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AIESEP
Administrator in education
African and Malagasy Council on Higher Education
African and Mauritian Council on Higher Education
EHEA
EULAC Common Space for Higher Education
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Vertaling van "higher education very " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


African and Malagasy Council on Higher Education [ African and Mauritian Council on Higher Education ]

Conseil africain et malgache pour l'enseignement supérieur [ Conseil africain et mauricien pour l'enseignement supérieur ]


Common Space for Higher Education in the European Union, Latin America and the Caribbean | EULAC Common Space for Higher Education

espace commun d'enseignement supérieur entre l'Union européenne et l'Amérique latine et les Caraïbes | espace commun d'enseignement supérieur UEALC


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

secrétaire d'administration scolaire et universitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The available information on the performance of higher education institutions focuses mainly on research-intensive universities, and thus covers only a very small proportion of Europe’s higher education institutions[29]: it is essential to develop a wider range of analysis and information, covering all aspects of performance - to help students make informed study choices, to enable institutions to identify and develop their strengths, and to support policy-makers in their strategic choices on ...[+++]

Les informations disponibles sur les performances des établissements d’enseignement supérieur sont principalement axées sur des universités à forte intensité de recherche, et ne concernent donc qu’une très faible proportion des établissements d’enseignement supérieur en Europe[29]: il est essentiel de développer une gamme élargie d’analyses et de données, portant sur tous les aspects de la performance – pour éclairer les choix d’études des étudiants, pour permettre aux établissements de cerner et de renforcer leurs atouts, et pour soutenir les décideurs dans leurs choix stratégiques de réforme des systèmes d’enseignement supérieur.


* work to strengthen educational, scientific and cultural exchanges with Asia, through support for enhanced cooperation between higher education institutions, an intensification of academic, research and student exchanges between our two regions, and the promotion of structural networks enabling mutually beneficial cooperation. Europe has a great deal to offer in the field of higher education [22] and scientific research, yet the great majority of Asian students studying abroad tend to go to North America or Australasia as a first pri ...[+++]

* veiller à accroître les échanges universitaires, scientifiques et culturels avec l'Asie par une coopération renforcée entre les établissements d'enseignement supérieur, par une intensification des échanges d'enseignants, de chercheurs et d'étudiants entre nos deux régions et par la promotion de réseaux structurels permettant une coopération mutuellement bénéfique; l'Europe a beaucoup à offrir en matière d'enseignement supérieur [22] et de recherche scientifique, et pourtant, la grande majorité des étudiants asiatiques qui font des études à l'étranger se rendent surtout en Amérique du Nord ou en Australasie; de même, le nombre de prof ...[+++]


Enrolment rates tend to be high (often higher than in the EU) up to upper secondary level, but they decline very sharply at higher education level.

Les taux de scolarisation sont en général élevés (souvent plus que dans l'UE) jusqu'à l'enseignement secondaire supérieur, mais ils déclinent très nettement dans l'enseignement supérieur.


It is very important to realise that the largest share of this deficit stems from the low level of private investment in higher education and research and development in the EU compared with the USA.

Il est très important de s'apercevoir que ce déficit de financement est dû en majeure partie au faible niveau des investissements privés dans l'enseignement supérieur et dans la recherche et le développement dans l'UE en comparaison avec les Etats-Unis.


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[16] Some migrant communities illustrate the point in a positive way; certain groups of Asian origin in the UK are comparatively disadvantaged, yet produce very high levels of admissions to the national higher education system.

Certaines communautés de migrants fournissent une illustration positive à cet égard: au Royaume-Uni, des groupes d'origine asiatique qui sont comparativement défavorisés connaissent cependant un taux très élevé d'admission dans l'enseignement supérieur.


N. whereas universities encourage individual autonomy and creativity and play a very important role in the promotion of knowledge, and whereas the Member States should therefore make every effort to ensure that higher education is widely accessible without discrimination, particularly on social, economic, cultural, racial or political grounds;

N. considérant que les universités favorisent l'autonomie et la créativité des individus et participent très largement à la valorisation de la connaissance, et qu'en conséquence, les États membres doivent tout mettre en œuvre pour que l'enseignement supérieur soit accessible au plus grand nombre sans aucune discrimination notamment sociale, économique, culturelle, raciale ou politique;


160. Considers that education should be placed at the very heart of the Union's economic strategy, with the goal of raising the overall quality of all levels of education and training in the EU, combining excellence and equity and reforming the educational model; believes that education should constitute a public good in the eyes of the Union, with investment in all aspects of the education system, in quality of education and in broadening access to higher education; propose ...[+++]

160. estime que l'éducation doit être placée au cœur même de la stratégie économique de l'Union, en vue d'améliorer la qualité globale de tous les niveaux d'éducation et de formation au sein de l'Union, en alliant excellence et équité et en réformant le système éducatif; considère que pour l'Union, l'éducation doit constituer un bien commun, l'investissement devant porter sur tous les volets du système éducatif, sur la qualité de l'éducation et sur l'élargissement de l'accès à l'enseignement supérieur; propose qu'un système permanent et inclusif d'apprentissage tout au long de la vie à l'échelle européenne soit mis en place, incluant l ...[+++]


We are all agreed on this, and that is why I fail to understand these critical remarks, because it is enough to read the report, where, in the very first paragraphs, we have written very clearly and stress that the intellectual and financial independence of higher education institutions vis-à-vis business must be maintained and no relations of dependency on business must arise on the part of higher education.

Nous sommes tous d’accord là-dessus, et c’est pourquoi je ne comprends pas ces remarques critiques, car il suffit de lire le rapport où, dans les tous premiers paragraphes, nous avons écrit très clairement, et souligné, que l’indépendance intellectuelle et financière des institutions d’éducation supérieure vis-à-vis des entreprises doit être conservée, et qu’aucune relation de dépendance aux entreprises ne doit apparaitre du côté de l’enseignement supérieur.


Campaign 2, which is especially dear to me, is entitled 'Fostering a culture of human rights': human rights education, training, monitoring and awareness-raising by targeting advancement of rights of marginalised or vulnerable groups – that means the rights of women and children – including female genital mutilation, trafficking of women, human rights defenders; torture prevention and rehabilitation of torture victims, programmes of higher education and training for professionals, support for human rights dialogues. So, on the whole ...[+++]

La campagne 2 - et elle m’est particulièrement chère - s’intitule «Promotion d’une culture des droits de l’homme». Elle comprend l’éducation, la formation, le contrôle et la sensibilisation aux droits de l’homme avec pour cible la promotion des droits des groupes marginalisés ou vulnérables, c’est-à-dire les droits des femmes et des enfants, y compris les mutilations génitales des femmes, la traite des femmes, les défenseurs des droits humains, ainsi que la prévention de la torture, la réinsertion des victimes de tortures, les programmes d’enseignement supérieur et de formation pour les professionnels, la promotion du dialogue sur les dr ...[+++]


Regrettably, despite the very high quality of much of what is on offer in EU institutions of higher education, many more very able third country students are attracted to institutions in, for example, the United States or Canada.

Malheureusement, en dépit du haut niveau de nombre des programmes d'études proposés par des centres d'enseignement supérieur de l'UE, les étudiants particulièrement doués de pays tiers sont beaucoup plus attirés par des instituts situés notamment aux États-Unis ou au Canada.


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