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Administration headquarters
Central headquarters
Delegate activities
Delegate tasks
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of signature
Delegation of the European Union
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
Headquarters
Headquarters and Headquarters Company
Host trade delegations
Host trade deputations
Look after trade delegations
Look after trade deputations
OHQ
Operation headquarters
Operational headquarters
Public administration location
Public administration relocation
Public body headquarters
Public body location
Public body relocation
Public institution headquarters
Public institution location
Public institution relocation
Share duties
Share tasks
Union delegation
Working Group on Headquarters Premises
Working Group on the Headquarters Agreement

Vertaling van "headquarters to delegations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
implement headquarter's guidelines into local operations | integrating headquarter's guidelines into local operations | incorporate headquarter's guidelines into local operations | integrate headquarter's guidelines into local operations

appliquer les directives du siège à des activités locales


administration headquarters [ public administration location | public administration relocation | public body headquarters | public body location | public body relocation | public institution headquarters | public institution location | public institution relocation ]

siège de l'administration publique [ délocalisation de l'administration publique | délocalisation de l'établissement public | délocalisation de l'organisme public | localisation de l'administration publique | localisation de l'établissement public | localisation de l'organisme public | siège de l'établissement public | siège de l'organisme public ]


Headquarters and Headquarters Company

Etat-major et Compagnie de Commandement


central headquarters | headquarters

administration centrale


operation headquarters | operational headquarters | OHQ [Abbr.]

état-major d'opération | EMO [Abbr.]


Working Group on the ICAO Headquarters Agreement and Premises [ Council Working Group on the Headquarters Agreement and Premises | Working Group on the Headquarters Agreement | Working Group on Headquarters Premises ]

Groupe de travail sur l'Accord de siège et les locaux du siège de l'OACI [ Groupe de travail sur l'Accord de siège | Groupe de travail des locaux du siège ]


delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

délégation de pouvoir [ délégation de compétence | délégation de signature ]


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

délégation de l'Union [ délégation de l'UE | délégation de l'UE auprès des organisations internationales | délégation de l'UE auprès des pays tiers | délégation de l'Union européenne ]


share duties | share tasks | delegate activities | delegate tasks

déléguer des tâches


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

s'occuper de délégations commerciales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
-define further the allocation of responsibilities between headquarters and delegations.

-continuer de préciser la répartition des responsabilités entre les services centraux et les délégations.


b.Increase awareness and proactive handling by key staff of LGBTI issues in Headquarters, EU Delegations and MS Embassies.

b.Sensibiliser les membres clés du personnel du siège, des délégations de l’UE et des ambassades des États membres aux questions liées aux personnes LGBTI et faire en sorte qu’ils traitent ces questions de manière plus proactive.


* Training to be provided for Commission staff in Headquarters and delegations in human right and democratisation and mainstreaming.

* Le personnel de la Commission, tant au siège que dans les délégations, bénéficiera d'une formation aux questions de droits de l'homme, de démocratisation et d'intégration.


Furthermore as regards NGOs, the Commission will adopt a Commission-wide NGO definition and create an NGO knowledge database, allowing Commission services at headquarters and delegations easy access to quantitative and qualitative information on any given NGO partner of the Community.

D’ailleurs, concernant les ONG, la Commission adoptera une définition applicable à toute la Commission, et créera une base de données sur les ONG, permettant aux services de la Commission de, au siège et dans les Délégations, un accès aisé à l’information quantitative et qualitative sur toute ONG partenaire de la Communauté.


