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1984 National Survey of the Graduates of 1982
AGD
Advanced graduate diploma
Advanced postgraduate diploma
Assistant export manager in household goods
Diploma of specialised graduate studies
Diploma of specialized graduate studies
Eco-adviser
Eco-advisor
Graduate award
Graduate enologist
Graduate import export manager in household goods
Graduate import manager in household goods
Graduate oenologist
Graduated approach to regulation
Graduated eco-adviser
Graduated eco-advisor
Graduated income tax
Graduated regulation
Graduated regulatory approach
Graduated tax
Graduated taxation
Graduation ball
Graduation dance
Graduation party
Honor graduation diploma
Honour graduation diploma
Import export manager in household goods
National Graduates Survey
National Survey of the Graduates
Post-grad party
Post-graduate award
Post-graduate scholarship
Postgraduate award
Progressive taxation
Prom
Promenade
SSHGD
Secondary School Honour Graduation Diploma
Secondary school honor graduation diploma

Vertaling van "graduates in europe " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
graduated approach to regulation | graduated regulation | graduated regulatory approach

réglementation différenciée


graduated income tax | graduated tax | graduated taxation | progressive taxation

impôt progressif


post-graduate scholarship [ post-graduate award | post-graduate scholarship | postgraduate award | graduate award ]

bourse pour les études supérieures [ bourse d'études supérieures ]


Secondary School Honour Graduation Diploma [ SSHGD | secondary school honor graduation diploma | honor graduation diploma | honour graduation diploma ]

diplôme d'études secondaires supérieures [ D.E.S.S. | diplôme d'études secondaires avec spécialisation | diplôme de fin d'études avec mention ]


advanced graduate diploma | AGD | advanced postgraduate diploma | diploma of specialized graduate studies | diploma of specialised graduate studies

diplôme d'études supérieures spécialisées | DESS | D.E.S.S.


1984 National Survey of the Graduates of 1982 [ National Survey of the Graduates | National Graduates Survey ]

Enquête nationale de 1984 auprès des diplômés de 1982 [ Enquête nationale auprès des diplômés ]


graduation party | post-grad party | graduation ball | graduation dance | promenade | prom

bal des finissants | bal de fin d'études | bal de fin d'année | bal de promotion | soirée des promotions | bal de promo | bal de graduation


graduate enologist | graduate oenologist

oeno-technicien


assistant export manager in household goods | graduate import manager in household goods | graduate import export manager in household goods | import export manager in household goods

responsable import-export d'articles ménagers


graduated eco-adviser | graduated eco-advisor | eco-adviser | eco-advisor

écoconseiller diplômé | écoconseillère diplômée | écoconseiller | écoconseillère
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
121. Points out that each year women represent more than half of the higher education graduates in Europe; stresses the positive impact that the skills of qualified women could have on undertakings, particularly for the growth, productivity and competitiveness of European industry; calls, in this connection, on stakeholders in the economic, education and social fields, and on the Commission, to promote and enhance the role of women in industrial sectors in Europe;

121. relève que les femmes représentent, chaque année, plus de la moitié des diplômés de l'enseignement supérieur en Europe; souligne l'incidence positive que les compétences des femmes qualifiées pourrait avoir sur les entreprises, notamment sur la croissance, la productivité et la compétitivité de l'industrie européenne; invite, à cet égard, les parties prenantes des domaines économiques, éducatifs et sociaux ainsi que la Commission à promouvoir et à renforcer le rôle des femmes dans les secteurs industriels européens;


121.Points out that each year women represent more than half of the higher education graduates in Europe; stresses the positive impact that the skills of qualified women could have on undertakings, particularly for the growth, productivity and competitiveness of European industry; calls, in this connection, on stakeholders in the economic, education and social fields, and on the Commission, to promote and enhance the role of women in industrial sectors in Europe;

121. relève que les femmes représentent, chaque année, plus de la moitié des diplômés de l'enseignement supérieur en Europe; souligne l'incidence positive que les compétences des femmes qualifiées pourrait avoir sur les entreprises, notamment sur la croissance, la productivité et la compétitivité de l'industrie européenne; invite, à cet égard, les parties prenantes des domaines économiques, éducatifs et sociaux ainsi que la Commission à promouvoir et à renforcer le rôle des femmes dans les secteurs industriels européens;


4. Points out that each year women represent more than half of the higher education graduates in Europe; stresses the positive impact that the skills of qualified women could have on undertakings, particularly for the growth, productivity and competitiveness of European industry, and calls, therefore, on stakeholders in the economic, educational and social fields, and on the Commission, to promote and enhance the role of women in industrial sectors in Europe;

4. rappelle que les femmes représentent, chaque année, plus de la moitié des diplômés de l'enseignement supérieur en Europe; souligne l'incidence positive que pourrait avoir l'apport des compétences des femmes qualifiées sur les entreprises, notamment sur la croissance, la productivité et la compétitivité de l'industrie européenne, et invite, par conséquent, les acteurs des secteurs économique, éducatif et social ainsi que la Commission à promouvoir et renforcer le rôle des femmes dans les branches de l'industrie en Europe;


Two of the EU's education benchmarks – to reduce early school leaving and to increase the number of higher education graduates – are Europe 2020 headline targets.

Deux des objectifs de référence de l’Union en matière d’éducation – réduire l’abandon scolaire précoce et augmenter le nombre de diplômés de l’enseignement supérieur – sont des objectifs principaux de cette stratégie.


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"We hope that this sends out a strong message to students and graduates across Europe that if they want an interesting, challenging career where they can make a real difference then they no longer have to wait.

«Nous espérons envoyer ainsi un message fort aux étudiants et diplômés de l'ensemble de l'Europe: s'ils souhaitent une carrière intéressante, motivante et stimulante, leur permettant de faire une réelle différence, ils ne doivent plus attendre.


Given the shocking level of unemployment among recent graduates (throughout Europe), has the Commission considered a pan-European training and support network for such graduates?

Vu le taux de chômage particulièrement élevé qui frappe les jeunes diplômés, dans toute l’Europe, la Commission a-t-elle envisagé la création d’un réseau paneuropéen de formation et de soutien à leur intention?


Given the shocking level of unemployment among recent graduates (throughout Europe), has the Commission considered a pan-European training and support network for such graduates?

Vu le taux de chômage particulièrement élevé qui frappe les jeunes diplômés, dans toute l'Europe, la Commission a-t-elle envisagé la création d'un réseau paneuropéen de formation et de soutien à leur intention?


More than a quarter (27%) of respondents had recruited higher education graduates from other European countries and about a fifth (18%) had recruited graduates from countries outside Europe.

Plus d’un quart des employeurs interrogés (27%) ont embauché des travailleurs diplômés de l’enseignement supérieur originaires d’autres pays européens et un cinquième des employeurs (18%) ont recruté des diplômés de pays extérieurs à l’Europe.


Despite accounting for 40% of today's Ph.D. graduates in Europe, women represent only 15% of researchers in enterprises, and one third of the researchers in government and higher education research institutions.

Bien qu'elles constituent aujourd'hui 40 % des titulaires d'un doctorat en Europe, les femmes ne représentent que 15% des chercheurs occupés dans les entreprises, et un tiers des chercheurs employés dans les instituts de recherche publics et dans l'enseignement supérieur.


Maroš Šefčovič, Commission Vice-President responsible for Inter-Institutional Relations and Administration, appealed to graduates across Europe:

M. Maroš Šefčovič, vice-président de la Commission européenne chargé des relations interinstitutionnelles et de l'administration, a lancé un appel aux diplômés de toute l'Europe:


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