cohésion sociale, des valeurs culturelles humanistes partagées tels que la démocratie et l'État de droit, les droits de l'homme, le respect et sauvegarde de la diversité, mais aussi la promotion de l'éducation et des sciences, des arts et des humanités comme moteurs fondamentaux du progrès économique et social et de la prospérité.


Mr Yvan BIEFNOT, President of the European Association for Free Thought Mr Andrzej DOMINICZAK, President, Polish Humanist Association Mr Pierre GALAND, President of the European Humanist Federation Ms Nieves Bayo GALLEGO, Grand Master of the Gran Logia Simbólica Española Mr Marc MENSCHAERT, President, Alliance Maçonnique Européenne, Grand Master, Grand Orient de Belgique Ms Nada PERATOVIC, President, Center for Civil Courage (Croatia) Ms Yvette RAMON, Grand Master of International Order of Co-freemasonry, "Le Droit Humain" Ms Régina TOUTIN, Vice-President, Institut Maçonnique Européen, Women's Grand Lodge of France Mr Oscar de WANDEL, Gr ...[+++]

M. Yvan BIEFNOT, président de l’Association européenne de la pensée libre M. Andrzej DOMINICZAK, président de la Polish Humanist Association M. Pierre GALAND, président de la Fédération humaniste européenne M Nieves Bayo GALLEGO, Grande Maîtresse de la Gran Logia Simbólica Española M. Marc MENSCHAERT, président de l'Alliance maçonnique européenne, Grand Maître du Grand Orient de Belgique M Nada PERATOVIC, présidente du Center for Civil Courage (Croatie) M Yvette RAMON, Grande Maîtresse de l’Ordre maçonnique mixte international «Le droit humain» M Régina TOUTIN, vice-présidente de l'Institut maçonnique européen de la Grande Loge Féminine ...[+++]


whereas education and training should not be aimed solely at meeting labour market needs, but should constitute a value in themselves, since education has an equally important role in developing ethical and civic virtues and broadly understood humanist values, as enshrined in the Treaties, and in strengthening the democratic principles on which Europe is founded.

considérant que l'enseignement et la formation ne doivent pas être axés uniquement sur les besoins du marché de l'emploi, mais considérés comme des valeurs en soi, puisque l'éducation joue un rôle tout aussi important dans le développement de vertus éthiques et civiques ainsi que de valeurs humanistes au sens large, telles que consacrées par les traités, et dans le renforcement des principes démocratiques sur lesquels l'Europe s'est édifiée.


— having regard to the Preamble to the Treaty on European Union (TEU) which states that the signatories draw ‘inspiration from the cultural, religious and humanist inheritance of Europe’ and to Article 3(3) TEU,

— vu le préambule du traité sur l’Union européenne (ci-après le "traité UE") qui affirme que les signataires doivent "s'inspirer des héritages culturels, religieux et humanistes de l'Europe", et en particulier son article 3, paragraphe 3, du traité UE,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
 having regard to the Preamble to the Treaty on European Union and in particular its Article 3(3), which states that the signatories draw ‘inspiration from the cultural, religious and humanist inheritance of Europe’,

 vu le préambule du traité sur l’Union européenne et en particulier son article 3, paragraphe 3, qui affirme que les signataires doivent "s'inspir[er] des héritages culturels, religieux et humanistes de l'Europe",


Europe has developed a specific and rather unique combination of economic progress, social policies aimed at a high level of social cohesion, humanistic shared cultural values embracing democracy and the rule of common law, human rights, respect and preservation of diversity, as well as the promotion of education and science, arts and humanities as fundamental drivers of social and economic progress and wellbeing.

L'Europe a donné naissance à un modèle original, et unique en son genre, combinant le progrès économique, des politiques sociales visant à un niveau élevé de cohésion sociale, des valeurs culturelles humanistes partagées: démocratie, règles de loi communes, droits de l'homme, respect et sauvegarde de la diversité, mais aussi promotion de l'éducation et des sciences, des arts et des humanités comme moteurs fondamentaux du progrès économique et social et de la prospérité.


11. Stresses the need for PCD to incorporate a global approach which extends beyond the family and microsocial level and takes gender relations into account; this cross-cutting approach to gender issues needs to be incorporated in every development project and every analysis of a society; the approach must apply not only to all sectors but also in all political, economic, social, environmental, cultural and other fields; such an approach, which systematically takes account of the situation and role of women and gender relations in a society, is more comprehensive, humanistic and democratic than an approach which sets women apart; it ...[+++]

11. insiste sur l'importance d'intégrer, à la CPD, une approche globale, qui dépasse le cadre familial et microsocial et qui tienne compte des relations de genre; il s'agit d'une approche transversale du genre, nécessaire dans tous les projets de développement et toutes les analyses d'une société; elle est transversale non seulement par rapport aux secteurs mais aussi par rapport aux champs politiques, économiques, sociaux, environnementaux, culturels, etc.; cette approche transversale, qui prend systématiquement en compte la situation et le rôle des femmes ainsi que les relations de genre dans une société, est plus globale, humaniste et démocratique qu ...[+++]


37. Calls for an effective strategy to be set up to support lifelong learning programmes in Europe and for sustainable initiatives that are fully integrated into the institution and promote a lifelong learning culture; calls, likewise, for company-based lifelong learning to be encouraged so that workers have the opportunity to expand their training and skills; calls on higher education institutions and universities to offer more flexibility in programs based on learning outcomes, the recognition of non formal and informal learning, and services to support learning pathways by promoting partnerships among universities, enterprises, and higher vocational training establishments in order to enhance and fill the gap in scientific, ...[+++]

37. demande qu'une stratégie efficace soit établie à l'appui des programmes d'apprentissage tout au long de la vie en Europe et que des initiatives durables pleinement intégrées dans les établissements et encourageant une culture d'apprentissage tout au long de la vie soient lancées; demande également que l'apprentissage tout au long de la vie soit encouragé au sein des entreprises pour que les travailleurs aient la possibilité d'améliorer leur formation et leurs capacités; invite les établissements d'enseignement supérieur et les universités à introduire plus de flexibilité dans les programmes fondés sur les acquis de l'apprentissage, à reconnaître l'apprentissage non formel et informel et à mettre en place des services pour soutenir leu ...[+++]


DRAWING INSPIRATION from the cultural, religious and humanist inheritance of Europe, from which have developed the universal values of the inviolable and inalienable rights of the human person, freedom, democracy, equality and the rule of law,

S'INSPIRANT des héritages culturels, religieux et humanistes de l'Europe, à partir desquels se sont développées les valeurs universelles que constituent les droits inviolables et inaliénables de la personne humaine, ainsi que la liberté, la démocratie, l'égalité et l'État de droit.


An Encounter - Modern Biology and Visions of Humanity - gathering scientists, humanists and scholars from the arts to reflect on the reciprocal impact of life sciences, our cultures and societies, took place on 22-23 March 2004.

Une rencontre intitulée Modern Biology and Visions of Humanity, a réuni les 22 et 23 mars 2004 des scientifiques, des humanistes et des spécialistes des milieux artistiques pour réfléchir aux impacts réciproques des sciences du vivant, de nos cultures et de nos sociétés.


w