Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIESEP
Administrator in education
African and Malagasy Council on Higher Education
African and Mauritian Council on Higher Education
EHEA
EULAC Common Space for Higher Education
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Traduction de «higher education authorities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


African and Malagasy Council on Higher Education [ African and Mauritian Council on Higher Education ]

Conseil africain et malgache pour l'enseignement supérieur [ Conseil africain et mauricien pour l'enseignement supérieur ]


Common Space for Higher Education in the European Union, Latin America and the Caribbean | EULAC Common Space for Higher Education

espace commun d'enseignement supérieur entre l'Union européenne et l'Amérique latine et les Caraïbes | espace commun d'enseignement supérieur UEALC


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

secrétaire d'administration scolaire et universitaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The critical challenge is to ensure that governments and other authorities have the resources and capacity to provide both the displaced and the local populations with access to full, equitable and quality education. This applies at all levels — early childhood, primary, secondary, vocational and higher education. Authorities should make the best use of teachers and other education personnel among the displaced to achieve this and ...[+++]

Le défi majeur est de faire en sorte que les gouvernements et autres autorités disposent des ressources et des capacités nécessaires pour fournir un accès à un enseignement de qualité, équitable et complet tant aux personnes déplacées qu’aux populations locales, et ce à tous les niveaux (enseignement préscolaire, primaire, secondaire, professionnel et supérieur)Pour y parvenir, les autorités devraient tirer le meilleur parti des enseignants et des autres membres du personnel éducatif ...[+++]


The national priorities gave the higher education authorities in the eligible countries and the Commission an instrument for guiding the Tempus applicants and the Tempus activities (funded from their national Phare and Tacis budgets) more firmly towards the longer-term systemic reform needs of higher education as they perceived them.

Les priorités nationales ont fourni aux autorités de l'enseignement supérieur des pays éligibles et à la Commission un outil permettant d'orienter avec plus de fermeté les candidats au programme Tempus et les activités dudit programme (financées par les budgets Phare et Tacis nationaux) vers les besoins de réforme systématique à long terme de l'enseignement supérieur tels qu'elles les ont perçus.


- a questionnaire for structured interviews with higher education authorities in the eligible countries

- un questionnaire destiné à la réalisation d'entretiens structurés avec les autorités de l'enseignement supérieur des pays éligibles.


Dr Bladh is a member of the Danish Accreditation Council and the Advisory Board of the Swedish Higher Education Authority.

Elle est aussi membre du comité d’accréditation danois et du comité consultatif de l’Autorité suédoise de l’enseignement supérieur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Dr Bladh is a member of the Danish Accreditation Council and the advisory board of the Swedish Higher Education Authority.

Elle est aussi membre du comité d’accréditation danois et du comité consultatif de l’Autorité suédoise de l’enseignement supérieur.


Through co-operative interprovincial agreements, the federal government should foster: one, the development of national standards in education and vocational training; two, stronger partnerships among higher education institutions, professional associations and public authorities, business and other organizations that have a stake in the quality of higher education and research; and three, internationalization in post-secondary e ...[+++]

Grâce à des ententes interprovinciales de collaboration, le gouvernement fédéral devrait appuyer d'abord la mise au point de normes nationales au chapitre de l'éducation et de la formation professionnelle, deuxièmement la création de liens plus forts entre les centres d'éducation supérieure, les institutions, les associations professionnelles, les pouvoirs publics, les commerces et les autres organismes qui ont un rôle à jouer au niveau de la qualité de l'éducation supérieure et de la recherche, et troisièmement l'internationalisation ...[+++]


Students are paying the price with higher tuition fees and student debts, and this amazingly, when every credible authority is telling us that higher education is fundamental to economic growth and personal prosperity.

Aussi paradoxal que cela puisse paraître, les étudiants en paient le prix, car leurs frais de scolarité et leur endettement ont augmenté, au moment même où toutes les sources crédibles nous disent que l'enseignement supérieur est un élément fondamental de la croissance économique et de la prospérité personnelle.


- Data on Tempus II achievements were used and questions relevant for this Mid-term evaluation were included in three survey instruments: an on-line questionnaire on Tempus impact on higher education reforms and sustainable partnerships (599 JEP co-ordinators); a survey amongst (80) JEP partners in the eligible countries; and (26) interviews with higher education authorities in the eligible countries.

- Des données relatives aux résultats du programme Tempus II ont été utilisées et des questions pertinentes pour cette évaluation à mi-parcours ont été incluses dans les trois instruments d'enquêtes: un questionnaire en ligne sur l'impact de Tempus sur les réformes de l'enseignement supérieur et les partenariats durables (599 coordinateurs de projets européens communs); une enquête auprès des partenaires de projets européens communs dans les pays éligibles (80 réponses); et des entretiens (26) avec des représentants des autorités responsables de l'e ...[+++]


Although the Commission has been encouraging applicants to submit regional projects (involving more than one partner country), it is true that, within Tempus, there is no mechanism in place for joint formulation of region-wide priorities by the higher education authorities in the respective regions.

Bien que la Commission encourage les candidats à présenter des projets régionaux (impliquant plusieurs pays partenaires), il est un fait que Tempus n'offre pas de mécanisme permettant la formulation conjointe, par les autorités de l'enseignement supérieur des régions concernées, de priorités à l'échelon régional.


It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater transp ...[+++]

A cet effet, il demande à la Commission d'assurer une large distribution du rapport sur les résultats du débat et d'encourager davantage la réflexion à ce sujet ; SOULIGNE que le dialogue entre les autorités compétentes dans les deux domaines de la reconnaissance doit être intégré dans les activités courantes des structures nationales existantes ; INVITE les Etats membres et la Commission à encourager une meilleure coordination des structures nationales responsables de la distribution des informations sur les deux domaines de la rec ...[+++]


w