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Alcoholic hallucinosis
Biomedical scientists' role in health care system
Biomedical scientists' role in the health care system
CRCT
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Crisis response coordination team
Delirium tremens
Disaster coordinator
Disaster preparedness coordinator
Disorder of personality and behaviour
EADRCC
EER Centre
ERC
ERCC
Emergency Response Coordination Centre
Emergency preparedness coordinator
Emergency response coordinator
Environment compliance manager
Environment program coordinator
Environmental health officer
Environmental programme coordinator
Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre
European Emergency Response Centre
Health Canada Coordination Committee on Children
Health Response Program
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Responsible Coordinator for Indigenous Populations
Role and responsibility of a biomedical scientist
Roles and responsibilities of biomedical scientists

Vertaling van "health response coordination " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


Responsible Coordinator for Indigenous Populations [ Responsible Coordinator for the Indigenous Populations mandate. ]

Coordonnateur responsable du dossier des populations autochtones


Emergency Response Coordination Centre | European Emergency Response Centre | EER Centre [Abbr.] | ERC [Abbr.] | ERCC [Abbr.]

Centre de coordination de la réaction d'urgence | Centre de coordination des interventions d’urgence | Centre de réaction d'urgence | ERCC [Abbr.]


crisis response coordination team | CRCT [Abbr.]

équipe chargée de coordonner l'intervention en cas de crise | CRCT [Abbr.]


Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre | EADRCC [Abbr.]

Centre euro-atlantique de coordination des réactions en cas de catastrophe | EADRCC [Abbr.]




Health Canada Coordination Committee on Children

Comité de coordination de Santé Canada pour les enfants


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres ...[+++]


biomedical scientists' role in the health care system | role and responsibility of a biomedical scientist | biomedical scientists' role in health care system | roles and responsibilities of biomedical scientists

rôle des chercheurs en sciences biomédicales dans le système de santé


environment compliance manager | environment program coordinator | environmental health officer | environmental programme coordinator

animateur environnement | coordinateur environnemental/coordinatrice environnementale | coordinatrice environnementale | coordonnateur de programmes environnementaux/coordonnatrice de programmes environnementaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Support capacity-building against health threats in Member States, including, where appropriate, cooperation with neighbouring countries: develop preparedness and response planning taking into account, and coordinating with, global initiatives, components of generic and specific preparedness planning, public health response coordination, non-binding approaches on vaccination; address the increasing health threats resulting from global population movements; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; contribute to the framework for a voluntary mechanism, in ...[+++]

Aider au renforcement des capacités de lutte contre les menaces pesant sur la santé dans les États membres, y compris, le cas échéant, en favorisant la coopération avec les pays voisins: développer la planification de la préparation et de l'intervention en tenant compte d'initiatives existant au niveau mondial et en veillant à la coordination avec celles-ci, développer les composantes de la planification de la préparation générique et spécifique, la coordination de la réaction en matière de santé publique et des approches non contraignantes sur la question de la vaccination; s'attaquer aux menaces croissantes que font peser sur la santé ...[+++]


2.2. Support capacity-building against health threats in Member States, including, where appropriate, cooperation with neighbouring countries: develop preparedness and response planning taking into account, and coordinating with, global initiatives, components of generic and specific preparedness planning, public health response coordination, non-binding approaches on vaccination; address the increasing health threats resulting from global population movements; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; contribute to the framework for a voluntary mechanis ...[+++]

2.2. Aider au renforcement des capacités de lutte contre les menaces pesant sur la santé dans les États membres, y compris, le cas échéant, en favorisant la coopération avec les pays voisins: développer la planification de la préparation et de l'intervention en tenant compte d'initiatives existant au niveau mondial et en veillant à la coordination avec celles-ci, développer les composantes de la planification de la préparation générique et spécifique, la coordination de la réaction en matière de santé publique et des approches non contraignantes sur la question de la vaccination; s'attaquer aux menaces croissantes que font peser sur la ...[+++]


4.3. Support capacity building against health threats in Member States: develop preparedness and response planning, public health response coordination, common approaches on vaccination, including the introduction of optimal vaccination cover to effectively combat the resurgence in infectious diseases; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; set up a new mechanism for joint procurement of medical countermeasures; develop common communication strategies; strengthen cooperation among the Member States in order to address the impact on public health syst ...[+++]

4.3. Favoriser le renforcement des capacités d’intervention des États membres en cas de menaces sanitaires: mesures de planification de la préparation et de l’intervention, coordination des mesures de santé publique, stratégies communes en matière de vaccination, y compris la mise en place d’une couverture vaccinale optimale pour lutter efficacement contre la recrudescence de maladies infectieuses; élaborer des orientations sur les mesures de protection en cas d’urgence, des orientations sur l’information à communiquer et des guides de bonnes pratiques; mettre en place un nouveau mécanisme d’approvisionnement commun concernant les cont ...[+++]


4.3. Support capacity building against health threats in Member States: develop preparedness and response planning, public health response coordination, common approaches on vaccination; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; set up a new mechanism for joint procurement of medical countermeasures; develop common communication strategies.

