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Associated Retail Confectioners of North America
Associated Retail Confectioners of the U.S.
Automotive retail sector operating requirements
CSRA
Community pharmacy
Dispensing chemist
Dispensing pharmacy
European Social Forum for the Retail Trade
Legal requirements for operating in automotive retail
Pharmacy
Pharmacy open to the public
RCI
Retail Confectioners International
Retail pharmacy
Tax remission at the retail stage
The Canadian Shoe Retailers' Association Inc.
The Canadian Shoe Retailers' Association Incorporated
The U.S. travel market study
U.S. pleasure travel market

Vertaling van "highlights the retail " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
legal requirements for operating in automotive retail | legislation governing operations in the automotive retail sector | automotive retail sector operating requirements | legal requirements for operating in the automotive retail sector

exigences légales pour travailler dans le secteur de la vente au détail d'automobiles


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


The U.S. travel market study: Canadian potential highlights report [ U.S. pleasure travel market: Canadian potential: highlights report | The U.S. travel market study | U.S. pleasure travel market ]

Le marché américain des voyages d'agrément : potentiel canadien : rapport des faits saillants [ Le marché américain des voyages d'agrément ]


Retail Confectioners International [ RCI | Associated Retail Confectioners of the U.S. | Associated Retail Confectioners of North America ]

Retail Confectioners International [ RCI | Associated Retail Confectioners of the U.S. | Associated Retail Confectioners of North America ]


The Canadian Shoe Retailers' Association Incorporated [ CSRA | The Canadian Shoe Retailers' Association Inc. ]

L'Association canadienne des détaillants en chaussures


Community pharmacy | dispensing chemist | dispensing pharmacy | pharmacy | pharmacy open to the public | retail pharmacy

officine ouverte au public | officine pharmaceutique | pharmacie d'officine


European Social Forum for the Retail Trade

Forum social européen sur le commerce de détail


tax remission at the retail stage

détaxations accordées au stade du commerce de détail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Highlights the retail sector’s responsibility concerning sustainability; welcomes the fact that retailers and suppliers have been at the forefront of green responsibility, particularly regarding waste, energy consumption, transport and CO2 reduction; considers that further efforts are necessary in this area;

23. met en avant la responsabilité du commerce de détail concernant le développement durable; salue le fait que les détaillants et les fournisseurs aient été à l'avant-garde de la responsabilité écologique notamment en matière de déchets, de consommation énergétique, de transports et d'émissions de CO2 ; estime que des efforts supplémentaires sont nécessaires dans ce domaine;


23. Highlights the retail sector’s responsibility concerning sustainability; welcomes the fact that retailers and suppliers have been at the forefront of green responsibility, particularly regarding waste, energy consumption, transport and CO2 reduction; considers that further efforts are necessary in this area;

23. met en avant la responsabilité du commerce de détail concernant le développement durable; salue le fait que les détaillants et les fournisseurs aient été à l'avant-garde de la responsabilité écologique notamment en matière de déchets, de consommation énergétique, de transports et d'émissions de CO2; estime que des efforts supplémentaires sont nécessaires dans ce domaine;


In both its 2009 Communication on enhancing the enforcement of intellectual property rights in the internal market[5] and its 2011 Communication on a single market for intellectual property rights[6], the Commission highlighted the importance of voluntary and collaborative approaches by intellectual property Rights Owners and other stakeholders such as Internet Platforms, wholesalers, retailers and consumers as well as trade associations, to combat counterfeiting.

La Commission, tant dans sa communication de 2009 consacrée au renforcement de l'application des droits de propriété intellectuelle sur le marché intérieur[5], que dans celle de 2011 sur un marché unique des droits de propriété intellectuelle[6], a souligné l’importance, pour la lutte contre la contrefaçon, des démarches spontanées et collaboratives entreprises par les titulaires des droits et par d'autres acteurs tels que les plateformes internet, les grossistes, les détaillants, les consommateurs et les associations professionnelles.


The communication follows on from the European retail action plan and a Commission Green Paper - both published in January 2013 - which highlighted the harmful effects of unfair trading practices, especially for small businesses.

Cette communication fait suite au plan d’action européen pour le commerce de détail et à un livre vert de la Commission - tous deux publiés en janvier 2013 - qui ont mis en évidence les effets préjudiciables des pratiques commerciales déloyales, principalement sur les PME.


