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Consumer expenditures
Consumer spending
Decisive hit
Expenditure review
Flexible spending account
Game-winning hit
Government spending review
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Hit a rock in the open
Hit a stone in the open
Hit an exposed rock
Hit an exposed stone
Hit an unprotected rock
Hit an unprotected stone
Hit and lie
Hit and stay
Hit and stick
Hit at the top of the bounce
Hit early
Hit on the bounce
Hit on the rise
Hit on the up
Hit-and-run
Hit-and-run driving
Hit-and-run offence
Household consumption
Household expenses
Household outlay
Household spending
Key hit
Leaving the scene of an accident
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Spending review
Victory-rapping hit
Victory-winning hit
Winning blast
Winning hit

Traduction de «hit spending » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hit/no hit search system | hit/no-hit flag

concordance/non-concordance


health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


hit a rock in the open [ hit a stone in the open | hit an unprotected rock | hit an unprotected stone | hit an exposed rock | hit an exposed stone ]

frapper une pierre à découvert [ frapper une pierre non protégée | frapper une pierre exposée | frapper une pierre découverte ]


decisive hit [ game-winning hit | winning hit | victory-winning hit | victory-rapping hit | key hit | winning blast ]

coup sûr gagnant [ coup sûr de la victoire | coup sûr victorieux | coup décisif | coup clé ]


hit-and-run | hit-and-run driving | hit-and-run offence | leaving the scene of an accident

délit de fuite


hit-and-run [ hit-and-run driving | hit-and-run offence | leaving the scene of an accident ]

délit de fuite


hit early [ hit on the bounce | hit at the top of the bounce | hit on the up | hit on the rise ]

frapper dans le rebond [ prendre la balle au sommet de son rebond | frapper tout à la fin du rebond | jouer dans le rebond ]


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Senator Neufeld: The day, let us say, that we hit spending $16 billion, no one will say, by the way, the rates will have to go up to compensate this.

Le sénateur Neufeld : Le jour, disons, où nous aurons dépensé les 16 milliards de dollars, personne ne va dire, en passant, les taux vont devoir augmenter pour compenser ça.


I think the provinces can do a better job and spend those dollars on hitting the ground so that things actually happen instead of trying to figure out how you justify to some department how this dollar is spent at a higher level of government.

À mon avis, les provinces pourraient faire mieux et dépenser cet argent à des initiatives concrètes plutôt que d'essayer de voir comment elles pourraient justifier l'affectation de ces fonds à un niveau supérieur de gouvernement.


Yet the document, despite spending money addressing the costs hitting Canadians and hitting our economy due to climate change, refuses to acknowledge that the climate crisis must be addressed.

Toutefois, malgré le fait qu'on verse de l'argent pour modérer les coûts que subissent les Canadiens et l'économie en raison des changements climatiques, on refuse de reconnaître dans le budget qu'il faut s'attaquer à la crise climatique.


14. Calls for more adaptive and dynamic labour markets that are able to adjust to disruptions in the economic situation without causing redundancies and excessive adjustments in wages; recalls that the purchasing power of many EU workers has been sharply eroded, household incomes have fallen and internal demand has been depressed, further fuelling unemployment and social exclusion, particularly in those Member States hit hardest by the crisis; points out that reducing labour costs which translate directly into wages/salaries cannot be the only strategy for regaining competitiveness; notes that the communication on the AGS 2014 stresse ...[+++]

14. appelle de ses vœux des marchés du travail plus adaptables et dynamiques, capables de faire face aux perturbations de la situation économique sans recourir aux licenciements ou adapter les salaires de manière excessive; rappelle que le pouvoir d'achat de nombreux travailleurs de l'Union a diminué fortement, que les revenus des ménages ont chuté et que la demande intérieure a fléchi, accroissant en outre le chômage et l'exclusion sociale, notamment dans les États membres les plus durement frappés par la crise; souligne que la réduction des coûts du travail, qui influe directement sur les salaires, ne peut pas constituer la seule stratégie pour restaurer la compétitivité; fait ...[+++]


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14. Calls for more adaptive and dynamic labour markets that are able to adjust to disruptions in the economic situation without causing redundancies and excessive adjustments in wages; recalls that the purchasing power of many EU workers has been sharply eroded, household incomes have fallen and internal demand has been depressed, further fuelling unemployment and social exclusion, particularly in those Member States hit hardest by the crisis; points out that reducing labour costs which translate directly into wages/salaries cannot be the only strategy for regaining competitiveness; notes that the communication on the AGS 2014 stresse ...[+++]

