Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Education for highly gifted children
Educational institution
Elementary school
Grade repetition
Grade retention
Grade school
Junior school
Primary school
Primary section
Repeating
Repeating a school year
Repeating a year at school
Repeating a year of school
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Senior high school
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy
Upper forms
Upper grades
Upper school

Traduction de «grade school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

classe élémentaire | école élémentaire | école primaire | enseignement élémentaire


grade repetition | grade retention | repeating | repeating a school year | repeating a year at school | repeating a year of school

redoublement


senior high school | upper forms | upper grades | upper school

enseignement du deuxième cycle | second cycle


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Only seven countries[14] have 30 to 50% of students at grade 4 and/or grade 8 taught by digitally confident and supportive teachers, with high access to ICT and who face low obstacles to their use at school.

Dans sept pays[14] seulement 30 à 50 % d’étudiants en quatrième et/ou en huitième année scolaire sont formés par des enseignants confiants vis‑à‑vis de l’outil numérique et favorables à son utilisation, disposent d’un accès étendu aux TIC et ne rencontrent que peu d'obstacles à l'utilisation de ces technologies à l'école.


PISA (2006)[3] data show that at least 10% of the school population at age 15 within the EU 15 countries was either born abroad or has both parents born in another country; the figure approaches 15% at the fourth grade of primary school.

L'étude PISA (2006)[3] montre que les élèves nés à l'étranger ou dont les deux parents sont nés à l'étranger représentent au moins 10 % de la population scolaire âgée de 15 ans dans les pays de l'UE-15; ce chiffre atteint près de 15 % en quatrième année d'école primaire.


Spain anticipated the choice of educational paths to the 3rd and 4th grade of secondary education (15 and 16 years old) and introduced new evaluations in the 3rd and 6th level of primary school (9 and 12 years old).

L’Espagne a avancé le moment du choix de la filière d’enseignement vers les 3e et 4e années de l’enseignement secondaire (élèves âgés de 15 et 16 ans) et a introduit de nouvelles évaluations aux 3e et 6e niveaux de l’enseignement primaire (élèves âgés de 9 et 12 ans).


12. European and U.S. experience shows that early intervention programmes, especially those targeted at disadvantaged children, can produce large positive socio-economic returns, and that these persist well into adulthood.[12] Effects include better school achievement, grade retention, employment rates, earnings, crime prevention, family relationships and health.

12. L’expérience en Europe et aux États-Unis montre que les programmes d’intervention précoce, en particulier ceux destinés aux enfants défavorisés, peuvent produire d’importants bénéfices socio-économiques, qui subsistent à l’âge adulte[12]. Ces effets positifs concernent l’amélioration des résultats scolaires, le non-redoublement, les taux d’emploi, les revenus, la prévention de la criminalité, les relations familiales et la santé.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. European and U.S. experience shows that early intervention programmes, especially those targeted at disadvantaged children, can produce large positive socio-economic returns, and that these persist well into adulthood.[12] Effects include better school achievement, grade retention, employment rates, earnings, crime prevention, family relationships and health.

12. L’expérience en Europe et aux États-Unis montre que les programmes d’intervention précoce, en particulier ceux destinés aux enfants défavorisés, peuvent produire d’importants bénéfices socio-économiques, qui subsistent à l’âge adulte[12]. Ces effets positifs concernent l’amélioration des résultats scolaires, le non-redoublement, les taux d’emploi, les revenus, la prévention de la criminalité, les relations familiales et la santé.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'grade school' ->

Date index: 2022-09-09
w