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Analyse health and safety problems
Analyse health care needs of a community
Analyse health problems within a given community
Analysing health and safety problems
Analyze health problems within a given community
Analyze health problems within given communities
Chronic health problem
Chronic medical condition
Health and animal health problems
Health and veterinary inspection problems
Health event
Health problem
Health problems
ICHPPC
Inform policy maker on health-related challenges
Inform policy makers on health-related challenges
Inform policy makers on health-related problems
Mental condition
Mental health condition
Mental health problem
Prevent health and safety problems
Preventing health and safety problems

Traduction de «health problems guidance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyze health problems within a given community | analyze health problems within given communities | analyse health care needs of a community | analyse health problems within a given community

analyser les problèmes de santé au sein d’une communauté donnée


health and animal health problems | health and veterinary inspection problems

problèmes sanitaires et de police sanitaire


mental health condition [ mental condition | mental health problem ]

problème de santé mentale


health problem [ health event ]

phénomène de santé [ problème de santé | problème sanitaire | ennui de santé ]


chronic health problem [ chronic medical condition ]

problème de santé chronique [ problème chronique de santé ]


Anxiety (normal) about sick person in family Health problems within family Ill or disturbed family member Isolated family

Difficultés liées à l'état sanitaire au sein de la famille Inquiétude (normale) pour une personne de la famille malade Isolement de la famille Membre de la famille malade ou perturbé


International classification of health problems in primary care | ICHPPC [Abbr.]

Classification internationale des problèmes de santé au niveau des soins de première ligne | CIPSSPL [Abbr.]




analysing health and safety problems | preventing health and safety problems | analyse health and safety problems | prevent health and safety problems

prévenir les problèmes de santé et de sécurité


inform policy makers on health-related problems | provide information on health-related challenges to policy makers | inform policy maker on health-related challenges | inform policy makers on health-related challenges

informer les décideurs sur les problèmes liés à la santé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[320] The information contained in this section is based on the following five documents: 1) Leonard I. Stein and Alberto B. Santos, Assertive Community Treatment of Persons with Severe Mental Illness, New York, 1998; 2) World Health Organization, “Historical Perspective”, Section 3, in The Mental Health Context, Mental Health Policy and Service Guidance Package, Geneva, 2003; 3) World Health Organization, “Solving Mental Health Problems”, Chapter 3 in Ment ...[+++]

[320] L’information contenue dans cette section se fonde sur les cinq documents suivants : 1) Leonard I. Stein et Alberto B. Santos, Assertive Community Treatment of Persons with Severe Mental Illness, New York, 1998; 2) Organisation mondiale de la santé, “Historical Perspective”, section 3, in The Mental Health Context, Mental Health Policy and Service Guidance Package, Genève, 2003; 3) Organisation mondiale de la santé, « Résolution des problèmes de santé ...[+++]


Even occupational health, which ought to play a central role here in prevention and therapeutic guidance, is seen as an extension of the repressive/exploiting arm of the employer rather than an independent mechanism for preventing health problems and promoting health.

Même la santé au travail, qui devrait jouer un rôle clé ici en matière de prévention et de guidance thérapeutique, est perçue comme un prolongement du bras répressif/exploitant de l’employeur, plutôt que comme un mécanisme indépendant de prévention des problèmes de santé et de promotion de la santé.


Even occupational health, which ought to play a central role here in prevention and therapeutic guidance, is seen as an extension of the repressive/exploiting arm of the employer rather than an independent mechanism for preventing health problems and promoting health.

Même la santé au travail, qui devrait jouer un rôle clé ici en matière de prévention et de guidance thérapeutique, est perçue comme un prolongement du bras répressif/exploitant de l’employeur, plutôt que comme un mécanisme indépendant de prévention des problèmes de santé et de promotion de la santé.