14. appelle de ses vœux des marchés du travail plus adaptables et dynamiques, capables de faire face aux perturbations de la situation économique sans recourir aux licenciements ou adapter les salaires de manière excessive; rappelle que le pouvoir d'achat de nombreux travailleurs de l'Union a diminué fortement, que les revenus des ménages ont chuté et que la demande intérieure a fléchi, accroissant en outre le chômage et l'exclusion sociale, notamment dans les États membres les plus durement frappés par la crise; souligne que la réduction des coûts du travail, qui influe directement sur les salaires, ne peut pas constituer la seule stratégie pour restaurer la compétitivité; fait ...[+++]


E. whereas initially the economic crisis mainly hit male employment, but cuts in public spending are expected to have a disproportionate impact on female employment and wage difference, as many more women than men are employed in the public sector; whereas the particularly critical sectors dominated by women are health, education and social care; whereas it is important to pay attention not only to employment rates, but also to equal employment conditions and employment quality, including career opportunities and wages;

E. considérant que la crise économique, à ses débuts, touchait principalement l'emploi masculin, mais que les coupes opérées dans les dépenses publiques devraient avoir un impact disproportionné sur l'emploi des femmes et sur la différence des salaires, étant donné que les femmes sont bien plus représentées dans le secteur public que les hommes; que les secteurs de la santé, de l'éducation et de l'aide sociale sont des secteurs particulièrement critiques où les femmes sont majoritaires; qu'il convient de prêter attention non seulement au taux d'emploi mais aussi à l'égalité des conditions d'emploi et de la qualité de l'emploi, dont les ...[+++]


E. whereas initially the economic crisis mainly hit male employment, but cuts in public spending are expected to have a disproportionate impact on female employment and wage difference, as many more women than men are employed in the public sector; whereas the particularly critical sectors dominated by women are health, education and social care; whereas it is important to pay attention not only to employment rates, but also to equal employment conditions and employment quality, including career opportunities and wages;

E. considérant que la crise économique, à ses débuts, touchait principalement l'emploi masculin, mais que les coupes opérées dans les dépenses publiques devraient avoir un impact disproportionné sur l'emploi des femmes et sur la différence des salaires, étant donné que les femmes sont bien plus représentées dans le secteur public que les hommes; que les secteurs de la santé, de l'éducation et de l'aide sociale sont des secteurs particulièrement critiques où les femmes sont majoritaires; qu'il convient de prêter attention non seulement au taux d'emploi mais aussi à l'égalité des conditions d'emploi et de la qualité de l'emploi, dont le ...[+++]


D. concerned that escalating food prices hit the poor hardest, given that food accounts for 10-20% of consumer spending in the industrialised countries but for a good 60-80% in the developing countries; concerned that the rise in food prices jeopardises attainment of the MDG, in other words the reduction of poverty by half by 2015,

D. préoccupé par le fait que la flambée des prix des denrées alimentaires frappe plus durement les pauvres, étant donné que l'alimentation représente environ 10 à 20 % des dépenses de consommation dans les pays industrialisés, mais au moins 60 % à 80 % dans les pays en développement; craignant que l'envolée des prix alimentaires compromette la réalisation des OMD, c'est-à-dire la diminution de la pauvreté de moitié d'ici à 2015;


For example, a report prepared for the Ontario Hospital Association estimated that close to 38% of total provincial program spending went to health care in 2000-2001, up from 33% in 1992-1993.[9] For its part, the Canadian Taxpayers Federation projected that this proportion will hit 50% as early as 2007 in British Columbia and New Brunswick.[10] Similarly, the Conference Board of Canada estimated that over the period 2000-2020, public per capita spending on health care (adjusted for inflation) will increase by 58%, compared to an incr ...[+++]

Par exemple, dans un rapport rédigé pour l’Association des hôpitaux de l’Ontario, on apprend que près de 38 % des dépenses totales au titre des programmes ont été consacrées aux soins de santé en 2000-2001, soit une hausse de 33 % par rapport à 1992-1993[9]. Pour sa part, la Fédération des contribuables canadiens prévoit que la proportion atteindra 50 % dès 2007 en Colombie-Britannique et au Nouveau-Brunswick[10]. De son côté, le Conference Board du Canada estime qu’entre 2000 et 2020 les dépenses publiques en santé par habitant (corrigées en fonction de l’inflation) croîtront de 58 %, tandis que les dépenses publiques par habitant au ti ...[+++]


I am not sure I would make the case that infrastructure spending should privilege the very hard-hit communities.

Je ne suis pas certain de vouloir défendre l'idée que le financement de projets d'infrastructure devrait privilégier les collectivités qui ont été très durement touchées.


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