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AIESEP
Administrator in education
African and Malagasy Council on Higher Education
African and Mauritian Council on Higher Education
EHEA
EULAC Common Space for Higher Education
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Vertaling van "higher education geared " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


African and Malagasy Council on Higher Education [ African and Mauritian Council on Higher Education ]

Conseil africain et malgache pour l'enseignement supérieur [ Conseil africain et mauricien pour l'enseignement supérieur ]


Common Space for Higher Education in the European Union, Latin America and the Caribbean | EULAC Common Space for Higher Education

espace commun d'enseignement supérieur entre l'Union européenne et l'Amérique latine et les Caraïbes | espace commun d'enseignement supérieur UEALC


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

secrétaire d'administration scolaire et universitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
38. Calls for the EU and the Member States to step up their efforts to invest in skills and training to support stable and sustainable employment; therefore calls on the Member States to invest in people by vigorously implementing and financing learning strategies geared to market requirements, and the recognition of non-formal skills and competences, while respecting a life-cycle approach; calls, further, on the Member States to introduce measures at national, regional and local level to guarantee that each young person leaving school has access to a job or to higher ...[+++] or receives vocational training;

38. invite l'Union et les États membres à intensifier leurs efforts d'investissement dans les compétences et la formation pour soutenir l'emploi stable et durable; invite dès lors les États membres à investir dans le capital humain par une mise en œuvre et un financement énergiques de stratégies d'apprentissage liées aux exigences du marché et par la reconnaissance des aptitudes et compétences non formelles en respectant une approche fondée sur le cycle de vie; appelle également les États membres à introduire des mesures aux niveaux national, régional et local afin de garantir à chaque jeune personne quittant l'école l'accès à un travail, à un niveau d'éducation supérieur ...[+++]


38. Calls for the EU and the Member States to step up their efforts to invest in skills and training to support stable and sustainable employment; therefore calls on the Member States to invest in people by vigorously implementing and financing learning strategies geared to market requirements, and the recognition of non-formal skills and competences, while respecting a life-cycle approach; calls, further, on the Member States to introduce measures at national, regional and local level to guarantee that each young person leaving school has access to a job or to higher ...[+++] or receives vocational training;

38. invite l'Union et les États membres à intensifier leurs efforts d'investissement dans les compétences et la formation pour soutenir l'emploi stable et durable; invite dès lors les États membres à investir dans le capital humain par une mise en œuvre et un financement énergiques de stratégies d'apprentissage liées aux exigences du marché et par la reconnaissance des aptitudes et compétences non formelles en respectant une approche fondée sur le cycle de vie; appelle également les États membres à introduire des mesures aux niveaux national, régional et local afin de garantir à chaque jeune personne quittant l'école l'accès à un travail, à un niveau d'éducation supérieur ...[+++]


38. Calls for the EU and the Member States to step up their efforts to invest in skills and training to support stable and sustainable employment; therefore calls on the Member States to invest in people by vigorously implementing and financing learning strategies geared to market requirements, and the recognition of non-formal skills and competences, while respecting a life-cycle approach; calls, further, on the Member States to introduce measures at national, regional and local level to guarantee that each young person leaving school has access to a job or to higher ...[+++] or receives vocational training;

38. invite l'Union et les États membres à intensifier leurs efforts d'investissement dans les compétences et la formation pour soutenir l'emploi stable et durable; invite dès lors les États membres à investir dans le capital humain par une mise en œuvre et un financement énergiques de stratégies d'apprentissage liées aux exigences du marché et par la reconnaissance des aptitudes et compétences non formelles en respectant une approche fondée sur le cycle de vie; appelle également les États membres à introduire des mesures aux niveaux national, régional et local afin de garantir à chaque jeune personne quittant l'école l'accès à un travail, à un niveau d'éducation supérieur ...[+++]


52. We attach priority to the creation of the EU-LAC Common Area of Higher Education, geared towards mobility and cooperation.

52. Nous accordons un caractère prioritaire à la création de l'Espace commun de l'enseignement supérieur Amérique latine - Caraïbes - Union européenne (ALCUE), axé sur la mobilité et la coopération.


