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Aid to disadvantaged groups
Aid to low-income groups
Charity
Council tenancy
Income support
Interdepartmental Low-Income Committee
LIC
LICO
LIH
LRH
Low income
Low income benefits
Low income cutoff
Low-cost housing
Low-income country
Low-income cut-off
Low-income cutoff
Low-income group
Low-income housing
Low-income population group
Low-rent dwelling
Low-rent housing
Low-rent public housing
Low-rental housing
Lower income group
Moderate rental housing
Public housing
Supplementary benefit

Traduction de «how low income » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid to disadvantaged groups [ aid to low-income groups | charity | income support | supplementary benefit ]

aide aux défavorisés [ aide aux économiquement faibles | charité ]




low income cutoff [ LICO | low-income cutoff | low-income cut-off ]

seuil de faible revenu


lower income group [ low-income group | low-income population group ]

groupe à faible revenu


low-cost housing [ low-rent housing | low-rental housing | low-rent dwelling | moderate rental housing | council tenancy | low-income housing | low-rent public housing ]

habitation à loyer modéré [ HLM,H.L.M.,Hlm | logement HLM | logéco | logement pour les personnes à faible revenu ]


Low income benefits

prestations pour personnes à faible revenu




public housing | low-rental housing | LRH | low-income housing | LIH

HLM et f. | habitation à loyer modique | habitation à loyer modéré


Interdepartmental Low-Income Committee

comité d'action interdépartemental sur les pays à faible revenu


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The joint drafting of the memoranda acts as a mutual learning exercise involving both the Commission and the national authorities in each of the accession countries, who are asked to describe the social situation of women and men in low income groups, to identify gender-related problems and to explain how gender issues are mainstreamed into social inclusion policies and what specific measures might be required.

La rédaction commune de ces mémoranda agit comme un exercice d'apprentissage mutuel impliquant aussi bien la Commission que les autorités nationales de chaque pays candidat, auxquelles il est demandé de décrire la situation sociale des femmes et des hommes dans les groupes à faible revenu, de détecter les problèmes liés à la question des sexes, et d'expliquer comment ces questions sont intégrées dans les politiques d'inclusion sociale et quelles mesures spécifiques peuvent être requises.


Commission reports on how the EU Cohesion Policy can help low-income and low-growth regions // Brussels, 11 April 2017

La Commission présente un rapport sur la manière dont la politique de cohésion de l'UE peut aider les régions de l'UE présentant une croissance faible et de bas revenus // Bruxelles, le 11 avril 2017


How is the Commission promoting reform of the Bretton Woods institutions, particularly with a view to enabling developing countries to keep their own resources within their borders and eradicate illicit financial flows, which are detrimental to their development? How does the Commission plan to ensure a greater voice and representation for low-income countries and a greater sensitivity to their needs within international financial institutions?

De quelle manière la Commission favorise-t-elle la réforme de ces institutions, notamment pour permettre aux pays en développement de maintenir les ressources nationales dans leurs pays respectifs et éliminer les flux financiers illicites ainsi que pour garantir que les pays à bas revenu soient mieux entendus et représentés, et que leur point de vue soit davantage pris en compte dans les institutions financières internationales?


76. Believes that consumers must be placed at the centre of all future energy policies and that energy poverty should feature more clearly in the Commission's proposals; recalls that consumers, particularly public authorities, which must set an example in this area, also have obligations in terms of energy saving; recognises the central role that smart metering and billing can play in increasing consumer awareness of how and why energy is being used and therefore in changing consumer behaviour; calls on the Council and the Commission to propose measures which help low income households to achieve energy savings in their homes, thereby ...[+++]

76. considère que les consommateurs doivent être placés au centre de toutes les futures politiques énergétiques et que la pauvreté énergétique devrait apparaître plus clairement dans les propositions de la Commission; rappelle que les consommateurs, en particulier les pouvoirs publics qui doivent donner l'exemple dans ce domaine, ont également des obligations en termes d'économies d'énergie; reconnaît le rôle central qu'un comptage intelligent et une facturation intelligente peuvent jouer dans la sensibilisation des consommateurs à la façon dont est utilisée l'énergie et pour quoi elle l'est et peuvent donc modifier leur comportement; demande au Conseil et à la Commission de proposer des mesures qui aident l ...[+++]


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66. Believes that consumers must be placed at the centre of all future energy policies and that energy poverty should feature more clearly in the Commission's proposals; recalls that consumers, particularly public authorities, which must set an example in this area, also have obligations in terms of energy saving; recognises the central role that smart metering and billing can play in increasing consumer awareness of how and why energy is being used and therefore in changing consumer behaviour; calls on the Council and the Commission to propose measures which help low income households to achieve energy savings in their homes, thereby ...[+++]

