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Aid to refugees
Asylum systems
GAR
Government assisted refugee
Government sponsored refugee
Government-assisted refugee
Government-sponsored refugee
HCR
High Commissioner for Refugees
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Refugee
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Vertaling van "governance refugees " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Non-Quebec/Non-government refugees

Cas hors Québec/réfugiés parrainés par le secteur privé


government-assisted refugee [ GAR | government assisted refugee | government-sponsored refugee | government sponsored refugee ]

réfugié pris en charge par le gouvernement [ RPG | réfugiée prise en charge par le gouvernement | réfugié parrainé par le gouvernement | réfugiée parrainée par le gouvernement ]


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


Instructions Governing Extra-Hearing Communication Between Members of the Refugee Division and Refugee Claim Officers and Between Members of the Refugee Division and other Employees of the Board

Instructions régissant les communications à l'extérieur de la salle d'audience entre les commissaires de la Section du statut de réfugié et les agents chargés de la revendication et entre les commissaires de la Section du statut de réfugié et d'autres emp


OAU Convention governing the Specific Aspects of Refugee Problems in Africa

Convention de l'OUA régissant les aspects propres aux problèmes des réfugiés en Afrique


Convention governing the Specific Aspects of Refugee Problems in Africa

Convention régissant les aspects propres aux problèmes des réfugiés en Afrique


Consultative meeting with interested governments on refugees and displaced persons in South-East Asia

Réunion consultative des gouvernements intéressés au sujet des réfugiés et des personnes déplacées en Asie du Sud-Est






refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Emergency Social Safety Net (ESSN), financed with €348 million by the EU and its Member States under the Facility for Refugees in Turkey, is the first social assistance scheme of its kind, marrying international humanitarian know-how and government services to reach out to one million refugees across Turkey.

Financé à hauteur de 348 millions d'euros par l'UE et ses États membres au titre de la facilité en faveur des réfugiés en Turquie, le filet de sécurité sociale d’urgence est le premier programme d’assistance sociale en son genre à allier savoir-faire humanitaire international et services publics afin de pouvoir s'adresser à un million de réfugiés dans toute la Turquie.


The Representatives of the Governments of the Member States discussed the financing of the coordination mechanism – the Facility for Refugees in Turkey - in December 2015 and in January 2016.

En décembre 2015 et en janvier 2016, les représentants des gouvernements des États membres se sont entretenus du financement du mécanisme de coordination – la facilité en faveur des réfugiés en Turquie.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l33176 - EN // Conditions governing eligibility for refugee status or international protection

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l33176 - EN // Conditions pour pouvoir prétendre au statut de réfugié et au statut de bénéficiaire d’une protection internationale


Member States shall apply the laws, regulations and administrative provisions set out in subparagraph 1 of Article 43 46 to applications for asylum ð international protection ï lodged after 1 December 2007 ð [.] ï and to procedures for the withdrawal of refugee status ð international protection ï started after 1 December 2007 ð [.] ï. ð Applications submitted before [.] and procedures for the withdrawal of refugee status initiated before [.] shall be governed by the laws, regulations and administrative provisions in accordance with Di ...[+++]

Les États membres appliquent les dispositions législatives, réglementaires et administratives prévues à l’article 43 46, premier alinéa, aux demandes d’asile ? de protection internationale ⎪ présentées après le 1er décembre 2007 ? [.] ⎪ et aux procédures de retrait du statut de réfugié ? de la protection internationale ⎪ entamées après le 1er décembre 2007 ? [.] ⎪ .


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Expresses its concern at the rebel offensive in N'Djamena, the capital of Chad, at the beginning of February 2008; highlights the importance of EU involvement in increasing diplomatic pressure for a ceasefire in Chad to protect beleaguered civilians and in supporting discussions aimed at peace and national reconciliation in that country; condemns the crackdown on political opponents in N'Djamena by the Chadian government after February's coup attempt; urges the Council to do its utmost to ensure freedom of the political opposition in Chad; underscores the gravity of the crisis concerning refugees ...[+++]

se déclare préoccupé par l'offensive menée par les troupes rebelles tchadiennes contre la capitale N'Djamena au début du mois de février 2008; souligne l'importance que revêt la contribution de l'Union à l'accroissement des pressions diplomatiques en faveur d'un cessez-le-feu au Tchad afin de protéger les civils assiégés et de soutenir les pourparlers visant à garantir la paix et la réconciliation nationale dans ce pays; condamne les mesures répressives prises par le gouvernement tchadien à l'encontre des opposants politiques dans l ...[+++]


If it is pointed out that there remain wide divergences of interpretation of the rules governing refugee status under the directive, that would be clear evidence that there is inadequate harmonisation in terms of the objective of a uniform status.

La persistance d'écarts importants d'interprétation des règles de reconnaissance du statut de réfugié en application de cette directive serait le signe évident de l'insuffisance de l'harmonisation au regard de l'objectif de statut uniforme.


Conditions governing eligibility for refugee status or international protection

Conditions pour pouvoir prétendre au statut de réfugié et au statut de bénéficiaire d’une protection internationale


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l33176 - EN - Conditions governing eligibility for refugee status or international protection

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l33176 - EN - Conditions pour pouvoir prétendre au statut de réfugié et au statut de bénéficiaire d’une protection internationale


If it is pointed out that there remain wide divergences of interpretation of the rules governing refugee status under the directive, that would be clear evidence that there is inadequate harmonisation in terms of the objective of a uniform status.

La persistance d'écarts importants d'interprétation des règles de reconnaissance du statut de réfugié en application de cette directive serait le signe évident de l'insuffisance de l'harmonisation au regard de l'objectif de statut uniforme.


The Commission also considers that it is for international financial institutions and United Nations agencies (not only the HCR but also the UNDP, OCHA, OHCHR, UNRWA, UNICEF, the WFP, WHO etc...), under the supervision of the Secretary-General, to better define the functions of each in improving the governance of refugees and to establish a strategic coordinated action plan to make practical improvements to the prospects for durable solutions in the application of each of these functions, having regard both to the fate awaiting refugees and to the capaciti ...[+++]

En outre, la Commission estime qu'il revient aux institutions internationales financières et aux différents organes et agences des Nations unies (notamment, outre le HCR, le PNUD, l'OCHA, l'OHCHR, l'UNRWA, l'UNICEF, le PAM, l'OMS, etc.), sous la supervision du Secrétaire général, d'une part, de mieux définir les mandats de chacun en matière de meilleure gouvernance de la question des réfugiés et, d'autre part, d'établir un plan d'action stratégique et coordonné visant à améliorer concrètement les perspectives de solutions durables dans l'application de chacun de ces mandats, en tenant compte tant du sort des réfugiés que des capacités de ...[+++]




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'governance refugees' ->

Date index: 2021-05-19
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