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Advance Health Care Directives Act
Advocate for health in specialised care
Care facilities
Care facility
Durable power of attorney for health care
Flexible spending account
Health care
Health care directive
Health care expense account
Health care facilities
Health care facility
Health care power of attorney
Health care practitioner
Health care professional
Health care proxy
Health care proxy form
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health care system
Health facilities
Health facility
Health practitioner
Health professional
Health scheme
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Health system
Health-care practitioner
Health-care professional
Healthcare facility
Medical care
Medical power of attorney
Organisation of health care
Organization of health care
Promote health in specialised care
Promote health in specialised-care
Promote health in specialized care

Traduction de «health care officials » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
health care power of attorney [ medical power of attorney | durable power of attorney for health care | health care proxy form | health care directive | health care proxy ]

directive en matière de soins de santé [ directive relative aux soins de santé | procuration pour soins de santé ]


health professional | health care professional | health-care professional | health practitioner | health care practitioner | health-care practitioner

professionnel de la santé | professionnelle de la santé


The Health Care Directives and Substitute Health Care Decision Makers Act [ An Act respecting Health Care Directives and Substitute Health Care Decision Makers and making a consequential amendment to another Act ]

The Health Care Directives and Substitute Health Care Decision Makers Act [ An Act respecting Health Care Directives and Substitute Health Care Decision Makers and making a consequential amendment to another Act ]


health care facility | healthcare facility | health care facilities | care facility | care facilities | health facility | health facilities

établissement de san


health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


Advance Health Care Directives Act [ An Act Respecting Advance Health Care Directives and The Appointment of Substitute Health Care Decision Makers ]

Advance Health Care Directives Act [ An Act Respecting Advance Health Care Directives and The Appointment of Substitute Health Care Decision Makers ]


health care [ medical care ]

soins de santé [ soin médical | soins médicaux ]


organisation of health care [ health scheme | health system | organization of health care ]

organisation de la santé


advocate for health in specialised care | promote health in specialised-care | promote health in specialised care | promote health in specialized care

promouvoir la santé dans le domaine des soins spécialisés


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As well, within our country at the provincial level, what type of health care officials or examples of health care officials or provincial involvement was there, if any, in developing the drug treatment court program we have today?

Au palier provincial, en deuxième lieu, y a-t-il eu des représentants de la santé, ou des exemples de tels représentants, ou encore une participation provinciale, qui aient contribué à la création du programme des tribunaux de traitement de la toxicomanie que nous connaissons aujourd'hui?


15. Deplores the fact that past adjustments and reforms and inequitable development policies have contributed to ineffective health systems; urges the Commission to help the three countries affected to develop their own public health systems in order for them to be able to meet basic healthcare needs and to build up the infrastructure required to ensure that all their citizens have access to public healthcare; in particular, takes the view that building a resilient health system over the long term requires, inter alia, (i) investing ...[+++]

15. déplore que les ajustements, les réformes et les politiques de développement inéquitables précédemment mis en œuvre aient contribué à l'inefficacité des systèmes de santé; demande instamment à la Commission d'aider les trois pays à développer leur propre système de santé publique afin qu'une réponse soit apportée à leurs besoins sanitaires de base et qu'ils puissent se doter des infrastructures susceptibles d'assurer l'accès aux soins publics de tous leurs citoyens; est d'avis en particulier que, pour développer un système de santé robuste à long terme, il convient, notamment, (i) d'investir des ressources dans les services de sant ...[+++]


14. Deplores the fact that past adjustments and reforms and inequitable development policies have contributed to ineffective health systems; urges the Commission to help the three countries affected to develop their own public health systems in order for them to be able to meet basic healthcare needs and to build up the infrastructure required to ensure that all their citizens have access to public healthcare; in particular, takes the view that building a resilient health system over the long term requires, inter alia, (i) investing ...[+++]

14. déplore que les ajustements, les réformes et les politiques de développement inéquitables précédemment mis en œuvre aient contribué à l'inefficacité des systèmes de santé; demande instamment à la Commission d'aider les trois pays à développer leur propre système de santé publique afin qu'une réponse soit apportée à leurs besoins sanitaires de base et qu'ils puissent se doter des infrastructures susceptibles d'assurer l'accès aux soins publics de tous leurs citoyens; est d'avis en particulier que, pour développer un système de santé robuste à long terme, il convient, notamment, (i) d'investir des ressources dans les services de sant ...[+++]


15. Deplores the fact that past adjustments and reforms and inequitable development policies have contributed to ineffective health systems; urges the Commission to help the three countries affected to develop their own public health systems in order for them to be able to meet basic healthcare needs and to build up the infrastructure required to ensure that all their citizens have access to public healthcare; in particular, takes the view that building a resilient health system over the long term requires, inter alia, (i) investing ...[+++]

15. déplore que les ajustements, les réformes et les politiques de développement inéquitables précédemment mis en œuvre aient contribué à l'inefficacité des systèmes de santé; demande instamment à la Commission d'aider les trois pays à développer leur propre système de santé publique afin qu'une réponse soit apportée à leurs besoins sanitaires de base et qu'ils puissent se doter des infrastructures susceptibles d'assurer l'accès aux soins publics de tous leurs citoyens; est d'avis en particulier que, pour développer un système de santé robuste à long terme, il convient, notamment, (i) d'investir des ressources dans les services de sant ...[+++]


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That training obligation should be promoted for members of the following different categories when they are likely to come into contact with victims: police officers, border guards, immigration officials, public prosecutors, lawyers, members of the judiciary and court officials, labour inspectors, social, child and health care personnel and consular staff, but could depending on local circumstances also involve other groups of public officials who are likely to encounter trafficking victims in their work.