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The paper highlights some of the existing problems in the retail financial services market, such as:

Ce livre vert met au jour certains problèmes actuels du marché des services financiers de détail, tels que:


Those risk factors should, where applicable, highlight the risks, in particular for retail investors, in the case of securities issued by credit institutions that are subject to bail-in under Directive 2014/59/EU.

Ces facteurs de risque devraient, le cas échéant, mettre en évidence les risques, en particulier pour les investisseurs de détail, dans le cas des valeurs mobilières émises par des établissements de crédit qui font l’objet d’un renflouement interne au titre de la directive 2014/59/UE.


43. Highlights the retail sector's responsibility concerning sustainability; welcomes the fact that retailers and suppliers have been at the forefront for green responsibility, particularly regarding waste, energy consumption, transport and CO2 reduction; supports the commitments they have already taken towards sustainable consumption, but considers further efforts are necessary; considers that corporate responsibility should pay greater attention to social and environmental issues;

43. met en avant la responsabilité du commerce de détail concernant le développement durable; salue le fait que les détaillants et les fournisseurs aient été à l'avant-garde de la responsabilité écologique notamment en matière de déchets, de consommation énergétique, de transports et d'émissions de CO2 ; salue les engagements que les détaillants ont déjà pris en faveur de la consommation durable, mais considère que des efforts supplémentaires sont nécessaires; estime que la responsabilité d'entreprise devrait accorder une attention accrue aux questions sociales et environnementales;


43. Highlights the retail sector’s responsibility concerning sustainability; welcomes the fact that retailers and suppliers have been at the forefront for green responsibility, particularly regarding waste, energy consumption, transport and CO2 reduction; supports the commitments they have already taken towards sustainable consumption, but considers further efforts are necessary; considers that corporate responsibility should pay greater attention to social and environmental issues;

43. met en avant la responsabilité du commerce de détail concernant le développement durable; salue le fait que les détaillants et les fournisseurs aient été à l'avant-garde de la responsabilité écologique notamment en matière de déchets, de consommation énergétique, de transports et d'émissions de CO2; salue les engagements que les détaillants ont déjà pris en faveur de la consommation durable, mais considère que des efforts supplémentaires sont nécessaires; estime que la responsabilité d'entreprise devrait accorder une attention accrue aux questions sociales et environnementales;


In both its 2009 Communication on enhancing the enforcement of intellectual property rights in the internal market[5] and its 2011 Communication on a single market for intellectual property rights[6], the Commission highlighted the importance of voluntary and collaborative approaches by intellectual property Rights Owners and other stakeholders such as Internet Platforms, wholesalers, retailers and consumers as well as trade associations, to combat counterfeiting.

La Commission, tant dans sa communication de 2009 consacrée au renforcement de l'application des droits de propriété intellectuelle sur le marché intérieur[5], que dans celle de 2011 sur un marché unique des droits de propriété intellectuelle[6], a souligné l’importance, pour la lutte contre la contrefaçon, des démarches spontanées et collaboratives entreprises par les titulaires des droits et par d'autres acteurs tels que les plateformes internet, les grossistes, les détaillants, les consommateurs et les associations professionnelles.


31. Highlights the role of retail as a driver for growth and jobs, and as a building-block of the Single Market; welcomes the planned adoption of the Commission’s comprehensive Retail Action Plan, setting out a strategy for a more efficient and fair retail market in Europe, building on positive achievements and addressing outstanding challenges, as well as a Communication assessing national measures in place to deal with contractual relations; recalls that the Action Plan, and the results of the multi-stakeholder dialogue on B2B (business-to-business) practices, will be presented at the first Retail Market Roundtab ...[+++]

31. souligne le rôle du commerce de détail en tant que moteur de croissance et de création d'emplois ainsi que pierre angulaire du marché unique; se félicite de l'adoption envisagée du programme d'action de la Commission en faveur de la distribution, qui esquisse une stratégie pour un marché de détail plus efficace et plus équitable en Europe, en s'appuyant sur les acquis et en relevant les défis en souffrance, ainsi que d'une communication évaluant les mesures nationales mises en place pour régler le problème des relations contractuelles; rappelle que le programme d'action et les résultats du dialogue des parties prenantes relatif aux pratiques d'ent ...[+++]




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Date index: 2023-10-20
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