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Ad Hoc Group on Immigration
Back echo
Bottom echo
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
Directorate-General for Humanitarian Aid
ECHO
ESME
EU body for police and judicial cooperation
EU humanitarian aid and civil protection department
EURPOL-II
Echo attenuation
Echo loss
Echo return loss
First echo
G-24
G24
Group of 24
Group of Twenty-Four
Group on Drugs and Organised Crime
Group on Police and Customs Cooperation
Group on the Free Movement of Persons
Groupe de contact II
Groupe de contact des PME
Guide groups of tourists
Humanitarian Aid DG
IEEGFI II
Intergovernmental Group of 24
Manage groups of tourists
Manage tourist groups
Manage tourists in groups
Rhodes Group
Socio-cultural group
Sociocultural group
Steering Group II
Trevi Group
Working Group II on intra-European Air Transport Policy

Vertaling van "group ii echoed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]




echo attenuation | echo loss | echo return loss

affaiblissement d'adaptation pour l'écho | affaiblissement d'équilibrage d'écho


EU body for police and judicial cooperation [ Ad Hoc Group on Immigration | Group on Drugs and Organised Crime | Group on Police and Customs Cooperation | Group on the Free Movement of Persons | Rhodes Group | Steering Group II | Trevi Group ]

organe de coopération judiciaire et policière (UE) [ groupe ad hoc immigration | groupe de coopération policière et douanière | groupe de Rhodes | groupe directeur II | groupe drogue et criminalité organisée | groupe libre circulation des personnes | groupe TREVI ]


Interpol European Expert Group on Fingerprint Identification (II) [ IEEGFI II | Interpol European Expert Group on Fingerprint Identification ]

Groupe d'experts européens II d'Interpol sur l'identification par les empreintes digitales [ Groupe d'experts européens d'Interpol sur l'identification par les empreintes digitales ]


sociocultural group [ socio-cultural group ]

groupe socio-culturel [ groupe socioculturel ]


Group of Twenty-Four [ G24 | G-24 | Group of 24 | Intergovernmental Group of 24 | Intergovernmental Group of Twenty-Four on International Monetary Affairs | Intergovernmental Group of Twenty-four on International Monetary Affairs and Development ]

groupe des Vingt-quatre [ G24 | G-24 | Groupe des Vingt-quatre sur les affaires monétaires internationales | Groupe intergouvernemental des Vingt-quatre pour les questions monétaires internationales ]


guide groups of tourists | manage groups of tourists | manage tourist groups | manage tourists in groups

gérer les groupes de touristes | accompagner des groupes de touristes | prendre en charge des groupes de touristes


Working Group II on intra-European Air Transport Policy [ EURPOL-II ]

Groupe de travail «II» sur la politique des transports aériens intra-européens [ EURPOL-II ]


Groupe de contact des PME [ ESME | Groupe de contact II ]

Groupe de contact des PME [ ESME | Groupe de contact II ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Lebanon, ECHO projects agreed on the strength of NGO proposals made only marginal reference to the EU Partnership Agreement and MEDA programme; a separate group of NGOs put forward different ideas for rehabilitation funding, with limited relevance to the ECHO programme (with only one rehabilitation project, concerning demining, likely to be a natural extension of an activity begun under ECHO).

La majeure partie des propositions ont été soumises par des ONG spécialisées dans l'aide au développement. Les interventions au Liban en sont un autre exemple: les projets ECHO approuvés grâce aux propositions d'ONG ne font que brièvement allusion à l'accord de partenariat de l'UE et au programme MEDA. Un groupe séparé d'ONG a proposé différentes idées pour financer la réhabilitation, présentant peu d'intérêt pour le programme ECHO (un seul projet de réhabilitation, concernant le déminage, était susceptible de prolonger une activité l ...[+++]


It echoes the recommendations of the Report of the High-Level Group of Independent Experts (Kok Group) on the need for a stronger focus on implementation of the Lisbon goals and stronger political commitment at all levels.

Il fait écho aux recommandations du rapport du groupe d’experts indépendants de haut niveau (groupe Kok) sur la nécessité d’une action concrète plus énergique et d’un engagement politique plus fort à tous les niveaux pour atteindre les objectifs de Lisbonne.


These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitar ...[+++]

Ces systèmes comprennent: le système d’échange d’informations maritimes de l’Union, SafeSeaNet, fournissant des services maritimes intégrés[8] entre autres pour le suivi du trafic (connaissance de la situation) et pour veiller à la mise en œuvre de la législation européenne, hébergé par l’Agence européenne pour la sécurité maritime (EMSA) et géré par la DG Mobilité et transports de la Commission (MOVE) conjointement avec les États membres de l’UE/EEE au sein du groupe de pilotage de haut niveau[9]; le système commun de communication et d’information d’urgence (CECIS) facilitant les communications lors d'incidents et catastrophes maritim ...[+++]


6. Commends DG ECHO’s efforts to promote the use of innovative approaches such as the cash-based approach, and in particular unconditional transfers, which are directed at the most vulnerable groups; notes that, by using local markets, these approaches can be more efficient than assistance in kind, and do not necessarily carry a greater fiduciary risk; urges DG ECHO, therefore, to continue to develop these cash-based approaches and to encourage its partners to use them.

