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Counseling - general
Departure from GAAP
Departure from generally accepted accounting principles
Direction removing the counsel from the record
Direction to remove somebody as counsel of record
General Prosecutor's Office
General counselling and advice on contraception
General counselling and advice on procreation
IADC
International Association of Defense Counsel
International Association of Insurance Counsel
Principal State counsel
Procurator General
Prosecutor-General
Public prosecutor
Public prosecutor's office
State counsel's office
The prosecution

Traduction de «general counsel from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
principal State counsel | Procurator General | Prosecutor-General | public prosecutor

procureur général


direction removing the counsel from the record [ direction to remove somebody as counsel of record ]

directive de cessation de représentation [ directive de cessation d'occuper ]


International Association of Defense Counsel [ IADC | General Counsel's Association of Accident and Health Counsels | International Association of Insurance Counsel ]

International Association of Defense Counsel [ IADC | General Counsel's Association of Accident and Health Counsels | International Association of Insurance Counsel ]


General Prosecutor's Office | public prosecutor's office | state counsel's office | the prosecution

parquet général


Under-Secretary-General for Legal Affairs, the Legal Counsel

Secrétaire général adjoint aux affaires juridiques, Conseiller juridique


General counselling and advice on contraception

Conseils et avis généraux concernant la contraception




General counselling and advice on procreation

Conseils et avis généraux en matière de procréation


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The disorder may precede, accompany, or follow a wide variety of infections and physical disorders, both cereb ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


departure from generally accepted accounting principles [ departure from GAAP ]

dérogation aux principes comptables généralement reconnus [ dérogation aux règles comptables généralement admises ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Article 15 lays down an obligation for Member States to establish a number of protection measures for child victims of trafficking in human beings during criminal investigations and proceedings.All national legislations appear to include provisions corresponding with Article 15(1) to ensure that in criminal investigations and proceedings, a representative is appointed for the child victim of trafficking where the holders of parental responsibility are precluded from representing the child as a result of a conflict of interest.The right to legal counselling and legal ...[+++]

L'article 15 fait obligation aux États membres d'établir une série de mesures de protection pour les victimes de la traite des êtres humains dans le cadre des enquêtes et des procédures pénales.Toutes les législations nationales semblent comprendre des dispositions correspondant à l'article 15, paragraphe 1, afin de garantir que, dans le cadre des enquêtes et des procédures pénales, un représentant est désigné pour l'enfant victime de la traite lorsqu'un conflit d’intérêts empêche les titulaires de l’autorité parentale de représenter l'enfant.Les droits de l'enfant victime de la traite aux conseils juridiques et à la représentation jurid ...[+++]


whereas some armed groups are opposed to secular and girls’ education, or to girls being treated by male medical personnel, and therefore hamper access to these services; whereas a general climate of insecurity as a result of conflict also prevents children, teachers and medical personnel from attending school or seeking medical assistance; whereas women and children face heightened risks as a result of displacement and the breakdown of normal protection and support structures; whereas international humanitarian law requires that a ...[+++]

considérant que certains groupes armés s'opposent à l'enseignement laïc et à l'éducation des filles, et refusent que les filles soient soignées par un personnel médical masculin, ce qui les empêche de fait d'accéder à ces services; que le climat général d'insécurité qui résulte des conflits empêche également les enfants, les enseignants et le personnel médical de se rendre à l'école ou de demander une assistance médicale; que les femmes et les enfants font face à des risques accrus dans un contexte de déplacement et d'effondrement des structures normales de protection et de soutien; que le droit international humanitaire exige que tous les soins médicaux nécessaires soient prodigués sans discrimination aux jeunes filles et aux femmes vic ...[+++]


Hon. Rob Nicholson (Minister of Justice and Attorney General of Canada, CPC): Mr. Speaker, with regard to (a), although the chief legislative counsel of the Department of Justice certifies that government bills have been examined, they are reviewed by legislative counsel within the legislation section as well as counsel throughout the department; their review is continuous from the point of policy development to their introduction ...[+++]

L'hon. Rob Nicholson (ministre de la Justice et procureur général du Canada, PCC): Monsieur le Président, vous trouverez ci-dessous les réponses qu’a fournies le ministère de la Justice à la question mentionnée ci-dessus. Pour ce qui est de la partie a), même si le premier conseiller législatif du ministère de la Justice atteste que les projets de loi du gouvernement ont été examinés, les projets de loi sont examinés par un conseiller législatif de la Section de la législation ainsi que par d’autres conseillers juridiques du ministère; leur examen est continuel, de l’étape de l’élaboration des orientations jusqu’à leur dépôt au Parlemen ...[+++]


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stre ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


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We have from the Department of Justice Canada, Catherine Kane, Director General and Senior General Counsel, Criminal Law Policy Section; Paula Kingston, Senior Counsel, Youth Justice and Strategic Initiatives Section; and Paul Saint-Denis, Senior Counsel, Criminal Law Policy Section.

Pour représenter le ministère de la Justice Canada, nous allons entendre Catherine Kane, directrice générale et avocate générale principale, Section de la politique en matière de droit pénal; Paula Kingston, avocate-conseil, Section de la Justice applicable aux jeunes et des initiatives stratégiques; et Paul Saint-Denis, avocat-conseil, Section de la politique en matière de droit pénal.


First, we have, from the Canadian Bankers Association, Ms. Marina Mandal, Senior Legal Counsel; and from Scotiabank, Mr. Kenneth Thorlakson, Vice-President and Associate General Counsel.

Pour commencer, nous entendrons Mme Marina Mandal, conseillère juridique principale pour l'Association des banquiers canadiens. Mme Mandal sera suivie de M. Kenneth Thorlakson, vice-président et avocat général associé à la Banque Scotia.


The witnesses from the Department of Justice are Philippe Hallée, Deputy Chief Legislative Counsel; Carole Morency, Acting Director General and Senior General Counsel, Criminal Law Policy Section; and Matthias Villetorte, Counsel, Criminal Law Policy Section.

Les témoins du ministère de la Justice sont Philippe Hallée, premier conseiller législatif adjoint; Carole Morency, directrice générale et avocate générale principale par intérim, Section de la politique en matière de droit pénal; ainsi que Matthias Villetorte, avocat, Section de la politique en matière de droit pénal.




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Date index: 2023-10-09
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