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All-of-government approach
Connected government
Decide a point
Decide a question
Decide an issue
Determine a point
Determine a question
Determine an issue
Dispose of an issue
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
File a question
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
Give notice of a question
Good governance in tax matters
Good governance in the area of taxation
Good governance in the tax area
Good tax governance
Govern a track
Government
Government structure
Horizontal government
Integrated government
Interagency approach
Joined-up government
Motion to divide a complex question
National government
Networked government
Tax good governance
Whole of government

Traduction de «government a question » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
decide an issue [ decide a question | decide a point | determine an issue | determine a question | determine a point | dispose of an issue ]

trancher une question [ trancher un point | statuer sur une question | statuer sur un point ]


give notice of a question [ file a question ]

donner préavis d'une question [ donner avis d'une question | déposer l'avis d'une question ]


Application for Determination of a Question Regarding Insurable Employment [ Application for Determination of a Question Regarding Insurable Employment (Under the Unemployment Insurance Act, 1971) ]

Demande pour qu'il soit statué sur une question concernant un emploi assurable [ Demande qu'il soit statué sur une question concernant un emploi assurable (en vertu de la Loi de 1971 sur l'assurance-chômage) ]




all-of-government approach | connected government | horizontal government | integrated government | interagency approach | joined-up government | networked government | whole of government

approche gouvernementale globale | approche interministérielle | approche pangouvernementale


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


good governance in tax matters | good governance in the area of taxation | good governance in the tax area | good tax governance | tax good governance

bonne gouvernance dans le domaine fiscal | bonne gouvernance en matière fiscale | bonne gouvernance fiscale


OCCAR Security Agreement between the Government of the French Republic, the Government of the Federal Republic of Germany, the Government of the Kingdom of Belgium, the Government of the Italian Republic and the Government of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

accord de sécurité OCCAR entre le Gouvernement de la République française, le Gouvernement de la République fédérale d'Allemagne, le Gouvernement du Royaume de Belgique, le Gouvernement de la République italienne et le Gouvernement du Royaume-Uni de Grande-Bretagne et d'Irlande du Nord


government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Speaker ruled that the government answers questions as a “collegial system of Cabinet responsibility” and that since the government was present during Question Period, no question of privilege existed (see Debates, January 31, 1986, p. 10348).

Le Président statuera que le gouvernement répond aux questions en assumant « ses responsabilités ministérielles de façon collégiale » et qu’étant donné que le gouvernement était présent durant la période des questions, ses privilèges n’ont pas été lésés (voir Débats, 31 janvier 1986, p. 10348).


The Chair is extremely concerned that allowing the Government’s request to transform a question into a Notice of Motion would appear as a step backwards in the evolution of the procedure governing written questions and would go against the expectation of the McGrath reform to have a more efficient method of dealing with questions.

La présidence craint grandement que le fait d’accéder à la demande du gouvernement de transformer une question en avis de motion soit perçu comme un recul au chapitre de l’évolution de la procédure régissant les questions écrites et soit contraire au dessein de la réforme McGrath d’instaurer une méthode plus efficace pour disposer des questions.


Despite Speaker Jerome's ruling of April 14, 1975, that it is a right of members to put questions to the government during question period, today members of the House of Commons no longer have that right to ask questions of the government and to hold it to account.

Même si le Président Jerome a établi, le 14 avril 1975, que les députés ont le droit de poser des questions au gouvernement à la période des questions, de nos jours, les députés n'ont plus le droit de poser des questions au gouvernement et de lui demander des comptes.


(Return tabled) Question No. 1123 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s position on chronic cerebrospinal venous insufficiency (CCSVI): (a) does the government track clinical trials on CCSVI currently being undertaken by other countries and, if yes, what are all clinical trials, identified by phase, currently being undertaken worldwide, (i) which countries are undertaking Phase lll trials; (b) does the government question whether CCSVI exists and, if yes, (i) why does the government not question whether treating CCSVI a ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1123 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la position du gouvernement par rapport à l’insuffisance veineuse cérébrospinale chronique (IVCC): a) le gouvernement surveille-t-il les essais cliniques effectués par d’autres pays et, si oui, quels sont tous les essais cliniques, identifiés par phase, effectués actuellement partout au monde sur l’IVCC, (i) quels pays ont effectué des essais de la phase III; b) le gouvernement met-il en doute l’existence de l’IVCC, et si oui, (i) pourquoi le gouvernement ...[+++]


