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Adjust solutions' consistency
Adjusting consistency of solution
Assess paint consistency
Audit paint consistency
Changing consistency of solution
Check paint consistency
Checking paint consistency
Consistence
Consistency
Consistency check
Deportation
Ensure consistency of published article
Ensure consistency of published articles
Expulsion
First-refusal requirement
Guarantee consistency of published articles
Maintain consistency of published articles
Offer of first refusal
Principle of first refusal for an air service
Refoulement
Refusal of entry
Refusal to deal
Refusal to sell
Refusal to supply
Refuse
Removal
Removal order
Residue
Return decision
Solution consistency changing
Test for consistency
Waste

Traduction de «has consistently refused » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess paint consistency | checking paint consistency | audit paint consistency | check paint consistency

vérifier la consistance de la peinture


guarantee consistency of published articles | maintain consistency of published articles | ensure consistency of published article | ensure consistency of published articles

garantir la cohérence d'articles publiés


adjusting consistency of solution | changing consistency of solution | adjust solutions' consistency | solution consistency changing

ajuster la consistance d’une solution


first-refusal requirement | offer of first refusal | principle of first refusal for an air service

droit de premier refus | pratique du premier refus d'un service aérien


refusal to sell [ refusal to deal | refusal to supply ]

refus de vente




consistency check | test for consistency

contrôle de cohérence | contrôle d'uniformité


A newly described variant of Ehlers-Danlos syndrome (EDS). Affected patients exhibit features consistent with EDS, including joint hypermobility, skin fragility and aortic dilatation. They also have periventricular heterotopia, which has characterist

syndrome d'Ehlers-Danlos-hétérotopie nodulaire périventriculaire




removal [ deportation | expulsion | refoulement | refusal of entry | removal order | return decision | deportation(UNBIS) | refoulement(UNBIS) ]

éloignement [ décision d’éloignement | expulsion | expulsion administrative | expulsion du territoire | refoulement à la frontière ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It will help the EU to deal more robustly with external threats to Member States' tax bases and to tackle third countries that consistently refuse to play fair on tax matters.

Elle aidera l'UE à réagir plus fermement face aux menaces extérieures qui pèsent sur les bases d'imposition des États membres et à prendre des mesures contre les pays tiers qui refusent systématiquement de jouer franc jeu dans le domaine fiscal.


It is therefore necessary to clarify the absolute grounds for refusal concerning designations of origin and geographical indications and to ensure that such grounds for refusal are fully consistent with relevant Union legislation and national law providing for protection of those intellectual property titles.

Il est donc nécessaire d'expliciter les motifs absolus de refus concernant les appellations d'origine et les indications géographiques et d'assurer la parfaite cohérence de ces motifs de refus avec les actes législatifs de l'Union et le droit national pertinents destinés à protéger ces titres de propriété intellectuelle.


27. Notes the unpreparedness of the EU and the international institutions for a sovereign debt crisis of large magnitude, as well as its differentiated origins and consequences within the euro area, stemming from, among other factors, what is the most serious financial crisis since 1929; regrets the absence of a viable legal basis to deal with a crisis of this nature; acknowledges the efforts made to respond quickly and resolutely, but regrets the fact that the Council has consistently refused to develop a long-term, comprehensive and systemic approach; deplores the fact that the EU Structural Funds and EU policies aiming at long- ter ...[+++]

27. observe le défaut de préparation de l'Union européenne et des institutions internationales face à une crise des dettes souveraines d'une ampleur considérable ainsi qu'à ses origines et à ses conséquences multiples au sein de la zone euro, résultant, entre autres facteurs, de la plus grande crise financière depuis 1929; déplore l'absence d'une base juridique solide pour remédier à une crise de cette nature; mesure les efforts déployés afin de réagir rapidement et avec détermination, mais regrette que le Conseil ait constamment refusé d' ...[+++]


7. Supports the UN process aiming at adding a protocol to the CCW dedicated to cluster munitions, which could provide a legally binding instrument against states which are major producers or possessors of cluster munitions and consistently refuse to sign the Oslo convention;

7. approuve le processus des Nations unies visant à adjoindre à la CCAC un protocole consacré aux armes à sous-munitions, qui pourrait constituer un instrument juridiquement contraignant envers les États qui sont de gros producteurs ou détenteurs d'armes à sous-munitions et persistent dans leur refus de signer la convention d'Oslo;