66. considère que les consommateurs doivent être placés au centre de toutes les futures politiques énergétiques et que la pauvreté énergétique devrait apparaître plus clairement dans les propositions de la Commission; rappelle que les consommateurs, en particulier les pouvoirs publics qui doivent donner l'exemple dans ce domaine, ont également des obligations en termes d'économies d'énergie; reconnaît le rôle central qu'un comptage intelligent et une facturation intelligente peuvent jouer dans la sensibilisation des consommateurs à la façon dont est utilisée l'énergie et pour quoi elle l'est, prise de conscience qui peut modifier leur comportement; demande au Conseil et à la Commission de proposer des me ...[+++]


103. Believes that consumers must be placed at the centre of all future energy policies and that energy poverty should feature more clearly in the Commission's proposals; recalls that consumers, particularly public authorities, which must set an example in this area, also have obligations in terms of energy economy; recognises the central role that smart metering and billing can play in increasing consumer awareness of how and why energy is being used and therefore in changing consumer behaviour; calls on the Council and the Commission to propose measures which help low income households to achieve energy savings in their homes, there ...[+++]

103. considère que les consommateurs doivent être placés au centre de toutes les futures politiques énergétiques et que la pauvreté énergétique devrait apparaître plus clairement dans les propositions de la Commission; rappelle que les consommateurs, en particulier les pouvoirs publics qui doivent donner l'exemple dans ce domaine, ont également des obligations en termes d'économies d'énergie; reconnaît le rôle central qu'un comptage intelligent et une facturation intelligente peuvent jouer dans la sensibilisation des consommateurs à la façon dont est utilisée l'énergie, prise de conscience qui peut modifier leur comportement; demande au Conseil et à la Commission de proposer des mesures qui aident les mén ...[+++]


104. Believes that consumers must be placed at the centre of all future energy policies and that energy poverty should feature more clearly in the Commission's proposals; recalls that consumers, particularly public authorities, which must set an example in this area, also have obligations in terms of energy economy; recognises the central role that smart metering and billing can play in increasing consumer awareness of how and why energy is being used and therefore in changing consumer behaviour; calls on the Council and the Commission to propose measures which help low income households to achieve energy savings in their homes, there ...[+++]

104. considère que les consommateurs doivent être placés au centre de toutes les futures politiques énergétiques et que la pauvreté énergétique devrait apparaître plus clairement dans les propositions de la Commission; rappelle que les consommateurs, en particulier les pouvoirs publics qui doivent donner l'exemple dans ce domaine, ont également des obligations en termes d'économies d'énergie; reconnaît le rôle central qu'un comptage intelligent et une facturation intelligente peuvent jouer dans la sensibilisation des consommateurs à la façon dont est utilisée l'énergie et aux raisons de cette utilisation, prise de conscience qui peut modifier leur comportement; demande au Conseil et à la Commission de proposer des mesures q ...[+++]


Their admissibility can be questioned on the basis of the accessibility of such courses or tests, how they are designed and/or organised (test materials, fees, venue, etc.), whether such measures or their impact serve purposes other than integration (e.g. high fees excluding low-income families).

Leur conformité peut être discutable en fonction de l’accessibilité à ces cours ou tests, de leur conception et/ou organisation (documents utilisés, prix, lieu, etc.), ou si ces mesures ou leurs effets servent d'autres buts que l'intégration (par exemple, prix élevé excluant les familles à faibles revenus).


Their admissibility can be questioned on the basis of the accessibility of such courses or tests, how they are designed and/or organised (test materials, fees, venue, etc.), whether such measures or their impact serve purposes other than integration (e.g. high fees excluding low-income families).

Leur conformité peut être discutable en fonction de l’accessibilité à ces cours ou tests, de leur conception et/ou organisation (documents utilisés, prix, lieu, etc.), ou si ces mesures ou leurs effets servent d'autres buts que l'intégration (par exemple, prix élevé excluant les familles à faibles revenus).


Long-term dependence on low/inadequate income: A number of Member States highlight how the longer the length of time someone has to survive on a very low income the greater the degree of deprivation and exclusion from social, cultural and economic activity and the greater the risk of extreme social isolation.

Insuffisance/inadéquation des revenus sur de longues périodes: Nombreux sont les États membres qui soulignent que plus les périodes de perception de très faibles revenus sont longues, plus les risques de dénuement et d'exclusion des activités sociales, culturelles et économiques (et donc d'isolement social extrême) sont élevés.




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'how low income' ->

Date index: 2023-05-01
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