6. salue les efforts consentis par la DG ECHO afin de promouvoir l'utilisation d'approches innovantes telle que la "cash-based approach", en particulier les transferts inconditionnels qui ciblent les groupes les plus vulnérables; constate que ces approches, en utilisant les marchés locaux, peuvent être plus efficientes et n'impliquent pas nécessairement un risque fiduciaire plus élevé que l'assistance en nature; encourage ainsi la DG ECHO à continuer à développer les "cash-based approaches" et à inciter ses partenaires à les utiliser.


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26. Commends DG ECHO’s efforts to promote the use of innovative approaches such as the cash-based approach, and in particular unconditional transfers, which are directed at the most vulnerable groups; notes that, by using local markets, these approaches can be more efficient than assistance in kind, and do not necessarily carry a greater fiduciary risk; urges DG ECHO, therefore, to continue to develop these cash-based approaches and to encourage its partners to use them;

26. salue les efforts consentis par la DG ECHO afin de promouvoir l'utilisation d'approches innovantes telle que la "cash-based approach", en particulier les transferts inconditionnels qui ciblent les groupes les plus vulnérables; constate que ces approches, en utilisant les marchés locaux, peuvent être plus efficientes et n'impliquent pas nécessairement un risque fiduciaire plus élevé que l'assistance en nature; encourage ainsi la DG ECHO à continuer à développer les "cash-based approaches" et à inciter ses partenaires à les utiliser.


26. Commends DG ECHO's efforts to promote the use of innovative approaches such as the cash-based approach, and in particular unconditional transfers, which are directed at the most vulnerable groups; notes that, by using local markets, these approaches can be more efficient than assistance in kind, and do not necessarily carry a greater fiduciary risk; urges DG ECHO, therefore, to continue to develop these cash-based approaches and to encourage its partners to use them;

26. salue les efforts consentis par la DG ECHO afin de promouvoir l'utilisation d'approches innovantes telle que la «cash-based approach», en particulier les transferts inconditionnels qui ciblent les groupes les plus vulnérables; constate que ces approches, en utilisant les marchés locaux, peuvent être plus efficientes et n'impliquent pas nécessairement un risque fiduciaire plus élevé que l'assistance en nature; encourage ainsi la DG ECHO à continuer à développer les «cash-based approaches» et à inciter ses partenaires à les utiliser.


143. Notes, echoing the work carried out by Mario Monti, that increases in public revenue linked to good economic performance have generally led to tax cuts; notes that taxation on labour should be reduced in order to increase European competitiveness; supports Mario Monti's proposals for the establishment of a Tax Policy Group, which would bring together representatives from the Member States, as an important way of encouraging dialogue between European countries; invites the policy group to discuss primarily the framework for a t ...[+++]

143. prend acte, en écho aux travaux menés par Mario Monti, du fait que les augmentations des recettes publiques, liées à une bonne conjoncture, se sont le plus souvent traduites par des diminutions d'impôt; relève que la fiscalité du travail doit être allégée afin d'accroître la compétitivité européenne; appuie les propositions de Mario Monti visant à créer un groupe sur la politique fiscale qui réunirait des représentants des États membres, car il s'agirait d'une mesure importante pour encourager le dialogue entre les pays européens; invite ce groupe à examiner en priorité le cadre d'un système fiscal qui traiterait les objectifs en ...[+++]


This proposal echoes recommendations made by the Giovannini group of experts, which considered that the establishment of a co-ordination and monitoring mechanism would be advisable for the success of the whole operation.

Elle suit en cela les recommandations du groupe Giovannini, qui préconisait l'instauration d'un dispositif de coordination et de suivi pour assurer le succès de toute l'opération.


14. Calls on the Council, the Commission, in particular ECHO, and the international community to, in any case, continue to provide children and other vulnerable sections of the population with sufficient humanitarian aid by delivering medical supplies and more than 100 000 tons of cereals as quickly as possible to cover World Food Programme requirements for the remainder of 2002 and through January of next year; this will require continued monitoring to ensure delivery to the targeted groups;

14. demande au Conseil et à la Commission, en particulier à ECHO, ainsi qu'à la communauté internationale, de continuer, quoi qu'il en soit, de fournir une aide humanitaire suffisante aux enfants et aux autres groupes vulnérables de la population en distribuant, aussi rapidement que possible, des fournitures médicales et plus de 100 000 tonnes de céréales en vue de couvrir les besoins du Programme alimentaire mondial pour le reste de l'année 2002 ainsi que pour le mois de janvier de l'année prochaine; estime que ceci nécessitera un contrôle continu pour garantir l'acheminement de l'aide aux populations visées;


This preference was echoed in the Commission's focus groups study,[17] which noted that, in addition to the information available on the internet, consumers wanted to receive advice from professionals by means of face-to-face interviews.

Cette propension a été confirmée par l’étude des groupes témoins de la Commission[17], selon laquelle, en plus des informations disponibles sur l’internet, les consommateurs souhaitent recevoir des conseils de professionnels lors d’entretiens en face-à-face.




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'group ii echoed' ->

Date index: 2020-12-28
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