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ADBA
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
GAAP
GAPP
General accounting principle
General international law
General principles of food law
General principles of food laws
General principles of food regulation
General principles of food rule
Generally Accepted Principles and Practices
Generally accepted accounting principles
Generally accepted international law
Generally accepted principles of international law
National accepted accounting principles
National generally accepted accounting principle
National generally accepted accounting principles
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Santiago Principles

Vertaling van "general principle leaving " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
general principles of food laws | general principles of food rule | general principles of food law | general principles of food regulation

principes généraux de la législation alimentaire


national accepted accounting principles | national generally accepted accounting principle | national accounting principles which are generally accepted | national generally accepted accounting principles

principes comptables généralement reconnus au niveau national | principes comptables nationaux généralement admis


the ECB shall establish general principles for open market and credit operations establish general principle open market credit operation

la BCE définit les principes généraux des opérations d'open market et de crédit


general accounting principle | generally accepted accounting principles | GAAP [Abbr.]

principes comptables généralement admis | principes de comptabilité généralement admis | GAAP [Abbr.]


Generally Accepted Principles and Practices | Santiago Principles | GAPP [Abbr.]

Principes de Santiago | principes et pratiques généralement acceptés | PPGA [Abbr.]


Guiding Principles on Leave Without Pay and Workforce Adjustment

Lignes directrices sur les congés sans solde et le réaménagement des effectifs


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


general principles of law recognized by civilized nations [ general principles of law recognised by civilised nations ]

principes généraux de droit reconnus par les nations civilisées


general international law [ generally accepted principles of international law | generally accepted international law ]

droit international commun [ droit international général ]


generally accepted accounting principles | GAAP

principes comptables généralement reconnus
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As regards procedures under national law, it is sufficient to lay down general principles, leaving the Member States free to establish more specific rules.

En ce qui concerne les procédures de droit national, il est suffisant d'établir des principes généraux en laissant les États membres libres de fixer des règles plus précises.


As regards procedures under national law it is sufficient to lay down general principles, leaving the Member States free to establish more specific rules.

En ce qui concerne les procédures de droit national, il est suffisant d'établir des principes généraux en laissant les États membres libres de fixer des règles plus précises.


‛Civil service — Officials — Action for annulment — Official of grade AD 14 temporarily filling a post as adviser to a Director — Allegation of psychological harassment against the Director-General — Long-term sick leave — Decision to appoint the applicant to a post as adviser in another Directorate-General — Duty to have regard for the welfare of officials — Principle of sound administration — Interests of the service — Rule that the grade must correspond with the post — Application for damages — Harm arising from a failure to take a ...[+++]

« Fonction publique – Fonctionnaires – Recours en annulation – Fonctionnaire de grade AD 14 occupant provisoirement un poste de conseiller auprès d’un directeur – Allégation de harcèlement moral à l’encontre du directeur général – Congé de maladie de longue durée – Décision de nomination à un poste de conseiller dans une autre direction générale – Devoir de sollicitude – Principe de bonne administration – Intérêt du service – Règle de la correspondance entre le grade et l’emploi – Recours en indemnité – Préjudice découlant d’un comportement non décisionnel »


Given its very specific subject matter, the objective of this Regulation can be achieved whilst, in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality, leaving the Member States the flexibility to choose whether to grant limited access for members of the general public in accordance with this Regulation.

Le présent règlement ayant un objet très précis, son objectif peut être atteint, conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité, en laissant aux États membres la latitude d’opter pour l’octroi d’un accès limité des membres du grand public conformément au présent règlement.


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The review shall concern the questions whether – having regard to the case-law of the Court of Justice relating to the entitlement to paid annual leave as a principle of European Union social law, which is also expressly affirmed in Article 31(2) of the Charter of Fundamental Rights of the European Union and is covered in particular by Directive 2003/88/EC of the European Parliament and of the Council of 4 November 2003 concerning certain aspects of the organisation of working time (OJ 2003 L 299, p. 9) – the judgme ...[+++]