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81. Reminds the governments of developing countries that progress in meeting the MDGs is frequently hindered by endemic corruption, poor governance and questionable health care strategies, and stresses that poverty will never be eliminated unless the systemic failures that cause it are likewise acknowledged, tackled and eliminated;

81. rappelle aux gouvernements des pays en développement que les progrès dans la réalisation des OMD sont souvent compromis par la corruption endémique, la mauvaise gouvernance et des stratégies discutables en matière de santé et souligne que la pauvreté ne sera jamais éradiquée tant que les défaillances du système qui en sont la cause ne seront pas elles aussi identifiées, combattues et éliminées;


81. Reminds the governments of developing countries that progress in meeting the MDGs is frequently hindered by endemic corruption, poor governance and questionable health care strategies, and stresses that poverty will never be eliminated unless the systemic failures that cause it are likewise acknowledged, tackled and eliminated;

81. rappelle aux gouvernements des pays en développement que les progrès dans la réalisation des OMD sont souvent compromis par la corruption endémique, la mauvaise gouvernance et des stratégies discutables en matière de santé et souligne que la pauvreté ne sera jamais éradiquée tant que les défaillances du système qui en sont la cause ne seront pas elles aussi identifiées, combattues et éliminées;


3. Recalls that a substantial part of the world's oil and gas resources is concentrated in unstable regions and in States with authoritarian governments; stresses that the low predictability of the political environment and the poor democratic and human rights records of the governments in question enhance the risk of maltreatment of foreign investors and energy consumers and hamper the development of genuine and long-lasting relations; points out that the EU and its energy suppliers are part of the global energy market, within whic ...[+++]

3. rappelle qu'une part importante des ressources mondiales en pétrole et en gaz naturel est concentrée dans des régions instables et dans des États dirigés par des gouvernements autoritaires; souligne que la faible prévisibilité de l'environnement politique et la médiocrité des bilans de ces gouvernements en matière de démocratie et de droits de l'homme accroissent le risque d'expériences négatives pour les investisseurs étrangers et les consommateurs d'énergie et entravent le développement de relations authentiques et durables; fait observer que l'UE et ses fournisseurs en énergie font partie du marché mondial de l'énergie, dont ils ...[+++]


Before this money is granted, the national governments must draw up an action plan on the Constitution, and a strategic partnership must be established between the Commission Representation, the European Parliament Information Office and the national government in question.

L’obtention de cette allocation dépend de l’existence d’un plan d’action des gouvernements nationaux sur la Constitution et de la mise en place d’un partenariat stratégique entre la Représentation de la Commission, le bureau d’information du Parlement européen et le gouvernement national.


In the light of the November 1998 Council Resolution on indigenous peoples, does the Council agree that the eviction of the Gana and Gwi Bushmen from their homes in the Central Kalahari Game Reserve demonstrates that EU funds should not be used in indigenous peoples' areas until an assurance has been given that the government in question has complied with Article 14 of the ILO Convention on Indigenous and Tribal Peoples which upholds their right to communal ownership of their land?

Vu sa résolution de novembre 1998 relative aux peuples indigènes, le Conseil convient-il que l’éviction des Bushmen gana et gwi de la réserve de gibier du Kalahari central, où ils étaient établis, démontre qu’il faudrait éviter d’utiliser les crédits de l’Union européenne dans des régions habitées par des peuples indigènes sans s’assurer que le gouvernement concerné se conforme à l’article 14 de la convention de l’OIT relative aux peuples indigènes et tribaux, qui consacre leur droit à la propriété collective de leurs terres?


In response to that notification, the Commission asked the Italian Government further questions concerning the liquidation procedure following the declaration of Seleco's bankruptcy.

A la suite de cette communication, la Commission a posé au Gouvernement italien de nouvelles questions concernant la procédure de liquidation conséquente à la déclaration de faillite de Seleco Spa.


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