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Ascertain necessary human resources
Chief of Staff
DG Human Resources and Security
DGHRSD
Department of Human Resources Development
Department of Human Resources Development and Housing
Department of Human Resources and Labour
Department of Income Assistance
Determine necessary human resources
Direct human resources
Director General Human Resources Strategic Directions
Directorate-General for Human Resources and Security
Directorate-General for Personnel and Administration
HRD-NB
HRDC
HRDH-NB
HRIS
HRM
Human Resources Development Canada
Human Resources Development-NB
Human Resources and Labour
Human resource management
Human resource management software
Human resource software
Human resources assistant
Human resources associate
Human resources executive assistant
Human resources information system
Human resources management
Human resources management software
Human resources plan
Human resources planning
Human resources secretary
Human resources software
Identify necessary human resources
Identifying necessary human resources
Manage hr
Manage human resources
Manpower planning
Oversee human resources
Personnel and Administration DG
Personnel management
Planning of human resources

Traduction de «human resources constitute » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
human resource management software | human resource software | human resources management software | human resources software | human resources information system | HRIS

logiciel de gestion des ressources humaines | logiciel de gestion du personnel


ascertain necessary human resources | identifying necessary human resources | determine necessary human resources | identify necessary human resources

déterminer les ressources humaines nécessaires


Human Resources Development Canada [ HRDC | Department of Human Resources Development | Department of Human Resources and Labour | Human Resources and Labour ]

Développement des ressources humaines Canada [ DRHC | ministère du Développement des ressources humaines | ministère des Ressources humaines et du Travail | Ressources humaines et Travail ]


human resources associate | human resources secretary | human resources assistant | human resources executive assistant

assistante ressources humaines | assistant ressources humaines | assistant ressources humaines/assistante ressources humaines


manage hr | oversee human resources | direct human resources | manage human resources

gérer les ressources humaines


Director General Human Resources Strategic Directions [ DGHRSD | Chief of Staff (Human Resources - Civilian) | Chief of Staff Assistant Deputy Minister (Human Resources - Civilian) ]

Directeur général - Orientations stratégiques en ressources humaines [ DGOSRH | Chef d'état-major (Ressources humaines - Civils) | Chef d'état-major Sous-ministre adjoint (Ressources humaines - Civils) ]


Department of Human Resources Development and Housing [ HRDH-NB | Department of Human Resources Development | Human Resources Development-NB | HRD-NB | Department of Income Assistance ]

ministère du Développement des Ressources humaines et de l'Habitation [ DRHH-NB | ministère du Développement des ressources humaines | Développement des ressources humaines-NB | ministère de l'Aide au revenu ]


human resources plan | human resources planning | manpower planning | planning of human resources

planification des ressources humaines | planification de la main-d'œuvre | planification des effectifs


human resources management | HRM | human resource management | personnel management

gestion des ressources humaines | GRH | gestion du personnel


DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG

DG ADMIN | DG Personnel et administration | DG Ressources humaines et sécurité | direction générale des ressources humaines et de la sécurité | direction générale du personnel et de l’administration
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The issue of human resources in RD was also raised in the context of the 3% objective [6], particularly in the Communication "More Research for Europe - towards 3% of GDP" [7] which underlined the fact that Member States and the research community need to be aware of the risk that a lack of sufficient human resources in RD constitutes a bottleneck to the attainment of the 3% objective.

La question des ressources humaines dans la RD a été soulevée également dans le cadre de l'objectif de 3 % [6], notamment dans la communication intitulée « Plus de recherche pour l'Europe - Objectif: 3 % du PIB » [7], qui insiste sur le fait que les États membres et la communauté des chercheurs doivent être conscients du risque qu'un manque de ressources humaines constitue un obstacle à la réalisation de l'objectif de 3 %.


Given the increasing significance of electronic networks and communications, which now constitute the backbone of the European economy, and the actual size of the digital economy, the financial and human resources allocated to the Agency should be increased to reflect its enhanced role and tasks, and its critical position in defending the European digital ecosystem.

Considérant l’importance croissante des réseaux et communications électroniques, qui forment désormais la base de l’économie européenne, et l’étendue réelle de l’économie numérique, il importe d’accroître les ressources budgétaires et humaines allouées à l’Agence afin de refléter le renforcement de son rôle et de ses missions ainsi que sa position stratégique dans la défense de l’écosystème numérique européen.


The absence of fully-fledged innovation policies, lack of coordination between policy areas having a bearing on innovation, limited human and financial resources for implementation of innovation initiatives, as well as weak financial systems and limited capacity among firms for absorption and application of knowledge and for networking, all constitute significant challenges to a strengthening of innovation capacity and will need proper policy responses by the EU [18].

