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Automatic field weakening
Calling of a general meeting
Convening of a general meeting
Convocation of a general meeting
Direct current motor with field weakening
Field weakening ratio
Field-weakening apparatus
Field-weakening shunting
General election
General election to the National Council
Ordinary general election
Ordinary general election to the National Council
Shunt controller
Shunting switchgroup
Weaken
Weaken
Weakened track
Weakening of stockbuilding
Weakening ratio

Vertaling van "general weakening " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
field-weakening apparatus | field-weakening shunting | shunt controller | shunting switchgroup

combinateur de shuntage | shunteur


field weakening ratio | weakening ratio

taux de shuntage | shuntage


direct current motor with field weakening

moteur à courant continu avec affaiblissement du champ


weakening of stockbuilding

fléchissement de la formation des stocks








automatic field weakening

shuntage automatique [ affaiblissement de champ automatique ]


ordinary general election to the National Council | ordinary general election | general election to the National Council | general election

renouvellement intégral ordinaire du Conseil national | renouvellement ordinaire du Conseil national | renouvellement intégral du Conseil national


calling of a general meeting (1) | convening of a general meeting (2) | convocation of a general meeting (3)

convocation de l'assemblée générale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
63. Notes with concern that because of general calls for thrift, the interparliamentary delegations might become less able to maintain Parliament’s external relations profile, enabling it to remain as visible as the other Union institutions, especially the Commission and the Council, and that the effect might be to undermine the parliamentary approach to external policy and the consolidation of parliamentary diplomacy to complement the activities of the Commission and the EEAS; considers it vital, therefore, to preserve the knowledge and experience which Parliament has acquired in overseeing European projects and making them visible and ...[+++]

63. est préoccupé par le fait que, compte tenu des appels généraux à la rigueur, les délégations interparlementaires soient moins en mesure de conférer au Parlement dans ce domaine une visibilité comparable à celle d'autres institutions de l'Union comme la Commission et le Conseil notamment, et que cela ait pour effet d'affaiblir l'approche parlementaire de la politique extérieure ainsi que la consolidation de la diplomatie parlementaire, comme instrument complémentaire des actions de la Commission et du SEAE; estime par conséquent qu'il est essentiel de préserver les connaissances et l'expérience acquises par le Parlement en matière de ...[+++]


In addition to all of these cuts and services to the public, Conservatives are carrying out an unprecedented attack on oversight and accountability in all sectors, slashing environmental assessments, gutting the Fisheries Act, cutting back on air safety, weakening foreign ownership rules, scrapping the Inspector General for CSIS, eliminating oversight by the Auditor General and deep-sixing their own Accountability Act.

En plus des compressions dans les services publics, les conservateurs se livrent à des attaques sans précédent contre les mécanismes de surveillance et de reddition de comptes dans tous les secteurs. Ils éliminent les évaluations environnementales, vident la Loi sur les pêches de sa substance, réduisent la sécurité aérienne, affaiblissent les règles limitant la propriété étrangère, suppriment le poste d'inspecteur général du SCRS, éliminent la surveillance effectuée par le vérificateur général et minent la Loi fédérale sur la responsabilité, qu'ils ont pourtant eux-mêmes fait adopter.


These changes include weakening the Canadian Environmental Assessment Act and undermining the authority of the National Energy Board, increasing cabinet discretion and ministerial power over a range of issues from immigration to food safety to approving pipelines, eliminating Auditor General oversight for many agencies, eliminating the position of the Inspector General for CSIS, and reducing reporting requirements to Parliament.

Ces changements auraient entre autres pour effet d'affaiblir la Loi canadienne sur l'évaluation environnementale, de miner l'autorité de l'Office national de l'énergie, d'accroître le pouvoir discrétionnaire du Cabinet et le pouvoir ministériel concernant divers dossiers, allant de l'immigration à la salubrité des aliments en passant par la construction d'oléoducs, de soustraire de nombreux organismes à la surveillance du vérificateur général, d'éliminer le poste d'inspecteur général du SCRS et de réduire les exigences relatives aux rapports présentés au Parlement.


What we can see is that there was a series of actions, by both the Liberals in their day and the Conservatives of today, that weakened the forestry industry and that by extension weakened the people of the Mont Tremblant region and the Laurentians in general.

Ce qu'on constate, c'est qu'il y a une série d'actions, tant de la part des libéraux de l'époque que des conservateurs d'aujourd'hui, qui ont affaibli l'industrie forestière et qui ont donc, par extension, affaibli les gens de la région de Mont-Tremblant et des Laurentides en général.


