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Cloud computing
Cloud service
E 356
Free movement of services
Freedom to provide services
HaaS
Hardware as a service
Has provider
Health care provider
Healthcare provider
IaaS
Information provider
Infrastructure as a service
Internet access provider
Internet provider
Internet service provider
PaaS
Party responsible for providing the information
Platform as a service
Provide assistance in vessel machinery
Provide athletic equipment to client
Provide athletic equipment to clients
Provide chaperone for child on set
Provide chaperone for children on set
Provide chaperone for children on sets
Provide clients with athletic equipment
Provide support in vessel machinery systems
Provide vessel machinery systems assistance
Provide vessel machinery systems support
Provider
Providing athletic equipment to clients
Providing chaperone for children on set
SaaS
Service provider
Sodium adipate
Software as a service

Traduction de «has provided €356 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Internet access provider [ access provider | internet provider | internet service provider | provider | service provider ]

fournisseur d'accès


provide clients with athletic equipment | providing athletic equipment to clients | provide athletic equipment to client | provide athletic equipment to clients

fournir des accessoires de sport à des clients


provide vessel machinery systems assistance | provide vessel machinery systems support | provide assistance in vessel machinery | provide support in vessel machinery systems

fournir une assistance dans les systèmes de machines des navires


provide chaperone for children on sets | providing chaperone for children on set | provide chaperone for child on set | provide chaperone for children on set

fournir un accompagnateur pour des enfants sur un plateau




care provider | health care provider | healthcare provider

prestataire de soins




information provider | party responsible for providing the information

redevable de l'information


cloud computing [ application service provider | ASP | cloud service | HaaS | hardware as a service | IaaS | infrastructure as a service | PaaS | platform as a service | SaaS | software as a service ]

informatique en nuage [ fournisseur d'applications en ligne | informatique dématérialisée | infrastructure à la demande | infrastructure sous forme de service | logiciel à la demande | logiciel sous forme de service | matériel à la demande | matériel sous forme de service | service dématérialisé | service en nuage | service infonuagique ]


freedom to provide services [ free movement of services ]

libre prestation de services [ liberté de prestation de services | libre circulation des services ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Since 2012, the European Commission has provided €356.1 million in humanitarian funding in Lebanon, focusing on the most vulnerable refugees. This includes €87 million for 2016.

Depuis 2012, la Commission européenne a débloqué 356,1 millions d'euros d'aide humanitaire en faveur du Liban, dont 87 millions d'euros en 2016, en ciblant les réfugiés les plus vulnérables.


This Regulation should apply without prejudice to the restrictive measures imposed by regulations based on Article 215 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), such as Regulations (EC) No 2580/2001, (EC) No 881/2002 and (EU) No 356/2010, which may require that payment service providers of payers and of payees, as well as intermediary payment service providers, take appropriate action to freeze certain funds or that they comply with specific restrictions concerning certain transfers of funds.

Le présent règlement devrait s'appliquer sans préjudice des mesures restrictives imposées par les règlements fondés sur l'article 215 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, tels que les règlements (CE) no 2580/2001, (CE) no 881/2002 et (UE) no 356/2010, qui peuvent exiger que les prestataires de services de paiement des donneurs d'ordre et des bénéficiaires, ainsi que les prestataires de services de paiement intermédiaires, prennent les mesures qui s'imposent pour geler certains fonds ou se conforment à des restrictions particulières pour certains transferts de fonds.


This Regulation should apply without prejudice to the restrictive measures imposed by regulations based on Article 215 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), such as Regulations (EC) No 2580/2001, (EC) No 881/2002 and (EU) No 356/2010, which may require that payment service providers of payers and of payees, as well as intermediary payment service providers, take appropriate action to freeze certain funds or that they comply with specific restrictions concerning certain transfers of funds.

Le présent règlement devrait s'appliquer sans préjudice des mesures restrictives imposées par les règlements fondés sur l'article 215 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, tels que les règlements (CE) no 2580/2001, (CE) no 881/2002 et (UE) no 356/2010, qui peuvent exiger que les prestataires de services de paiement des donneurs d'ordre et des bénéficiaires, ainsi que les prestataires de services de paiement intermédiaires, prennent les mesures qui s'imposent pour geler certains fonds ou se conforment à des restrictions particulières pour certains transferts de fonds.


(3) If an appeal by the member is not successful and the member does not relocate to the alternate housing unit within the time provided by the directors, their membership is deemed to have been terminated and despite section 40 and subsection 356(4), the member has no further appeal.