Il convient d'assurer la promotion de cette obligation de formation auprès des catégories de personnes suivantes, lorsqu'elles sont susceptibles d'entrer en contact avec des victimes: agents de police, gardes-frontières, agents des services de l'immigration, procureurs, avocats, magistrats et personnel des autorités judiciaires, inspecteurs du travail, travailleurs sociaux, personnel chargé de la protection des droits de l'enfant, personnel des services de soins de santé et personnel consulaire; ladite obligation de formation pourrait, eu égard aux circonstances locales, concerner aussi d'autres groupes de fonctionnaires susceptibles de ...[+++]


The findings and observations contained in this report are based on a review of the relevant literature by the Committee’s research staff, comparative studies commissioned with the assistance of Health Canada[2], videoconferences with health care officials, organizations and experts from the surveyed countries, and public hearings with Canadians experts in comparative international analysis in the field of health care.

Les résultats et observations du rapport se fondent sur un examen de la documentation pertinente par les attachés de recherche du Comité, sur des études comparatives commandées avec l’aide de Santé Canada[2], sur des vidéconférences avec des responsables, des organismes et des experts sanitaires des pays étudiés, ainsi que sur des audiences publiques auprès des experts canadiens et sur l’analyse comparée des systèmes sanitaires dans le monde.


Official food and feed controls, however, are a part of state health care, which cannot be subject to a charge unless they are controls required as a result of offences.

Les contrôles officiels des denrées alimentaires et des aliments pour animaux, par contre, relèvent de la prévoyance sanitaire nationale et ne sauraient être soumis à redevance, à moins qu'il ne s'agisse de contrôles rendus nécessaires par des infractions.


In order to meet the objectives of Phase One, the Committee heard from a wide range of witnesses, including former federal and provincial ministers and deputy ministers, health economists, experts in Canadian history, public health administration, public policy and health ethics, officials from Health Canada and the Department of Finance, selected health care organizations, Canadian pollsters and representatives from the Canadian I ...[+++]

Afin d’atteindre les objectifs de la phase un, le Comité a accueilli une gamme variée de témoins, notamment : des anciens ministres et sous-ministres fédéraux et provinciaux de la santé; des économistes de la santé; des spécialistes de l’histoire du Canada, de l’administration de la santé publique, de la politique gouvernementale et de l’éthique en santé; des représentants de Santé Canada et du ministère des Finances; certaines organisations de soins de santé; des sondeurs canadiens; ainsi que des représentants de l’Institut canadien d’information sur la santé.


Calder: Concerning Lyme disease in Canada, (a) how can some areas of Canada be reported as non-endemic when a thorough examination of vectors/hosts for the Lyme disease bacteria has not been conducted, (b) why has Lyme disease not been made a national reportable disease, (c) what is the total number and location of Lyme disease incidences in Canada, (d) what information is provided to health care providers to identify Lyme disease, (e) why are there no protocols to force health care officials to report cases of Lyme disease, and (f) why doesn't the government provide information for people to protect themselves against the disease?

Calder: Au sujet de la maladie de Lyme au Canada, a) comment est-il possible de déclarer certaines zones du Canada endémiques alors qu'aucune recherche approfondie des vecteurs et des hôtes de la bactérie causant la maladie n'a été effectuée, b) pourquoi la maladie de Lyme ne fait-elle pas l'objet d'une obligation de déclaration, c) quel est le nombre de cas et les zones d'incidence de la maladie au Canada, d) quelles informations sont fournies aux médecins pour leur permettre de détecter la maladie, e) pourquoi n'existe-t-il aucun protocole obligeant les responsables des services de santé à déclarer les cas, et f) pourquoi le gouverneme ...[+++]


Information regarding the current status of palliative care in the provinces was provided by provincial health departments' officials and by representatives of palliative care associations who responded to an interview by telephone and filled out a questionnaire describing palliative care in their province, and by witnesses who appeared before the Committee.

Les renseignements sur l'état actuel des soins palliatifs dans les provinces proviennent de témoins qui ont comparu devant le Comité ainsi que de représentants des ministères provinciaux de la santé et d'associations de soins palliatifs. Dans ces deux derniers cas, les renseignements ont été obtenus dans le cadre d'entrevues téléphoniques et au moyen d'un questionnaire.


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