Le réexamen portera sur les questions de savoir si, eu égard à la jurisprudence de la Cour afférente au droit au congé annuel payé en tant que principe du droit social de l’Union, également expressément consacré à l’article 31, paragraphe 2, de la charte des droits fondamentaux de l’Union européenne et notamment visé par la directive 2003/88/CE du Parlement européen et du Conseil, du 4 novembre 2003, concernant certains aspects de l’aménagement du temps de travail (1), l’arrêt du Tribunal de l’Union européenne du 8 novembre 2012, Commission/Strack (T-268/11 P), porte atteinte à l’unité ou à la cohérence du droit de l’Union en ce que ledi ...[+++]


Whereas the proper instrument for implementing the Agreement is a Directive, within the meaning of Article 249 of the Treaty, which binds Member States as to the result to be achieved, whilst leaving to national authorities the choice of form and methods; Article VI of the Convention permits Members of the ILO to implement measures that are to their satisfaction substantially equivalent to the Standards of the Convention which is aimed both at full achievement of the general objective and purpose of the Convention and at giving effec ...[+++]

considérant que l’acte approprié pour la mise en œuvre de l’accord est une directive, au sens de l’article 249 du traité, qui lie tout État membre quant au résultat à atteindre, tout en laissant aux instances nationales la compétence quant à la forme et aux moyens. L’article VI de la convention permet aux membres de l’OIT de mettre en œuvre des mesures qui, de manière convaincante, sont équivalentes dans l’ensemble aux normes de la convention et visent à favoriser la pleine réalisation de son objectif et de son but général et à donner effet auxdites dispositions de la convention; la mise en œuvre de l’accord au moyen d’une directive et le principe de «mesures équival ...[+++]


Ensures respect for the policy prescriptions in the policy-setting regulations; establishes dialogue with the partner country as the general principle, leaving sufficient space for cases where this is not possible (e.g. Somalia).

Il s'agit d'assurer le respect des priorités stratégiques fixées dans les règlements de définition des orientations. Le dialogue avec les pays partenaires est posé comme un grand principe tout en laissant une marge suffisante dans les cas où il est impossible (Somalie, par ex.).


Whereas the proper instrument for implementing the Agreement is a Directive, within the meaning of Article 249 of the Treaty, which binds Member States as to the result to be achieved, whilst leaving to national authorities the choice of form and methods; Article VI of the Convention permits Members of the ILO to implement measures that are to their satisfaction substantially equivalent to the Standards of the Convention which is aimed both at full achievement of the general objective and purpose of the Convention and at giving effec ...[+++]

considérant que l’acte approprié pour la mise en œuvre de l’accord est une directive, au sens de l’article 249 du traité, qui lie tout État membre quant au résultat à atteindre, tout en laissant aux instances nationales la compétence quant à la forme et aux moyens. L’article VI de la convention permet aux membres de l’OIT de mettre en œuvre des mesures qui, de manière convaincante, sont équivalentes dans l’ensemble aux normes de la convention et visent à favoriser la pleine réalisation de son objectif et de son but général et à donner effet auxdites dispositions de la convention; la mise en œuvre de l’accord au moyen d’une directive et le principe de «mesures équival ...[+++]


All the Member States agree that it is necessary to integrate disability into the procedures used by the organs monitoring the Treaties, either in the form of a protocol attached to one of the existing Treaties on human rights or as an instrument containing general principles, leaving open the possibility of subsequently adding implementing protocols.

Tous les États membres sont d’accord sur le fait que le handicap devrait être intégré au sein des processus ordinaires de surveillance des traités existants. Cela pourrait prendre la forme d’un protocole joint à l’un des traités sur les droits de l’homme existants ou d’un instrument de principes généraux, avec la possibilité de protocoles optionnels postérieurs.


With the establishment of these criteria the Commission decided not to opt for the possibility of a general right of legal standing for every natural persons because the generalised requirement of "actio popularis" is incompatible with the principle of subsidiarity, in the light of the fact that the Århus Convention leaves the possibility of laying down criteria under national law.

En définissant ces critères, la Commission a décidé de ne pas retenir la solution d'accorder un droit général d'ester en justice à toute personne physique parce que l'«actio popularis» (ou action publique) est incompatible avec le principe de subsidiarité, étant donné que la convention d'Århus laisse la possibilité de définir des critères en vertu du droit national.


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