Question No. 446 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what is the key leadership shown by the organizational reporting chart, from the two lead ministries, the Public Health Agency of Canada and Public Safety Canada, through to the deputy ministers; (b) what is the decision-making process to determine which of the two ministries leads on issues; (c) what, if any, funding requests have been made by government departments for pandemic planning since the beginning of the pandemic in Can ...[+++]

Question n 446 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quelles sont les principales autorités en la matière, à la lumière de la filière hiérarchique organisationnelle, depuis les deux organismes concernés au premier chef, à savoir l’Agence de la santé publique du Canada et Sécurité publique Canada, jusqu’aux sous-ministres; b) quel est le processus décisionnel par lequel on détermine duquel de ces deux organismes chaque problème relève au premier chef; c) quelles demandes les ministères fédéraux ont-ils faites, le cas échéant, pour financer ...[+++]


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28. Calls on WTO members to break the deadlock with regard to access to medicines; underlines that access to medicines is a problem of the greatest political importance, for which a solution must be found before Cancun; suggests that this solution could be a flexible system, consisting of a list of serious infectious epidemics that would be covered and that, in all other cases of serious public health problems, guidance should be given by the World Health Organisation;

28. appelle les membres de l'OMC à sortir de l'impasse en ce qui concerne l'accès aux médicaments; souligne que l'accès aux médicaments est un problème de la plus haute importance politique pour lequel il convient de trouver une solution avant Cancun; suggère que cette solution pourrait être un système flexible, consistant en une liste d'épidémies infectieuses graves qui seraient couvertes et que, dans tous les autres cas de problèmes de santé publique graves, l'Organisation mondiale de la santé devrait faire des recommandations;


17. Calls on WTO members to break the deadlock on TRIPS with regard to access to medicines; suggests that the solution could be a flexible system consisting in a list of serious infectious epidemics that would be covered, with guidance on all other cases of serious public health problems being given by the World Health Organisation;

17. invite les membres de l'OMC à sortir de l'impasse en ce qui concerne les négociations relatives à l'accès aux médicaments; estime que la solution pourrait consister en un système flexible, comprenant une liste des épidémies infectieuses graves qui seraient couvertes, tandis que, dans tous les autres cas de problèmes graves de santé publique, des orientations seraient données par l'Organisation mondiale de la santé;


The list proposed by Commissioner Lamy is not restrictive – WTO members could ask for World Health Organisation guidance for any other serious public health problems which may arise in the future or are not covered by the list as it stands.

La liste proposée par le commissaire Lamy est non restrictive - les membres de l’OMC pourraient demander une supervision de l’OMS pour tout autre problème sérieux de santé publique susceptible d’apparaître à l’avenir ou non couvert par la liste actuelle.


For any other serious public health problems, WTO members could ask for World Health Organisation (WHO) guidance if in doubt about whether their situation was covered by the agreement.

Pour tout autre grave problème de santé publique, les membres de l'OMC pourraient solliciter l'avis de l'Organisation mondiale de la santé (OMS) en cas de doute sur le champ d'application de l'accord.


Pedagogic approach : Needs adressed on two basic axes:(1) personal and social development,(2) development of capabilities required to handle working life combination of individual approach and insertion into a group as socializing and motivating environment co-operation with various institutions to look at personal, family, social and health problems that may lie behind the 'school' problem active not passive consumption; and self-assessment based evaluation of progress made, 'constructive learning' flexible curriculum and time-table educators as mediators attention for languages, new information technologies and co ...[+++]

Approche pédagogique : Les besoins des jeunes seront considérés selon deux axes :(1) le développement personnel et social, (2) le développement des aptitudes requises sur le marché de l'emploi. Combinaison d'une approche individualisée et de l'insertion dans un groupe offrant un environnement socialisant et motivant. Coopération avec diverses institutions pour prendre en compte les problèmes personnels, familiaux, de santé qui peuvent être présents derrière les difficultés scolaires. Participation active et non passive, auto-évaluation des progrès accomplis, apprentissage constructif. Emploi du temps et programme flexible, formateurs com ...[+++]


Awareness raising activities and other non-legislative measures to improve safety and health at work The first part of the programme covers four types of action: - Developing guidance notes and information material; - Improving information, education and training; - Investigating key problem areas such as violence to employees, stress, specific measures for women, young people, etc.- The SAFE Programme.

Activités de sensibilisation et autres mesures non législatives pour améliorer la santé et la sécurité au travail. La première partie du programme prévoit quatre types d'action: - élaboration de notes d'orientation et d'un matériel d'information de base; - amélioration de l'information, de l'éducation et de la formation; - enquête sur des problèmes importants tels que la violence sur les travailleurs, le stress, des mesures spécifiques en faveur des femmes, des jeunes etc.; - le programme SAFE.




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'health problems guidance' ->

Date index: 2022-05-12
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