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CPP accounting
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Current purchasing power accounting
GPL accounting
General price-level accounting
General price-level loss
Heavy-priced security
High cloud level
High cloud étage
High ground water level
High groundwater level
High level
High priced shares
High-priced security
Level of prices
Loss on net monetary position
Monetary loss
Near-surface groundwater level
PLI
Price change
Price fluctuation
Price gyration
Price index
Price indicator
Price level
Price level index
Price movement
Price point
Price variation
Price-level change
Price-level loss
Price-level-adjusted accounting
Purchasing power loss
Table of prices
Threshold index
Trigger index

Traduction de «high price level » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
price index [ price indicator | price level | table of prices | threshold index | trigger index | Price level(STW) ]

indice des prix [ indicateur de prix | indice pivot | niveau de prix | relevé des prix ]




heavy-priced security | high priced shares | high-priced security

titre lourd


price point | price level | level of prices

niveau de prix | niveau des prix


high cloud étage [ high cloud level | high level ]

étage supérieur


high groundwater level [ high ground water level | near-surface groundwater level ]

nappe phréatique proche de la surface [ niveau élevé de la nappe phréatique ]


price fluctuation [ price-level change | price movement | price change | price variation | price gyration ]

fluctuation des prix [ variation des prix | variation de prix | mouvement de prix ]


general price-level loss | loss on net monetary position | monetary loss | price-level loss | purchasing power loss

perte de pouvoir d'achat sur la situation monétaire nette | perte de pouvoir d'achat | perte due à l'évolution du niveau général des prix | perte due à l'évolution des prix | perte d'inflation


general price-level accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | current purchasing power accounting | GPL accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | price-level-adjusted accounting

comptabilité indexée sur le niveau général des prix | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité au coût historique indexé | comptabilité en coûts historiques indexés | comptabilité au coût d'origine indexé


price level index | PLI [Abbr.]

indice de niveau de prix | INP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The high price of network interconnections together with regulated low price levels for both local and national calls are the main barriers to the entry of new operators in fixed telephony.

Le coût élevé des interconnexions de réseaux, conjugué aux bas prix imposés par la réglementation pour les appels locaux et nationaux, fait obstacle à l'entrée de nouveaux opérateurs sur le marché de la téléphonie fixe.


High household sector debt and elevated house price levels as well as the large current account deficits may constitute vulnerabilities.

L’endettement important du secteur des ménages et les prix élevés du logement ainsi que les larges déficits de la balance courante pourraient être source de vulnérabilités.


High household sector debt and elevated house price levels as well as the large current account deficits may constitute vulnerabilities.

L’endettement important du secteur des ménages et les prix élevés du logement ainsi que les larges déficits de la balance courante pourraient être source de vulnérabilités.


In 2015, the price level of a comparable basket of food and non-alcoholic beverages across the European Union (EU) was more than twice as high in the most expensive Member State than in the cheapest one.

En 2015, le niveau de prix d’un panier comparable de produits alimentaires et de boissons non alcoolisées était, au sein de l'Union européenne (UE), plus de deux fois supérieur dans l’État membre le plus cher que dans celui le moins cher.


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F. whereas the price of fisheries and aquaculture products is determined by the balance between supply and demand, and whereas, owing to the European Union's high degree of dependency on imports from third countries (60%) in order to secure supplies for its internal market, producers have very little or even no influence on the price levels of fisheries products,

F. considérant que le prix des produits de la pêche et de l'aquaculture est régi par la loi de l'offre et de la demande, et que les producteurs n'ont que peu d'influence, voire aucune, sur les niveaux de prix des produits de la pêche dans la mesure où l'Union européenne, pour assurer l'approvisionnement de son marché intérieur, dépend largement des importations en provenance de pays tiers (60 %),


F. whereas the price of fisheries and aquaculture products is determined by the balance between supply and demand, and whereas, owing to the European Union’s high degree of dependency on imports from third countries (60%) in order to secure supplies for its internal market, producers have very little or even no influence on the price levels of fisheries products,