4.3. Favoriser le renforcement des capacités d’intervention des États membres en cas de menaces sanitaires: mesures de planification de la préparation et de l’intervention, coordination des mesures de santé publique, stratégies communes en matière de vaccination; élaborer des orientations sur les mesures de protection en cas d’urgence, des orientations sur l’information à communiquer et des guides de bonnes pratiques; mettre en place un nouveau mécanisme d’approvisionnement commun concernant les contre-mesures médicales; élaborer des stratégies de communication communes.


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29. Calls on the Member States to make further efforts to provide the EU Emergency Response Coordination Centre with the resources and staff it needs; urges the Member States to coordinate their efforts in the Health Security Committee, with the involvement of the Commission, and emphasises the importance of further cooperation and exchanges of information on the pool of EU aid volunteers, which aims to provide an effective European response to disasters;

29. invite les États membres à faire des efforts supplémentaires en ce qui concerne la mise à disposition des ressources matérielles et humaines nécessaires pour le Centre de coordination de la réaction d'urgence de l'Union européenne; appelle les États membres à se consulter mutuellement dans le cadre du comité de sécurité sanitaire, avec la participation de la Commission, et souligne l'importance de la poursuite de la collaboration et de l'échange d'informations concernant le dispositif de mise en commun volontaire, qui assure une ...[+++]


Those plans will include the completion of a coordination plan to inform all stakeholders of the status of national preparedness against biological incidents and the initiation of the harmonisation of public health responsibilities in the national preparedness plan for biological threats and/or incidents as well as public health emergencies of international concern (PHEIC) as defined in the IHR.

Ces plans comprendront l’achèvement de la mise au point d’un plan de coordination destiné à informer tous les acteurs du degré de préparation du pays aux incidents biologiques et d’entreprendre l’harmonisation des responsabilités en matière de santé publique dans le cadre du plan national de préparation aux menaces et/ou incidents biologiques ainsi qu’aux urgences de santé publique de portée internationale (USPPI) définies dans le RSI.


4. In exceptional emergency situations, a Member State or the Commission may request response coordination within the HSC, as referred to in Article 11, for serious cross-border threats to health other than those covered in Article 2(1), if it is considered that public health measures taken previously have proven insufficient to ensure a high level of protection of human health.

4. Dans des situations d’urgence exceptionnelles, un État membre ou la Commission peut demander une coordination des réactions au sein du CSS, telle qu’elle est visée à l’article 11, pour des menaces transfrontières graves sur la santé autres que celles visées à l’article 2, paragraphe 1, s’ils estiment que les mesures de santé publique qui ont été prises antérieurement se sont révélées insuffisantes pour garantir un niveau élevé de protection de la santé humaine.


Within the limits of the Union’s competences, such agreements could include, where appropriate, the participation of such third countries or international organisations in the relevant epidemiological surveillance monitoring network and the EWRS, exchange of good practice in the areas of preparedness and response planning, public health risk-assessment and collaboration on response coordination.

Pour autant qu’ils relèvent de la compétence de l’Union, de tels accords pourraient inclure, le cas échéant, la participation de ces pays tiers ou organisations internationales au réseau de surveillance épidémiologique ou de veille approprié et au SAPR, à l’échange de bonnes pratiques dans les domaines de la planification de la préparation et de la réaction, à l’évaluation des risques en matière de santé publique et à la collaboration en matière de coordination de la réaction.


The Council recalled the legal obligation on Member States to coordinate their surveillance and response to health threats, and agreed that restricting travel to affected areas was not a justified public health response.

Le Conseil a rappelé aux États membres leur obligation légale de coordonner leurs actions de surveillance et leurs réponses aux menaces sanitaires, et a convenu que la restriction des déplacements vers les zones affectées ne se justifiait aucunement du point de vue de la santé publique.


Effective response to disease outbreaks requires a coherent approach among Member States and input from experienced public health experts, coordinated at Community level.

Une réaction efficace en cas d'épidémie requiert une approche cohérente au sein des États membres, ainsi qu'une contribution de la part d'experts expérimentés en matière de santé publique, coordonnée au niveau communautaire.


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