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AIESEP
Administrator in education
African and Malagasy Council on Higher Education
African and Mauritian Council on Higher Education
EHEA
EULAC Common Space for Higher Education
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Vertaling van "higher education shall " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


African and Malagasy Council on Higher Education [ African and Mauritian Council on Higher Education ]

Conseil africain et malgache pour l'enseignement supérieur [ Conseil africain et mauricien pour l'enseignement supérieur ]


Common Space for Higher Education in the European Union, Latin America and the Caribbean | EULAC Common Space for Higher Education

espace commun d'enseignement supérieur entre l'Union européenne et l'Amérique latine et les Caraïbes | espace commun d'enseignement supérieur UEALC


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

secrétaire d'administration scolaire et universitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Paragraphs 1(c) and 6: for unregulated professions, the applicant must prove that he/she has the necessary higher professional qualifications, i.e. either higher education qualifications or higher professional skills; Member States shall facilitate the validation and recognition of documents attesting the relevant higher professional qualifications.

- paragraphe 1, point c) et paragraphe 6: pour les professions non réglementées, le demandeur doit démontrer qu’il/elle possède les qualifications professionnelles élevées requises, à savoir un diplôme de l’enseignement supérieur ou des compétences professionnelles élevées; les États membres faciliteront la validation et la reconnaissance des documents attestant la possession desdites qualifications professionnelles.


The Commission shall have regard to the balance between higher education, research, innovation and business experience as well as to gender and geographical balance and an appreciation of the higher education, research and innovation environment across the Union.

La Commission veille à assurer un équilibre entre l'expérience du monde de l'enseignement supérieur, de la recherche, de l'innovation et des entreprises, ainsi qu'un équilibre entre les hommes et les femmes et un équilibre géographique, et tient compte des différents contextes dans lesquels s'inscrivent l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation à l'échelle de l'Union.


1. Students who hold a valid authorisation issued by the first Member State and who are covered by a Union or multilateral programme that comprises mobility measures or by an agreement between two or more higher education institutions shall be entitled to enter and stay in order to carry out part of their studies in a higher education institution in one or several second Member States for a period up to 360 days per Member State subject to the conditions laid down in paragraphs 2 to 10.

1. Les étudiants qui sont titulaires d'une autorisation en cours de validité délivrée par le premier État membre et qui relèvent d'un programme de l'Union ou d'un programme multilatéral comportant des mesures de mobilité ou d'une convention entre deux établissements d'enseignement supérieur ou plus peuvent entrer et séjourner dans un ou plusieurs deuxièmes États membres et y effectuer une partie de leurs études dans un établissement d'enseignement supérieur pendant une période de 360 jours au maximum par État membre, sous réserve des conditions fixées aux paragraphes 2 à 10.


3. A Member State which has established an approval procedure for higher education institutions in accordance with Article 15 shall exempt applicants from presenting one or more of the documents or evidence referred to in points (b), (c) or (d) of paragraph 1 of this Article or in point (d) of Article 7(1) or in Article 7(2), where the third-country nationals are to be hosted by approved higher education institutions.

3. Un État membre qui a mis en place une procédure d'agrément pour les établissements d'enseignement supérieur conformément à l'article 15 exempte les demandeurs de l'obligation de présenter l'un ou plusieurs des documents ou preuves visés au paragraphe 1, point b), c) ou d), du présent article, à l'article 7, paragraphe 1, point d), ou à l'article 7, paragraphe 2, lorsque les ressortissants de pays tiers sont accueillis par des organismes de recherche agréés.


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A student who is not covered by a Union or multilateral programme that comprises mobility measures or by an agreement between two or more higher education institutions shall submit an application for an authorisation to enter and stay in a second Member State in order to carry out part of the studies in a higher education institution in accordance with Articles 7 and 11.

Un étudiant qui ne relève pas d'un programme de l'Union ou d'un programme multilatéral comportant des mesures de mobilité ou d'une convention entre deux établissements d'enseignement supérieur ou plus introduit une demande d'autorisation pour entrer et séjourner dans un deuxième État membre afin d'y effectuer une partie de ses études au sein d'un établissement d'enseignement supérieur, conformément aux articles 7 et 11.


The United Nations' International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights requires countries to assume full responsibility for funding education, stipulating that ‘higher education shall be made equally accessible to all, on the basis of capacity, by every appropriate means, and in particular by the progressive introduction of free education’.

Le Pacte international des Nations unies sur les droits économiques, sociaux et culturels, dispose que les États sont tenus d'assumer pleinement la responsabilité du financement de l'éducation, et dans ce sens, déclare que: «L'enseignement supérieur doit être rendu accessible à tous en pleine égalité, en fonction des capacités de chacun, par tous les moyens appropriés et notamment par l'instauration progressive de la gratuité».


The Commission shall have regard to the balance between higher education, research, innovation and business experience as well as to gender and geographical balance and an appreciation of the higher education, research and innovation environment across the Union.

La Commission veille à assurer un équilibre entre l'expérience du monde de l'enseignement supérieur, de la recherche, de l'innovation et des entreprises, ainsi qu'un équilibre entre les hommes et les femmes et un équilibre géographique, et tient compte des différents contextes dans lesquels s'inscrivent l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation à l'échelle de l'Union.


1. Degrees and diplomas relating to the higher education activities referred to in Article 6(1)(c) shall be awarded by participating higher education institutions in accordance with national rules and accreditation procedures.

1. Les titres et diplômes liés aux activités d’enseignement supérieur visées à l’article 6, paragraphe 1, point c), sont délivrés par des établissements d’enseignement supérieur participants, conformément aux règles et procédures d’agrément nationales.


3. The Commission shall have regard to the balance between higher education, research, innovation and business experience as well as to gender balance and an appreciation of the higher education, research and innovation environments across the Union.

3. La Commission veille à assurer un équilibre entre l’expérience du monde universitaire et de la recherche et celle du monde de l’innovation et des entreprises, ainsi qu’entre les hommes et les femmes, et tient compte des différents contextes dans lesquels s’inscrivent l’enseignement supérieur, la recherche et l’innovation, et à l’échelle de l’Union.


1. The Governing Board shall consist both of appointed members providing a balance between those with experience in business, higher education and research (hereinafter referred to as appointed members) and members elected by and from among the higher education, research and innovation, technical and administrative staff, students and doctoral candidates of the European Institute of Innovation and Technology (EIT) and the Knowledge and Innovation Communities (KICs) (hereinafter referred to as ...[+++]

1. Le comité directeur se compose, d’une part, de membres nommés, en veillant à assurer un équilibre entre ceux qui possèdent une expérience du monde des entreprises, du monde universitaire et de la recherche (ci-après dénommés «membres nommés») et, d’autre part, de membres élus par et parmi les membres du personnel travaillant dans le domaine de l’enseignement supérieur, de la recherche et de l’innovation ou exerçant des fonctions techniques ou administratives, les étudiants et les doctorants de l’Institut européen d’innovation et de technologie (EIT) et des communautés de la connaissance et de l’innovation (CCI) (ci après dénommés «mem ...[+++]


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