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Acronym
Board of Appeal
Board of Appeal of the European Aviation Safety Agency
EASA
EASp
ECAC
EPAS
European Aviation Safety Agency
European Aviation Safety Plan
European Business Aviation Association
European Civil Aviation Conference
European Civil Aviation Conference Document No. 17
European Plan for Aviation Safety

Vertaling van "genuine european aviation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European Aviation Safety Plan | European Plan for Aviation Safety | EASp [Abbr.] | EPAS [Abbr.]

plan européen pour la sécurité aérienne


European Aviation Safety Agency [ EASA [acronym] ]

Agence européenne de la sécurité aérienne [ AESA [acronym] ]


Board of Appeal | Board of Appeal of the European Aviation Safety Agency

chambre de recours | chambre de recours de l'Agence européenne de la sécurité aérienne


European Aviation Safety Agency | EASA [Abbr.]

Agence européenne de la sécurité aérienne | AESA [Abbr.]


European Aviation Safety Agency

Agence européenne de la sécurité aérienne


European Aviation Safety Agency [ EASA ]

Agence européenne de la sécurité aérienne [ AESA ]


European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]


Common European Procedures for the Authorization of Category II and III Operations [ European Civil Aviation Conference Document No. 17 ]

Procédures européennes communes d'autorisation des opérations de Catégories II et III


European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]


European Business Aviation Association

European Business Aviation Association
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Commission is today proposing to establish a single EU certification procedure for aviation security screening equipment to enhance the competitiveness of the EU security industry, as previously announced on 20 April when setting out the way forward towards the achievement of an effective and genuine EU Security Union.

La Commission européenne propose aujourd’hui d’établir une procédure unique de certification UE pour les équipements d'inspection/filtrage utilisés aux fins de la sûreté aérienne afin de renforcer la compétitivité du secteur européen de la sécurité, comme annoncé le 20 avril lors de la présentation des actions à mener pour réaliser une union réelle et effective de l’UE en matière de sécurité.


One can only hope that extending the remit of the European Aviation Safety Agency to allow it to issue certificates will not lead to corrupt practices, but instead genuinely help to improve passenger protection standards.

Tout ce que l’on peut espérer, c’est que l’extension des compétences de l’Agence européenne de la sécurité aérienne en matière d’octroi de certificats ne donnera pas naissance à des pratiques de corruption, mais permettra véritablement d’améliorer les normes de protection des passagers.


I believe that we must go further, however, by calling for a genuine principle of authorisation enabling the European Union, with the European Aviation Safety Agency in particular, to establish whether or not the carrier and the aircraft used comply with our safety rules.

Mais je crois qu’il faut aller plus loin en exigeant un principe d’autorisation positive permettant à l’Union européenne, en particulier avec l’agence de sécurité aérienne, d’établir si oui ou non la compagnie et les avions utilisés sont conformes à nos règles de sécurité.


That is why the Community and the various stakeholders in the sector have for years been striving to establish a genuine European Aviation Safety Authority able, like the Federal Aviation Administration in the United States, to draw up common standards designed to ensure the highest level of safety, ensure their uniform application in Europe, and promote their worldwide dissemination.

Telles sont les raisons pour lesquelles la Communauté et les divers acteurs du secteur cherchent depuis des années à doter l'Europe d'une véritable Autorité de sécurité aérienne capable - comme la Federal Aviation Administration américaine - d'élaborer des normes communes propres à assurer le plus haut niveau de sécurité, de veiller à leur application uniforme en Europe, et de promouvoir leur diffusion au niveau mondial.


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That is why the Community and the various stakeholders in the sector have for years been striving to establish a genuine European Aviation Safety Authority able, like the Federal Aviation Administration in the United States, to draw up common standards designed to ensure the highest level of safety, ensure their uniform application in Europe, and promote their worldwide dissemination.

Telles sont les raisons pour lesquelles la Communauté et les divers acteurs du secteur cherchent depuis des années à doter l'Europe d'une véritable Autorité de sécurité aérienne capable - comme la Federal Aviation Administration américaine - d'élaborer des normes communes propres à assurer le plus haut niveau de sécurité, de veiller à leur application uniforme en Europe, et de promouvoir leur diffusion au niveau mondial.


The European Union will at last have the means to conduct a genuine aviation safety policy" said Loyola de Palacio, Vice-President in charge of transport and energy, adding that "the creation of an Aviation Safety Agency is a decisive step for Europe.

« L'Union européenne va enfin pouvoir disposer de moyens pour mener une véritable politique de sécurité aérienne» a déclaré Loyola de Palacio, Vice-Présidente en charge des transports et de l'énergie, en ajoutant : «La création d'une agence compétente en matière de sécurité aérienne est une étape décisive pour l'Europe.


Committee Chairman Herman de Croo outlined the main measures recommended by the group: - effective implementation of the Third Aviation Package and related rules, - a major effort to phase out bottlenecks and costly fragmentation of air transport infrastructure in Europe, - significantly improved cost-consciousness at all policy levels, - a genuine European approach on external aviation relations.

M. HERMAN DE Croo, président du Comité, a donné un aperçu des principales mesures préconisées par le groupe de travail : - mise en oeuvre effective du Troisième Paquet aérien et des réglementations connexes; - efforts en vue d'éliminer les goulets d'étranglement et la fragmentation coûteuse des infrastructures de transports aériens en Europe; - forte sensibilisation à l'importance des coûts à tous les niveaux de la politique; - adoption d'une approche réellement européenne des relations externes dans le domaine de l'aviation.


New provisions of the Maastricht Treaty should be activated to provide Community funds needed for establishing an efficient Single Air Traffic Management System and a truly European airport network; - Future efforts to harmonise national regulations must be linked to a clearly demonstrated cost-saving effect; - Innovative forms of financing investment must be facilitated by updated rules on taxation and ownership in order to help air carriers overcome their current financial impasse; - A genuine Community approach to external aviation ...[+++]

Les nouvelles dispositions du traité de Maastricht doivent être mises en oeuvre pour dégager les ressources communautaires nécessaires à la réalisation d'un système unique de gestion du trafic aérien et d'un réseau aéroportuaire véritablement européen; - les futurs efforts d'harmonisation des réglementations nationales devront résulter d'une démonstration irréfutable de leur effet sur la réduction des coûts; - les règles en matière de fiscalité et d'actionnariat devront être actualisées de manière à favoriser l'émergence de nouvelles formules de financement des investissements et, partant, à aider les compagnies aériennes à sortir de l ...[+++]




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'genuine european aviation' ->

Date index: 2023-07-28
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