F. considérant que le prix des produits de la pêche et de l'aquaculture est régi par la loi de l'offre et de la demande, et que les producteurs n'ont que peu d'influence, voire aucune, sur les niveaux de prix des produits de la pêche dans la mesure où l'Union européenne, pour assurer l'approvisionnement de son marché intérieur, dépend largement des importations en provenance de pays tiers (60 %),


6. Points out that functional specifications adopted by the Member States Interoperability Committee make version 2.3.0 the reference, as does the European Railway Agency. This version makes it possible to start operating high speed/high capacity international corridors in Europe as early as 2007 and is regarded as the common reference in the framework of the studies conducted by the European coordinator; considers that further efforts would make it possible to move in four or five years' time to a higher version; notes that in the framework of its "Change Control Management" process the European Railway Agency will have to assess the ...[+++]

6. attire l'attention sur le fait que les spécifications fonctionnelles adoptées par le comité d'interopérabilité des États membres font de la norme 2.3.0 la référence, également pour l'Agence ferroviaire européenne; que cette version permet d'ouvrir dès 2007 des corridors internationaux à haute vitesse/haute capacité en Europe et est considérée comme la référence commune dans les études menées par le coordinateur européen; considère que des efforts supplémentaires permettraient de parvenir, dans quatre ou cinq ans, à une version plus élevée; observe que, dans le cadre de son processus de "gestion du contrôle du changement", l'Agence ferroviaire européenne devra évaluer l'opportunité technique et économique de cette évolution tout en resp ...[+++]


6. Points out that functional specifications adopted by the Member States Interoperability Committee make version 2.3.0 the reference, as does the European Railway Agency. This version makes it possible to start operating high speed/high capacity international corridors in Europe as early as 2007 and is regarded as the common reference in the framework of the studies conducted by the European coordinator; considers that further efforts would make it possible to move in four or five years' time to a higher version; notes that in the framework of its "Change Control Management" process the European Railway Agency will have to assess the ...[+++]

6. attire l'attention sur le fait que les spécifications fonctionnelles adoptées par le comité d'interopérabilité des États membres font de la norme 2.3.0 la référence, également pour l'Agence ferroviaire européenne; que cette version permet d'ouvrir dès 2007 des corridors internationaux à haute vitesse/haute capacité en Europe et est considérée comme la référence commune dans les études menées par le coordinateur européen; considère que des efforts supplémentaires permettraient de parvenir, dans quatre ou cinq ans, à une version plus élevée; observe que, dans le cadre de son processus de "gestion du contrôle du changement", l'Agence ferroviaire européenne devra évaluer l'opportunité technique et économique de cette évolution tout en resp ...[+++]


6. Points out that functional specifications adopted by the Member States Interoperability Committee make version 2.3.0 the reference, as does the European Railway Agency. This version makes it possible to start operating high speed/high capacity international corridors in Europe as early as 2007 and is regarded as the common reference in the framework of the studies conducted by the European coordinator; considers that further efforts would make it possible to move in four or five years' time to a higher version; notes that in the framework of its “Change Control Management” process the European Railway Agency will have to assess the ...[+++]

6. attire l'attention sur le fait que les spécifications fonctionnelles adoptées par le comité d'interopérabilité des États membres font de la norme 2.3.0 la référence, également pour l'Agence ferroviaire européenne; cette version permet d'ouvrir dès 2007 des corridors internationaux à haute vitesse/haute capacité en Europe et est considérée comme la référence commune dans les études menées par le coordinateur européen; considère que des efforts supplémentaires permettraient de parvenir, dans quatre ou cinq ans, à une version plus élevée; observe que, dans le cadre de son processus de "Gestion du contrôle du changement", l'Agence ferroviaire européenne devra évaluer l'opportunité technique et économique de cette évolution tout en resp ...[+++]


These obligations include a specified level of itemised billing, the possibility for consumers selectively to block certain calls (such as high-priced calls to premium services), the possibility for consumers to control expenditure via pre-payment means and the possibility for consumers to offset up-front connection fees.

Ces obligations portent sur la fourniture d'un niveau déterminé de facturation détaillée, la possibilité pour les consommateurs d'interdire de façon sélective certains appels (tels que les appels à tarif élevé pour des services à taux majoré), de maîtriser leurs dépenses grâce à des moyens de prépaiement et de décompter leurs frais de raccordement préalables.


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