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41. Urges the EEAS to maximise the benefits of economies of scale by creating new synergies within the EEAS Headquarters and Delegations, as well as in cooperation with Member States and national diplomatic services in the spirit of a true Union external policy and services; notes with satisfaction that the colocation of Union Delegations and Member State diplomatic representations is increasing, even if it continues to be limited; asks the EEAS to continue to seek for ways to further increase colocation;

41. demande instamment au SEAE de tirer le plus grand profit des économies d'échelle en créant de nouvelles synergies au siège du SEAE et au sein de ses délégations, ainsi que dans le cadre de la coopération avec les États membres et les services diplomatiques nationaux, dans l'esprit d'un authentique corps diplomatique de l'Union; constate avec satisfaction l'augmentation des regroupements des délégations de l'Union et des représentations diplomatiques des États membres, bien qu'ils restent limités; invite le SEAE à continuer de chercher le moyen d'accroître ces regroupements;


204. Urges the EEAS to maximise the benefits of economies of scale by creating new synergies within the EEAS headquarters and delegations as well as in cooperation with Member States and national diplomatic services, in the spirit of a true Union external policy and services; notes with satisfaction that the co-location of Union delegations and Member State diplomatic representations is increasing, even if it continues to be limited, and congratulates the EEAS for considering this matter as primordial in its action;

204. demande instamment au SEAE de tirer parti au maximum des économies d'échelle en créant de nouvelles synergies à son siège et au sein de ses délégations, ainsi que dans le cadre de la coopération avec les États membres et les services diplomatiques nationaux, dans l'esprit d'un authentique corps diplomatique de l'Union; constate avec satisfaction l'augmentation des regroupements des délégations de l'Union et des représentations diplomatiques des États membres, bien qu'ils restent limités, et salue la volonté du SEAE de traiter cette question comme une priorité de son action;


24. Points out that there is an imbalance in delegations between staff members of the EEAS and the Commission; urges that more EEAS staff be transferred from headquarters to delegations within the limits of the budget;

24. souligne qu'il y a un déséquilibre dans les délégations entre les membres du personnel du SEAE et de la Commission; demande instamment que du personnel du SEAE soit transféré en plus grand nombre du siège vers les délégations dans les limites du budget;


22. Calls on the Commission to show how further devolution of financial and human-resource responsibilities from Commission headquarters to delegations would add value by improving dialogue and the coordination and programming of EU aid on the ground;

22. invite la Commission à montrer comment la poursuite de la déconcentration des responsabilités financières et des ressources humaines depuis les services centraux de la Commission vers les délégations apporterait une valeur ajoutée en renforçant le dialogue, la coordination et la programmation de l'aide européenne sur le terrain;


notes that in view of the benefits deriving from Annex X of the Staff Regulations, the average cost of an official overseas is EUR 270,000 in the first year and EUR 207,000 in subsequent years, as compared with the average cost of officials in Brussels or Luxembourg of EUR 120,000; notes that the cost of a locally recruited expatriate is one third of the cost of an official; encourages the Commission to continue the redeployment programme launched in 1996 in which regional delegations would be created; notes that, since 1996, 70 statutory posts were redeployed between Delegations and 50 posts from headquarters to Delegations; considers that a ...[+++]

constate que, par suite des avantages découlant de l'annexe X du statut, le coût moyen d'un fonctionnaire outre-mer s'élève à 270 000 euros la première année et à 207 000 euros les années suivantes, alors que le coût moyen des fonctionnaires à Bruxelles ou à Luxembourg s'élève à 120 000 euros; constate que le coût d'un expatrié recruté sur place ne représente que le tiers du coût d'un fonctionnaire; encourage la Commission à poursuivre le programme de redéploiement engagé en 1996, dans le contexte duquel des délégations régionales seraient créées; constate que depuis 1996, 70 postes statutaires ont été redéployés entre les délégations ...[+++]


Evident human resources constraints and the length and complexity of debates in UN set limits to regular, active involvement in policy formulation from both Commission Headquarters and Delegations.

Des contraintes évidentes en matière de ressources humaines ainsi que la durée et la complexité des débats tenus à l'ONU limitent la possibilité pour les acteurs de la Commission, du siège comme des délégations, de participer régulièrement et activement à la formulation des politiques.


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