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3-axis signal comparator
Comparative advertising
Comparative analysis
Comparative assessment
Comparative education
Comparative research
Compare contents of shipment with waybill
Compare estate values
Compare house values
Compare land values
Compare property values
Compare shipment contents with waybill
Compare shipment with waybill
Comparison
Conversion hysteria
Help clarify how different components work together
Help clarify how various components work together
Hysteria hysterical psychosis
Know-how control tests
Know-how disclosure
Know-how divulgence
Know-how experimentation
Know-how exposure
Know-how testing
Reaction
Signals comparator
Three-axis signal comparator
Understand how various components work together

Vertaling van "how that compares " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
comparative analysis [ comparative assessment | comparative research | comparison | [http ...]

analyse comparative [ comparaison | évaluation comparative | méthode comparative | recherche comparative ]


help clarify how different components work together | understand how various components work together | help clarify how various components work together | help clarify how various components work together

aider à clarifier les synergies entre diverses composantes


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hysteria . They are presumed to be psychogenic in origin, being associated closely in time with traumatic ev ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpe ...[+++]


compare estate values | compare land values | compare house values | compare property values

comparer des valeurs de propriétés


know-how control tests | know-how experimentation | know-how testing

expérimentation du savoir-faire


know-how disclosure | know-how divulgence | know-how exposure

diffusion du savoir-faire


compare contents of shipment with waybill | ensure shipping record information accurately reflects shipment contents | compare shipment contents with waybill | compare shipment with waybill

comparer le contenu d’expéditions avec la lettre de transport


3-axis signal comparator | signals comparator | three-axis signal comparator

comparateur de signaux




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"(4b) The Commission shall monitor real reported CO2 emission values by vehicle type and manufacturer on the basis of the best available sources of information and publish in its annual monitoring reports how they compare with type approval values.

"4 ter. La Commission contrôle les valeurs signalées des émissions réelles de CO2 par véhicule et par constructeur sur la base des meilleures sources d'information disponibles et publie dans ses rapports annuels de suivi une comparaison de ces valeurs avec les valeurs enregistrées lors de la réception par type".


In one Member State, for instance, an investigation into how consumers compare prices in the retail energy market found that a number of websites were leading consumers to think that they were PCWs when it was not the case.[102] In another case the courts of a Member State fined a company operating hotel booking websites and seven of its subsidiaries for breach of the rules on unfair commercial practices.

Dans un État membre, par exemple, une enquête sur la manière dont les consommateurs comparent les prix sur le marché de détail de l’énergie a révélé que plusieurs sites web faisaient croire aux consommateurs qu’ils étaient des SCP, alors que ce n’était pas le cas[102]. Dans une autre affaire, les tribunaux d’un État membre ont infligé une amende à une société exploitant des sites web de réservation d’hôtels, ainsi qu’à sept de ses filiales, pour infraction à la législation sur les pratiques commerciales déloyales.


In order to enable ESMA to assess whether a third-country regulatory framework for CRAs may be considered ‘as stringent as’ the Union regime in place, a credit rating agency intending to endorse ratings issued in that third country should provide ESMA with detailed information on the third-country regulatory framework and how it compares to the Union regime in place.

Pour permettre à l’AEMF d’apprécier si le cadre réglementaire qu’un pays tiers applique aux agences de notation peut être considéré comme «aussi strict» que le régime en place dans l’Union, toute agence de notation ayant l’intention d’avaliser des notations émises dans ce pays tiers devrait fournir à l’AEMF des informations détaillées sur le cadre réglementaire du pays tiers en question, ainsi que des informations permettant de comparer ce cadre réglementaire au régime en place dans l’Union.


Would it be possible for the Commission to produce a rough estimate of what it costs to implement it in each Member State, how the cost in one Member State compares with another and how it compares with the total expenditure associated with cross-compliance?

La Commission pourrait-elle élaborer une estimation grossière de ce que coûte la mise en œuvre du système dans chaque État membre, des coûts comparés entre les divers États membres, et de leur comparaison avec le total des dépenses associés à la conditionnalité?


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It outlines the policy and legal background to the environment and EC co-financing, explains how the scope of application of the SEA Directive should be identified and how it relates to the 2007-2013 programming period, compares ex ante environmental evaluation for 2000-2006 with SEA under the Directive, and draws some conclusions about the SEA-SF relationship based on past experience.

Il expose dans les grandes lignes la politique et le cadre juridique de l’environnement et du cofinancement communautaire, explique comment définir le champ d’application de la directive ESIE et quel est son lien avec la période de programmation 2007-2013, compare l’évaluation environnementale ex ante pour la période 2000-2006 avec l’ESIE prévue dans la directive et tire quelques conclusions concernant le lien entre l’ESIE et les FS sur la base de l’expérience passée.


The question arises of how to compare price structure: by comparing content, kilobits, connection time?

La question se pose sur comment comparer la structure des prix: en comparant les contenus, ou les kilobits, ou encore la durée de connexion?


We can then see, firstly, whether this building is being treated in the same way as other buildings would be in France and, secondly, how that compares to buildings in other Member States?

Cela nous permettrait tout d’abord de voir si ce bâtiment est traité comme le seraient d’autres bâtiments en France, mais aussi de le comparer à des bâtiments dans d’autres États membres.


This sort of transparency results in benchmark comparisons, i.e. you can compare who is best in Europe and how we compare with the rest of the world.

Cette transparence conduit en effet également à des comparaisons en matière d'évaluation des performances, c'est-à-dire qu'elle permet de comparer qui occupe la meilleure place en Europe et comment nous nous situons dans le monde.


The key policy options to be decided upon in establishing such a framework are essentially: which countries and which companies in which sectors will participate- How, and by whom, should the allocation of allowances be made to the sectors and companies involved in emissions trading compared to those not involved, and to individual companies participating in emissions trading- How can emissions trading build upon existing policies and measures such as technical regulation, environmental agreements and fiscal incentives, and how can eq ...[+++]

Les principales options politiques clés à choisir pour l'établissement d'un tel cadre peuvent se résumer par les questions suivantes: quels sont les pays et quelles sont les entreprises qui y participeront, et de quels secteurs- Comment et par qui les quotas seront-ils alloués, d'une part, aux entreprises et aux secteurs concernés par l'échange de droits d'émission par rapport aux entreprises et secteurs non concernés et, d'autre part, aux entreprises individuelles qui participent aux échanges de droits d'émission- Comment l'échange de droits d'émission pourra-t-il se fonder sur les politiques et mesures existantes telles que la réglemen ...[+++]


(3) 'substantial` means that the know-how includes information which must be useful, i.e. can reasonably be expected at the date of conclusion of the agreement to be capable of improving the competitive position of the licensee, for example by helping him to enter a new market or giving him an advantage in competition with other manufacturers or providers of services who do not have access to the licensed secret know-how or other comparable secret know-how;

3) le terme « substantiel » signifie que le savoir-faire englobe des informations qui doivent être utiles, c'est-à-dire qu'il faut que l'on puisse raisonnablement s'attendre, à la date de la conclusion de l'accord, à ce qu'il soit de nature à améliorer la compétitivité du licencié, par exemple en l'aidant à pénétrer sur un nouveau marché, ou à lui donner un avantage dans la concurrence avec d'autres fabricants ou fournisseurs de services qui n'ont pas accès au savoir-faire secret concédé ou à un autre savoir-faire secret comparable;


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