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The findings will enable (regional, national, and European) public aid and support to be geared more closely to the needs of universities and to the process to be completed to bring the European higher education area into being.

Les résultats de cette étude permettront de canaliser avec une plus grande efficacité les aides et subventions publiques (régionales, nationales et communautaires) en fonction des besoins des universités ainsi que du processus de création de l'espace européen de l'enseignement supérieur.


Is the Council aware of any intention announced or of any decisions taken by one or more Member States to contribute to the funding of projects geared to the setting-up of a new private university with the aim of guaranteeing high-quality higher education for Albanian-speaking students?

Le Conseil a-t-il connaissance de l’intention manifestée ou de décisions prises par un ou plusieurs États membres de participer au financement de projets visant à la création d’une nouvelle université privée ayant pour objectif d’assurer un enseignement supérieur de qualité aux étudiants albanophones ?


reach agreement on the European Qualifications Framework; increase investment in education in general and lifelong learning actions in particular with a view to: improving adult, vocational and educational training geared to the new requirements of the market; reducing the number of early school leavers; improve education quality, for instance, by improving teacher training; increase mobility not only in higher education, but also ...[+++]

de parvenir à un accord sur le cadre européen de qualifications; d'accroître les investissements dans le domaine de l'éducation en général et dans celui de la formation tout au long de la vie en particulier, en vue: d'améliorer la formation des adultes, la formation professionnelle et la formation scolaire en fonction des nouvelles exigences du marché; de réduire le nombre de jeunes qui quittent prématurément l'école; d'améliorer la qualité de l'éducation, par exemple, en amélioration la formation des enseignants; d'accroître la mobilité, non seulement dans l'enseignement supérieur, mais également au niveau de l'enseignement secondai ...[+++]


a system of academic grades which are easy to read and compare, including the introduction of the diploma supplement (designed to improve international "transparency" and facilitate academic and professional recognition of qualifications); a system essentially based on two cycles: a first cycle geared to the employment market and lasting at least three years, and a second cycle (Master); a system of accumulation and transfer of credits (of the ECTS type already used successfully under Socrates-Erasmus); mobility of students, teachers and researchers; cooperation with regard to quality assurance; and lastly the European dim ...[+++]

Un système de grades académiques facilement «lisibles» et comparables, incluant la mise en oeuvre du supplément au diplôme (qui vise à améliorer la "transparence" internationale et à faciliter la reconnaissance académique et professionnelle des qualifications); Un système essentiellement fondé sur deux cycles : un premier cycle utile pour le marché du travail d’une durée d’au moins 3 ans et un deuxième cycle (Master); Un système d'accumulation et de transfert des crédits (du type de l’ECTS déjà utilisé avec succès dans le cadre de ...[+++]


The European Student Fair, currently being held in Brussels until 26 March, is one of the main "student fairs" geared towards informing young people about the opportunities for higher education at European level.

Le Salon Européen de l'Etudiant, qui se déroule actuellement à Bruxelles jusqu'au 26 mars, est l'une des principales "foires aux études" visant à informer les jeunes sur l'enseignement supérieur au niveau européen.


3. Developing initial and further training: the main proposals are for the creation of a European system of certification for technical and vocational skills; for the creation of sandwich courses in higher education with a view to a better integration of general and vocational training, research and industry along the lines of "campus companies", with the training geared primarily to promoting innovation; and for creating a European observatory for innovative practices in vocational training in order to dissemin ...[+++]

3. Développer la formation initiale et continue : il est notamment proposé de mettre en place un mode européen d'accréditation des compétences techniques et professionnelles; de créer des formations en alternance au niveau de l'enseignement supérieur, centrées en priorité sur la promotion de l'innovation, intégrant davantage formation générale, formation professionnelle, recherche et industrie sur le modèle des "campus companies". Il propose également de créer un Observatoire européen des pratiques innovantes de formation professionnelle permettant de diffuser les expériences novatrices et les bonnes pratiques.


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