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Compare provider shipping rates
Compare shipping rates across providers
Every dog will have his day
Functus officio
Have access to shipping rates
Let each have his own and all is fair
The applicant shall have his rights re-established
To have his rights re-established

Vertaling van "have his ships " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
compare provider shipping rates | use shipping rate information to prepare bids for clients | compare shipping rates across providers | have access to shipping rates

avoir accès aux tarifs d'expédition


every one his own, it is but fair [ let each have his own and all is fair ]

à chacun le sien n'est pas trop


to have his rights re-established

tablir dans ses droits


the applicant shall have his rights re-established

le demandeur est rétabli dans ses droits


the proprietor of the earlier trade mark is declared to have forfeited his rights

le titulaire de la marque antérieure est déclaré déchu de ses droits




functus officio [ legally de functus, having discharged his duty ]

dessaisi [ s'étant acquitté de sa charge | dépouillé de sa fonction | functus officio ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Stockwell Day (Leader of the Opposition, Canadian Alliance): Mr. Speaker, that is about as on topic as me talking about him registering his ships in other places and avoiding taxes and having people in other countries build his ships when the shipbuilding industry here could use that business.

M. Stockwell Day (chef de l'opposition, Alliance canadienne): Monsieur le Président, ces remarques ne sont pas plus pertinentes que toutes les remarques que je pourrais faire au sujet du fait que le ministre fait immatriculer ses navires ailleurs pour éviter de payer des impôts et fait construire ses navires dans d'autres pays alors que notre industrie navale cherche désespérément des contrats.


With his shipping companies and his tens of millions of dollars offshore, how can he relate to the amount of money these people have to take from their incomes to put into his Canada pension plan scheme?

Avec ses sociétés de transport maritime et sa manière d'investir des millions de dollars à l'étranger, comment peut-il comprendre le problème des gens qui doivent prélever cette somme d'argent à même leur revenu pour l'investir dans le Régime de pensions du Canada?


And even though Mr. Banigan in his report made it sound like it was just a nicer place to go to have his ships built, the reality is he went to have his ships built there because he could get 87.5% of the financing for a 25-year period, and he could bring those in exempt of the 25% tariff. Then he could profit from our resources on the east coast.

Et même si, dans son rapport, M. Banigan laissait entendre que c'est un meilleur endroit pour faire construire ses bateaux, la réalité est qu'il a donné ce contrat au Mississippi parce qu'il pouvait obtenir 87,5 p. 100 du financement sur 25 ans et qu'il pouvait ensuite importer les navires en franchise de droits de douane de 25 p. 100. À ce moment- là, il pourrait profiter également de ce que nous avons sur la côte Est.


6. Exemptions to the penalties mentioned in paragraph 5 may only be introduced by Member States in the case where the ship owner has not sold his ship with the intention to have it recycled.

6. Les États membres peuvent prévoir des dérogations aux sanctions mentionnées au paragraphe 5 uniquement lorsque le propriétaire n'a pas vendu son navire avec l'intention de le faire recycler.


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This also represents favourable treatment for bad shipowners, to the detriment of good ones, since a shipowner who fails to pay attention to the quality of his ships must be shown to have been guilty of wilful misconduct, which is very difficult to prove, in order to be held truly liable.

C'est aussi un traitement de faveur pour les mauvais armateurs au détriment des bons, à partir du moment où un armateur qui ne fait pas attention à la qualité de ses navires doit avoir nécessairement dépassé le seuil de la faute inexcusable, très difficile à prouver, pour être vraiment responsabilisé.


After having applied a code of secrecy to an incorrect response by his government, according to which his companies had obtained only $137,000 in government contracts, when he knew the contracts were worth in excess of $161 million, and having hidden a few lines in more than 400 pages of legislation to exempt his shipping company from paying more than $100 million in taxes, the Prime Minister would now have us believe that he did not know, when everyone else knew for years, that his government managed the sponsorship program in violat ...[+++]

Après avoir choisi la loi du silence sur une réponse erronée de son gouvernement, qui prétendait que ses compagnies n'avaient obtenu des contrats gouvernementaux que pour 137 000 $, alors qu'il savait qu'elles en avaient obtenu pour plus de 161 millions, après avoir camouflé dans une loi de plus de 400 pages quelques lignes qui ont soustrait ses bateaux à l'effort fiscal du pays qu'il dirige pour plus de 100 millions de dollars, voilà que le premier ministre essaie de nous faire avaler qu'il n'était pas au courant, alors que tout le monde savait depuis des années, sauf lui qui était ministre, que son gouvernement gérait le programme des ...[+++]


The fact is that fishermen who have lost their jobs because of the failure to extend the Agreement with Morocco, receive a compensation payment only if their employer allows his ship to be broken up or if he sets up a joint enterprise.

Les pêcheurs qui ont perdu leur emploi en raison du non-renouvellement de l'accord avec le Maroc ne reçoivent une indemnité que si leur employeur procède à la démolition de son navire ou qu'il crée une société mixte.


Secondly, the practices of insurance companies and the terms and conditions they offer will have to be changed if necessary by means of Community legislation so that the cheapest option for a shipowner is not sinking his ship when it is in distress.

Ensuite, les pratiques et conditions des compagnies d'assurances doivent, si nécessaire, être modifiées par voie législative dans l’Union, de manière à ce que le naufrage du navire en situation de détresse ne soit pas l’alternative la plus intéressante pour l’armateur.


The rapporteur, who deserves our thanks for his excellent work, and the Committee have set more far-reaching, important premises, which my group supports, such as including aid for short sea shipping, including combined transport operations at sea ports, granting aid irrespective of whether the company is a public or private company, minimising administrative costs by introducing thresholds below which no checking by or notification to the Commission is required, extending the period of aid and providing the possibility of extending t ...[+++]

Le rapporteur - qui mérite tous nos remerciements pour son très bon travail - et la commission ont formulé des propositions ampliatives importantes que notre groupe parlementaire soutient, par exemple, l'inclusion des aides pour le transport maritime à courte distance, y compris les opérations de transport combiné dans les ports maritimes ; l'octroi des aides indépendamment de la nature publique ou privée des entreprises ; la minimisation des dépenses administratives par l'introduction de seuils en dessous desquels un contrôle ou une notification par la Commission ne sont pas requis ; l'allongement du délai d'octroi de l'aide et la po ...[+++]


The Minister of Finance, who owns a shipping company, prefers to go to Vietnam for his ships, instead of having them built here to save Canadian jobs.

Le ministre des Finances, qui est propriétaire d'une compagnie maritime, aime mieux aller faire fabriquer ses bateaux au Vietnam au lieu de les faire fabriquer au Canada pour sauver nos jobs.




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'have his ships' ->

Date index: 2022-10-18
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