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That is why it is vital to negotiate them with the social partners, and to relaunch the social dialogue, with the aims of harmonising rights to the highest level and ruling out social dumping between Member States, and that is why we are in favour of an internal market in services, but against the Bolkestein directive, which is aimed less at an internal market in services than at a weakening of the social model and of services of general interest.

C’est pourquoi il est essentiel de les négocier avec les partenaires sociaux, de relancer le dialogue social, avec pour objectifs l’harmonisation des droits vers le haut, le refus du dumping social entre États membres, et c’est pourquoi nous sommes pour un marché intérieur des services, mais contre la directive Bolkestein, qui ne vise pas tant à un marché intérieur des services, qu’à l’affaiblissement du modèle social et à l’affaiblissement des services d’intérêt général.


9. Regrets the Commission's resistance to upgrading the role of the Accounting Officer; stresses that the certification of the accounts is a fundamental element in the control structure and that other elements in the overall control structure are seriously weakened as long as this element is missing; agrees with the thrust of the recent reform of financial management in the Commission which was to give responsibility to each Director-General; is however convinced that the assurance given by the Directors-General must be supported by an overall assurance by the Accounting Officer, who shall be fully accountable and have the necessary m ...[+++]

9. déplore l'hostilité de la Commission au renforcement du rôle du comptable; souligne que la certification des comptes est un élément fondamental de la structure de contrôle et que, tant que cet élément fait défaut, d'autres éléments de la structure de contrôle globale sont gravement affaiblis; approuve l'axe de la récente réforme de la gestion financière à la Commission: la responsabilisation de chaque directeur général; est convaincu, toutefois, que l'assurance qui peut être donnée par les directeurs généraux doit être appuyée par une assurance globale donnée par le comptable, lequel doit être pleinement responsable et avoir les mo ...[+++]


I absolutely do not want to see a weakening of competition policy in general. On the contrary. Nor do I want to see the Competition Directorate-General’s role in competition policy weakened.

Je ne suis pas du tout en faveur d'un affaiblissement de la politique de concurrence en général, au contraire, ni d'une diminution du rôle de la direction générale de la concurrence pour ce qui est de la politique de concurrence.


Our non-support for the motion as it stands should not be construed in any way as a weakening of our support for the idea of a national sex offender registry or a weakening of our criticisms of the solicitor general for not levelling with the House on March 13, 2001, when if we read between the lines and listened to the parliamentary code we know darned well that he had no such intention.

Le fait que nous n'appuyons pas la motion telle qu'elle est formulée ne devrait aucunement être perçu comme un ramollissement de notre appui à l'égard de l'idée d'un registre national des délinquants sexuels ou comme un ramollissement de nos critiques à l'endroit du solliciteur général pour ne pas avoir joué franc jeu avec la Chambre le 13 mars 2001, car, si nous lisons entre les lignes et déchiffrons le code parlementaire, nous savons fort bien qu'il n'avait pas de telles intentions.


If Parliament were to generally prohibit business-to-customer advertising from the outset, as Mrs Paciotti's proposal would have it, businesses would simply send their advertising material into the European Union from the USA or other third States. The European consumer would have gained nothing, absolutely nothing, and the only effect would be to weaken the European e-business market. We therefore want to let those states that at present have an opt-out system retain it, keep an eye on developments and come to a new decision after tw ...[+++]

Si le Parlement devait interdire de manière générale la publicité directe de l'entreprise au consommateur, tel que le prévoit la proposition de Mme Paciotti, les entreprises enverraient leur publicité à partir des États-Unis ou d'autres États tiers dans l'Union européenne ; le consommateur européen n'y gagnerait absolument rien, la seule conséquence serait l'affaiblissement du marché européen du commerce électronique. C'est pourquoi nous voulons laisser les choses en l'état pour les États qui ont aujourd'hui un système opt-out , observer la situation et décider à nouveau dans deux ans.


Failure to do so is to weaken the doctrine of responsible government and to weaken the office of the Attorney General, whose powers in this regard derive from the Crown, not from statute or common law, and are an exercise of the prerogative powers of Her Majesty.

En refusant de le faire, il mine la doctrine du gouvernement responsable ainsi que la fonction de procureur général, dont les pouvoirs lui sont conférés par la Couronne, et non pas une loi ou les principes de la common law, et découlent de la prérogative royale.




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Date index: 2022-08-21
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