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2. Deplores the fact that the Belarusian authorities consistently refuse to grant legal status to independent human rights organisations in the country, making it impossible for them to operate by introducing repressive laws intended to silence civil society activities, and then use the threat of criminal sanctions to intimidate human rights defenders;

2. déplore le fait que les autorités biélorusses continuent de refuser d'accorder un statut juridique à des organisations indépendantes de défense des droits de l'homme dans le pays, ce qui ne saurait les habiliter à introduire des lois répressives destinées à faire taire la société civile avant d'utiliser la menace de sanctions pénales pour intimider les défenseurs des droits de l'homme;


2. Deplores the fact that the Belarusian authorities consistently refuse to grant legal status to independent human rights organisations in the country, making it impossible for them to operate by introducing repressive laws intended to silence civil society activities, and then use the threat of criminal sanctions to intimidate human rights defenders;

2. déplore le fait que les autorités biélorusses continuent de refuser d'accorder un statut juridique à des organisations indépendantes de défense des droits de l'homme dans le pays, ce qui ne saurait les habiliter à introduire des lois répressives destinées à faire taire la société civile avant d'utiliser la menace de sanctions pénales pour intimider les défenseurs des droits de l'homme;


9. Stresses, however, that, in spite of the large number of petitions concerning the rights contained in the Charter, the Commission consistently refuses, owing to a lack of legal instruments, to take action to prevent flagrant breaches of fundamental rights in the Member States;

9. souligne toutefois qu'en dépit d'un nombre important de pétitions relatives aux droits contenus dans la Charte, la Commission refuse de façon constante, arguant d'une absence d'instruments juridiques, d'agir pour empêcher des infractions flagrantes aux droits fondamentaux dans les États Membres;


Community trade mark – Definition and acquisition of the Community trade mark – Absolute grounds for refusal – Marks devoid of distinctive character – Mark consisting in the representation of one of the elements constituting the product – Distinctive character – Criteria for assessment (Council Regulation No 40/94, Art. 7(1)(b)) (see paras 40-41)

Marque communautaire - Définition et acquisition de la marque communautaire - Motifs absolus de refus - Marques dépourvues de caractère distinctif - Marque consistant en la représentation d'un des éléments constitutifs du produit - Caractère distinctif - Critères d'appréciation (Règlement du Conseil nº 40/94, art. 7, § 1, b)) (cf. points 40-41)


Furthermore, it should be observed that, in paragraph 32 of the judgment under appeal, the Court of First Instance correctly stated that ‘the interest that competitors of an applicant for a three-dimensional mark consisting of the product’s design may have in being able freely to choose shapes and patterns for their own products is not in itself a ground for refusing registration of such a mark, nor a criterion sufficient in itself ...[+++]

69 Par ailleurs, il convient de constater que, au point 32 de l’arrêt attaqué, le Tribunal a relevé, à bon droit, que «l’intérêt que peuvent avoir les concurrents du demandeur d’une marque tridimensionnelle constituée par la présentation d’un produit de pouvoir choisir librement la forme et le dessin de leurs propres produits n’est pas, en soi, un motif susceptible de justifier le refus d’enregistrer une telle marque, ni un critère d’appréciation, à lui seul suffisant, du caractère distinctif de celle-ci».


By its appeal, Deutsche SiSi-Werke GmbH Co. Betriebs KG seeks to have set aside the judgment of the Court of First Instance of the European Communities of 28 January 2004 in Joined Cases T‑146/02 to T‑153/02 Deutsche SiSi-Werke v OHIM(Flat-bottomed pouches) [2004] ECR II-447 (‘the judgment under appeal’), by which the Court of First Instance dismissed its actions against the decisions of the Second Board of Appeal of the Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs) (OHIM) of 28 February 2002 (Cases R 719/1999‑2 to R 724/1999‑2, R 747/1999‑2 and R 748/1999‑2) refusing ...[+++]

1 Par son pourvoi, Deutsche SiSi-Werke GmbH Co. Betriebs KG demande l’annulation de l’arrêt du Tribunal de première instance des Communautés européennes du 28 janvier 2004, Deutsche SiSi-Werke/OHMI (sachet à fond plat) (T‑146/02 à T‑153/02, Rec. p. II‑447, ci-après l’«arrêt attaqué»), par lequel celui-ci a rejeté ses recours tendant à l’annulation des décisions de la deuxième chambre de recours de l’Office de l’harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) (OHMI) du 28 février 2002 (affaires R 719/1999‑2 à R 724/1999‑2, R 747/1999‑2 et R 748/1999‑2), refusant ...[+++]


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