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Draw conclusions from market research findings
Draw conclusions from market research result
Draw conclusions from market research results
From Concept to Market
Haulage from bank
Hauling and shooting from the bow
Hauling from bank
Interpret market research results
Market withdrawal
Non-marketing premium
Precautionary withdrawal from the market
Prepare market research reports
Prepare reports from market research
Preparing market research reports
Product withdrawal
Product withdrawn from the market
RES-E Directive
Renewables Directive
Short-haul market
Warping
Withdrawal
Withdrawal from the market
Write up market research reports

Vertaling van "haul market from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


draw conclusions from market research findings | draw conclusions from market research result | draw conclusions from market research results | interpret market research results

tirer des conclusions des résultats d’une étude de marché


warping | hauling from bank | haulage from bank

halage | traction sur berges


withdrawal from the market [ precautionary withdrawal from the market ]

retrait du marché [ retrait préventif du marché ]


Directive 2001/77/EC of the European Parliament and of the Council of 27 September 2001 on the promotion of electricity produced from renewable energy sources in the internal electricity market | Directive on the Promotion of Electricity from Renewable Energy Sources in the Internal Electricity Market | Renewables Directive | RES-E Directive

Directive 2001/77/CE du Parlement européen et du Conseil du 27 septembre 2001 relative à la promotion de l'électricité produite à partir de sources d'énergie renouvelables sur le marché intérieur de l'électricité


hauling and shooting from the bow

relevage et filage par la poupe


prepare reports from market research | write up market research reports | prepare market research reports | preparing market research reports

préparer des rapports d’étude de marché




non-marketing premium [ product withdrawn from the market ]

prime à la non-commercialisation [ produit retiré du marché ]


market withdrawal | product withdrawal | withdrawal | withdrawal from the market

retrait | retrait du marché
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as they make ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations européennes bien établies comme pour les destinations moins connues tout en préservant la spécificité des région ...[+++]


21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as they make ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations européennes bien établies comme pour les destinations moins connues tout en préservant la spécificité des région ...[+++]


21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as they make ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations européennes bien établies comme pour les destinations moins connues tout en préservant la spécificité des région ...[+++]


Mr. William Rennicke: In short-haul markets—and I mean markets where you can get close to the time it takes to drive to the airport, go from airport to airport, and then get from the airport to downtown, like New York to Boston or New York to Washington—you will get people to come back onto the railroad, primarily business travellers, and particularly business travellers where there are weather problems.

M. William Rennicke: Pour les trajets courts—et je pense aux trajets qui ne prennent guère plus de temps que pour se rendre à l'aéroport, aller d'un aéroport à l'autre et ensuite aller de l'aéroport au centre-ville, comme de New York à Boston ou de New York à Washington—, vous trouverez des gens qui emprunteront à nouveau le train, surtout des gens d'affaires, en particulier quand il fait mauvais temps.


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29. Encourages international cooperation in the creation of transnational thematic itineraries (at the level of a larger number of European countries) in order to amplify experiential elements that motivate visits to certain destinations (defined at the state level), increase the mobility of holidaymakers, achieve higher average spending and broaden the promotional platform (in particular as regards visitors from ‘long-haul’ inbound markets);

29. encourage les États à coopérer en vue de créer des itinéraires thématiques transnationaux (couvrant le plus grand nombre possible de pays européens) dans le but de mettre en valeur les atouts touristiques de certaines destinations (définis au niveau des États), d'accroître la mobilité des vacanciers, de favoriser une augmentation des dépenses moyennes de consommation et de développer des plateformes de promotion (en particulier à l'intention des visiteurs provenant de marchés lointains);


Where I used to haul my product half an hour to an hour to get it to market, now I have to haul it five and a half hours to get it from my farm to market.

Il me fallait jadis 30 à 60 minutes pour apporter mes produits au marché, mais aujourd'hui il me faut cinq heures et demie pour aller de la ferme au marché.


21. Believes that, although network carriers are facing stiff competition from low-cost carriers, they can still complement each other in view of the new challenges in the long-haul sector in markets outside the EU;

21. estime que même si les compagnies aériennes traditionnelles sont en concurrence avec les compagnies aériennes à bas prix, elles peuvent toutefois se compléter, compte tenu des nouveaux défis des marchés de long-courrier à l'extérieur de l'Union européenne;


Ms. Meredith also told the Committee that some initiatives aimed at stimulating the Canadian tourism and hospitality sector will continue into 2004-2005. These initiatives include $1.5 million in marketing funds devoted to the “I Can” domestic campaign, as well as $1.6 million in marketing funds for the Canadian Tourism Commission’s “leisure marketing program” to stimulate the lagging market recovery in the short haul market from American border states.

M Meredith a également dit au Comité que certaines initiatives visant à stimuler le secteur canadien du tourisme et de l’accueil se poursuivront en 2004-2005, notamment les fonds de commercialisation de 1,5 million de dollars consacrés à la campagne nationale Ici au Canada ainsi que les fonds de commercialisation de 1,6 million de dollars pour le programme de commercialisation des loisirs de la Commission canadienne du tourisme qui vise à stimuler la reprise du marché dans le secteur du transport de courte distance entre le Canada et les États frontaliers américains.


Ms. Meredith also told the Committee that some initiatives aimed at stimulating the Canadian tourism and hospitality sector will continue into 2004-2005. These initiatives include $1.5 million in marketing funds devoted to the " I Can'' domestic campaign, as well as $1.6 million in marketing funds for the Canadian Tourism Commission's " leisure marketing program'' to stimulate the lagging market recovery in the short haul market from American border states.

MMeredith a également dit au Comité que certaines initiatives visant à stimuler le secteur canadien du tourisme et de l'accueil se poursuivront en 2004-2005, notamment les fonds de commercialisation de 1,5 million de dollars consacrés à la campagne nationale « Ici au Canada » ainsi que les fonds de commercialisation de 1,6 million de dollars pour le programme de commercialisation des loisirs de la Commission canadienne du tourisme qui vise à stimuler la reprise du marché dans le secteur du transport de courte distance entre le Canada et les États frontaliers américains.


In addition, a further $1.6 million in marketing funds has been reallocated internally to what the Canadian Tourism Commission calls its ``leisure marketing program'' to stimulate the lagging market recovery in the short haul market from U.S. border states and address as quickly as possible any residual damage to the travel product brand ``Canada'. '

De plus, des fonds de marketing additionnels, représentant 1,6 million de dollars, ont été réaffectés à l'interne à ce que la Commission canadienne du tourisme appelle son «programme de marketing des voyages d'agrément»en vue de stimuler le rétablissement du marché des voyages de courte durée, dont les principaux clients viennent des États frontaliers, et de réparer le plus vite possible tout dommage résiduel causé à la marque de produits de voyage «Canada».


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