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AES 23
AES Consultant Performance Evaluation Process
Analyse curriculum
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Developmental evaluation
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Evaluate film processing machines
Evaluate legislative programmes
Evaluate pharmaceutical manufacturing process
Evaluating pharmaceutical manufacturing process
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Pharmaceutical manufacturing process assessing
Process Hazard Analysis
Process evaluation
Process hazard evaluation
Scrutinise legislative processes
Test film processing machines
Test legislative programmes

Vertaling van "greco evaluation process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
evaluating pharmaceutical manufacturing process | pharmaceutical manufacturing process assessing | assess pharmaceutical manufacturing process | evaluate pharmaceutical manufacturing process

évaluer un procédé de production pharmaceutique


process evaluation [ developmental evaluation | on-going evaluation ]

évaluation en cours d'exécution [ évaluation de développement | évaluation in vivo ]


AES Consultant Performance Evaluation Process [ NCR AES 23 | AES 23 ]

Processus d'évaluation du rendement des consultants des SAG [ SAG RCN 23 | SAG-23 ]


EDP security evaluation report [ electronic data processing evaluation report ]

rapport d'évaluation de la sécurité en informatique


evaluate film processing machines | film processing machines tests | analyse film processing machines | test film processing machines

tester des machines de traitement de pellicules photo


Process Hazard Analysis | process hazard evaluation | PHA [Abbr.]

analyse des risques liés aux procédés | évaluation des risques liés aux procédés






scrutinise legislative processes | test legislative programmes | analyse curriculum | evaluate legislative programmes

analyser un programme scolaire


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, given the limited visibility of the intergovernmental GRECO evaluation process and its follow-up mechanism, it has, so far, not generated the necessary political will in the Member States to tackle corruption effectively.

Toutefois, eu égard à la visibilité restreinte du processus intergouvernemental d'évaluation du GRECO et de son mécanisme de suivi, il n'est pas parvenu, jusqu'ici, à insuffler dans les États membres la volonté politique nécessaire pour combattre efficacement la corruption.


[25] Since membership with limited voting rights assumes a more limited participation in the evaluation process, the costs entailed by these activities will be deducted from the EU contribution to the GRECO budget (i.e. the contribution would be lower than 300,000 Euros per year).

[25] Puisque l’adhésion avec un droit de vote limité implique une participation plus restreinte au processus d’évaluation, les coûts induits par ces activités seraient déduits de la contribution de l’UE au budget du GRECO (la contribution serait ainsi inférieure à 300 000 EUR par an).


GRECO was set up in 1999 by the Council of Europe, to 'improve the capacity of its members to fight corruption by following up, through a dynamic process of mutual evaluation and peer pressure, compliance with their undertakings in this field'[3].

Le GRECO a été créé en 1999 par le Conseil de l’Europe, afin «d’améliorer la capacité de ses membres à lutter contre la corruption en veillant à la mise en œuvre des engagements qu’ils ont pris dans ce domaine, par le biais d’un processus dynamique d’évaluation et de pression mutuelles»[3].


Certain Member States, as permitted by the ratification process, have made reservations relating to one or more of the Articles mentioned previously.[9] Although the second evaluation round (2003-2005) carried out by the Council of Europe mechanism, GRECO, included Article 18 Corporate Liability within its scope, its focus did not extend to Articles 7 and 8 on corruption in the private sector.

Ainsi que le processus de ratification les y autorise, certains États membres ont émis des réserves à l'égard de l'un ou de plusieurs des articles précités[9]. Bien que le deuxième cycle d’évaluation (2003-2005) réalisé par le GRECO (Groupe d’États contre la corruption), du Conseil de l’Europe, ait porté sur l’article 18 (responsabilité des personnes morales), il ne s'est pas attaché aux articles 7 et 8, relatifs à la corruption dans le secteur privé.


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In the meantime, the Corruption Perception Index published annually by Transparency International, a leading non governmental organisation in this field, is a useful reference point, as are the evaluation reports published by the Council of Europe’s GRECO Group, as part of its monitoring process.

Simultanément, l’indice de perception de la corruption publié annuellement par Transparency International, une organisation non gouvernementale très présente dans ce domaine, constitue un point de référence utile, tout comme les rapports d’évaluation publiés par le GRECO du Conseil de l’Europe, dans son processus de suivi.


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