(3) Si son appel est rejeté et qu’il n’emménage pas dans la nouvelle unité d’habitation dans le délai fixé par les administrateurs, il est réputé exclu et, malgré l’article 40 et le paragraphe (4), ne jouit plus d’aucun droit d’appel.


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Council Regulation (EU) No 356/2010 (2) imposes restrictive measures against the persons entities and bodies identified in Annex I to that Regulation, as provided for in United Nations’ Security Council Resolution 1844 (2008).

Le règlement (UE) no 356/2010 du Conseil (2) impose des mesures restrictives visant les personnes, entités et organismes recensés dans son annexe I, ainsi que le prévoit la résolution 1844 (2008) du Conseil de sécurité des Nations unies.


Additionally, UNSCR 2002 (2011) clarified the exemption, already provided for in Regulation (EU) No 356/2010, permitting the making available of funds, other financial assets or economic resources necessary to ensure the timely delivery of urgently needed humanitarian assistance in Somalia by the UN, its specialised agencies or programmes, humanitarian organisations having observer status with the United Nations General Assembly that provide humanitarian assistance, and their implementing partners.

De plus, la résolution 2002 (2011) du Conseil de sécurité des Nations unies a précisé la dérogation, déjà prévue par le règlement (UE) no 356/2010, autorisant la mise à disposition des fonds, autres actifs financiers ou ressources économiques nécessaires pour que les Nations unies, leurs programmes et leurs institutions spécialisées, les organisations humanitaires dotées du statut d’observateur auprès de l’Assemblée générale des Nations unies qui fournissent une aide humanitaire, ou leurs partenaires d’exécution puissent assurer la livraison, sans retard, de l’aide humanitaire dont la Somalie a un besoin urgent.


Regulation (EU) No 356/2010 (2) imposes restrictive measures against the persons entities and bodies identified in Annex I to that Regulation, as provided for in United Nations Security Council Resolution (UNSCR) 1844 (2008).

Le règlement (UE) no 356/2010 (2) impose des mesures restrictives visant les personnes, entités et organismes recensés dans son annexe I, ainsi que le prévoit la résolution 1844 (2008) du Conseil de sécurité des Nations unies.


Further to the UN decision, the Council of the European Union has determined that the persons and entities that appear in the above-mentioned Annexes should be included in the lists of persons and entities which are subject to the restrictive measures provided for in Decision 2010/231/CFSP and in Regulation (EU) No 356/2010.

À la suite de la décision des Nations unies, le Conseil de l'Union européenne a estimé que les personnes et les entités qui figurent dans les annexes susmentionnées devraient être inscrites sur les listes des personnes et entités qui font l'objet des mesures restrictives prévues par la décision 2010/231/PESC et par le règlement (UE) no 356/2010.


The total level of aid involved is over #313 million (ECU 360 million) and is aimed at providing assistance to the rendering industry (290/96), the slaughtering industry (278/96), supplementary compensation on steers and heifers (289/96) and a publicity campaign for meat (299/96). In the case of the rendering industry up to # 118 million is being made available and initially aid will be paid at the rate of # 356 per tonne of meat and bone meal.

Le volume total de l'aide dépasse les 313 millions de # (360 millions d'écus) et est destiné à fournir une aide financière au secteur de l'équarissage (290/96), au secteur de l'abattage (278/96), pour une indemnisation supplémentaire en faveur des jeunes bovins mâles et des génisses (289/96) et pour une campagne publicitaire en faveur de la viande (299/96) Dans le cas du secteur de équarissage un montant pouvant atteindre 118 millions de # a été prévu et au départ, une aide de 356 # par tonne sera versée pour les farines de viande et d'os.


Chile - "Institutional consolidation of democracy", Corporación de Cooperación Internacional" ECU 356 737 Project aimed primarily at consolidating a network of Chilean organizations (including Servicio Nacional de la Mujer, Consejo Nacional de Desarrollo Indígena, Agencia de Cooperación Internacional) which has previously received financial assistance from the Community. It will involve organizing meetings and studies aimed at providing the network's staff with training on aspects of democracy, public involvement and human rights, to ensure that it is properly run. ...[+++]

Chili - "Consolidation institutionnelle de la démocratie" de la Corporation de coopération internationale" 356.737 ECU L'objectif général du projet est de consolider le réseau institutionnel chilien qui avait reçu auparavant l'appui financier communautaire (Service national de la femme, Conseil national de développement indigène, Agence de coopération internationale, etc.) En particulier, il prévoit la réalisaiton de rencontres et d'études pour permettre une formation adequate de ses cadres dans les domaines de la participation démocr ...[+++]


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