L'absence de politiques d'innovation globales, le manque de coordination entre les domaines d'intervention influençant l'innovation, les faibles ressources humaines et financières pour mettre en oeuvre les initiatives en matière d'innovation, les systèmes financiers peu performants et la capacité limitée des entreprises en ce qui concerne l'absorption et l'application des connaissances et le travail en réseau sont autant de sérieux obstacles au renforcement de la capacité d'innovation et nécessiteront des mesures politiques appropriées de l'UE [18].


Recalls that respect for the core values of the EU and protection and promotion of human rights and fundamental freedoms constitute common ground in the Union’s relations with third countries, and stresses that the EU is bound by the Charter also in this respect; in this regard, recalls that the promotion of democracy and of the rule of law goes hand in hand with the respect, protection and promotion of human rights and fundamenta ...[+++]

rappelle que le respect des valeurs fondamentales de l'UE et la protection et la promotion des droits de l'homme et des libertés fondamentales constituent un dénominateur commun des relations de l'Union avec les pays tiers, et souligne que la Charte est applicable dans ce contexte; rappelle à cet égard que la promotion de la démocratie et de l'État de droit va de pair avec le respect, la protection et la promotion des droits de l'Homme et des libertés fondamentales; souligne que, à l’intérieur de la nouvelle structure institutionnelle de l’UE, le Service européen pour l’action extérieure (SEAE) ne peut permettre d’accroître la cohérenc ...[+++]


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Continue full implementation of civil service and public administration laws, implement measures to develop human resources in the civil service, strengthen the policy-making and coordination capacity of the public administration at government and local levels, establish a centralised payroll system, implement the constitutional provisions relating to decentralisation and ensure the resources for local governments.

Continuer à mettre en œuvre toutes les dispositions des lois sur la fonction publique et l'administration publique, appliquer les mesures visant à accroître les ressources humaines dans la fonction publique, renforcer les capacités d'élaboration des politiques et de coordination de l'administration publique au niveau du gouvernement et à l'échelon local, créer un système centralisé de gestion des salaires, appliquer les dispositions constitutionnelles liées à la décentralisation et veiller à ce que les autorités locales disp ...[+++]


The strategic coherence framework shall constitute a reference document for the programming of the regional development component and the human resources development component.

Le cadre de cohérence stratégique constitue un document de référence pour la programmation des volets «développement régional» et «développement des ressources humaines».


The issue of human resources in RD was also raised in the context of the 3% objective [6], particularly in the Communication "More Research for Europe - towards 3% of GDP" [7] which underlined the fact that Member States and the research community need to be aware of the risk that a lack of sufficient human resources in RD constitutes a bottleneck to the attainment of the 3% objective.

La question des ressources humaines dans la RD a été soulevée également dans le cadre de l'objectif de 3 % [6], notamment dans la communication intitulée « Plus de recherche pour l'Europe - Objectif: 3 % du PIB » [7], qui insiste sur le fait que les États membres et la communauté des chercheurs doivent être conscients du risque qu'un manque de ressources humaines constitue un obstacle à la réalisation de l'objectif de 3 %.


The absence of fully-fledged innovation policies, lack of coordination between policy areas having a bearing on innovation, limited human and financial resources for implementation of innovation initiatives, as well as weak financial systems and limited capacity among firms for absorption and application of knowledge and for networking, all constitute significant challenges to a strengthening of innovation capacity and will need proper policy responses by the EU [18].

L'absence de politiques d'innovation globales, le manque de coordination entre les domaines d'intervention influençant l'innovation, les faibles ressources humaines et financières pour mettre en oeuvre les initiatives en matière d'innovation, les systèmes financiers peu performants et la capacité limitée des entreprises en ce qui concerne l'absorption et l'application des connaissances et le travail en réseau sont autant de sérieux obstacles au renforcement de la capacité d'innovation et nécessiteront des mesures politiques appropriées de l'UE [18].


- promote the development of human resources which constitute the underlying raw material on which research capabilities must be built, as well as the mobility of researchers - and of their knowledge and expertise - between European countries and to Europe from outside.

- favorisera le développement des ressources humaines, qui constituent la matière première sur laquelle doivent s'appuyer les capacités de recherche, et encouragera la mobilité des chercheurs, ainsi que celle de leurs connaissances et compétences, entre les pays européens et en provenance des pays tiers,


- promote the development of human resources which constitute the underlying raw material on which research capabilities must be built, as well as the mobility of researchers - and of their knowledge and expertise - between European countries and to Europe from outside;

- favorisera le développement des ressources humaines, qui constituent la matière première sur laquelle doivent s'appuyer les capacités de recherche, et encouragera la mobilité des chercheurs, ainsi que celle de leurs connaissances et compétences, entre les pays européens et en provenance des pays tiers,


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