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Code-independent data communication
Code-transparent data communication
Conversion to 4-digit years
Conversion to full 4-digit-year format
Data fix
Data signaling rate transparency
Data signalling rate transparency
Data-transparent
Date expansion
Date field expansion
Expansion
Expansion technique
Field widening
Full feature transparency mapping
Speed-transparent
Transparent
Transparent data communication mode
Transparent mode
Transparent text mode

Vertaling van "full data transparency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
full feature transparency mapping

mappage polyvalent de la transparence


transparent mode | code-transparent data communication | code-independent data communication | transparent text mode

mode de communication transparent | mode transparent | mode de communication indépendant du code


data signalling rate transparency [ data signaling rate transparency ]

transparence du débit binaire


code-transparent data communication [ transparent data communication mode ]

mode transparent


data-transparent | speed-transparent | transparent

transparent


data signaling rate transparency | data signalling rate transparency

transparence du débit binaire


code-transparent data communication | transparent mode

mode transparent


date expansion | expansion | field widening | date field expansion | data fix | expansion technique | conversion to 4-digit years | conversion to full 4-digit-year format

expansion de date | expansion | conversion par expansion | extension | technique d'expansion
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Believes that full data transparency and accessibility are essential to prevent and combat any abuse and fraud; calls, in this context, on the Commission to make it compulsory to publish particulars on all recipients of money from the Structural Funds, including subcontractors; reiterates that full transparency of public expenditure in the EU is crucial to ensure accountability and fight corruption.

estime que la transparence totale des données et leur accessibilité sont essentielles pour prévenir et combattre les abus et les cas de fraude; demande, à cet égard, à la Commission de rendre obligatoire la publication des données relatives à tous les bénéficiaires des Fonds structurels, y compris les sous-traitants; affirme une nouvelle fois que la transparence totale des dépenses publiques dans l'Union est cruciale pour respecter l'obligation de rendre comptes et lutter contre la corruption.


37. Encourages the Member States to develop further e-government initiatives aimed at reducing the error rate by preventing mistakes in the application phase as a mid- to long-term objective; calls upon the Commission and the Member States to respect the target date, as provided for in Article 122(3) of the Common Provision Regulation, to switch to e-cohesion in project application, management and control; believes that full data transparency and accessibility are essential to prevent and combat any abuse; calls in this connection on the Commission to make mandatory the publication of documentation provided by all beneficiaries;

37. encourage les États membres à mettre en place, à moyen ou long terme, davantage d'initiatives d'administration en ligne visant à faire baisser le taux d'erreur en évitant les erreurs pendant la phase de candidature; demande à la Commission et aux États membres de respecter la date limite fixée à l'article 122, paragraphe 3, du règlement portant dispositions communes pour basculer vers le système e-cohésion pour le dépôt, la gestion et le contrôle des projets; estime qu'une transparence absolue des données ainsi que leur accessib ...[+++]


37. Encourages the Member States to develop further e-government initiatives aimed at reducing the error rate by preventing mistakes in the application phase as a mid- to long-term objective; calls upon the Commission and the Member States to respect the target date, as provided for in Article 122(3) of the Common Provision Regulation, to switch to e-cohesion in project application, management and control; believes that full data transparency and accessibility are essential to prevent and combat any abuse; calls in this connection on the Commission to make mandatory the publication of documentation provided by all beneficiaries;

37. encourage les États membres à mettre en place, à moyen ou long terme, davantage d'initiatives d'administration en ligne visant à faire baisser le taux d'erreur en évitant les erreurs pendant la phase de candidature; demande à la Commission et aux États membres de respecter la date limite fixée à l'article 122, paragraphe 3, du règlement portant dispositions communes pour basculer vers le système e-cohésion pour le dépôt, la gestion et le contrôle des projets; estime qu'une transparence absolue des données ainsi que leur accessib ...[+++]


37. Encourages the Member States to develop further e-government initiatives aimed at reducing the error rate by preventing mistakes in the application phase as a mid- to long-term objective; calls upon the Commission and the Member States to respect the target date, as provided for in Article 122 (3) of the Common Provision Regulation, to switch to e-cohesion in project application, management and control; believes that full data transparency and accessibility are essential to prevent and combat any abuse; calls in this connection on the Commission to make mandatory the publication of documentation provided by all beneficiaries;

37. encourage les États membres à mettre en place, à moyen ou long terme, davantage d'initiatives d'administration en ligne visant à faire baisser le taux d'erreur en évitant les erreurs pendant la phase de candidature; demande à la Commission et aux États membres de respecter la date limite fixée à l'article 122, paragraphe 3, du règlement portant dispositions communes pour basculer vers le système e-cohesion pour le dépôt, la gestion et le contrôle des projets; estime qu'une transparence absolue des données ainsi que leur accessib ...[+++]


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It no longer pre-defines data bases or systems but instead adopts a ‘privacy by design’ approach and full transparency towards the Data Protection Officer at Europol and the European Data Protection Supervisor, the EDPS.

Elle ne prédéfinit plus de bases ou de systèmes de données, mais adopte une approche fondée sur le respect de la vie privée dès la conception et une transparence totale à l’égard du délégué à la protection des données d’Europol et du contrôleur européen de la protection des données (CEPD).


It no longer pre-defines data bases or systems but instead adopts a ‘privacy by design’ approach and full transparency towards the Data Protection Officer at Europol and the European Data Protection Supervisor, the EDPS.

Elle ne prédéfinit plus de bases ou de systèmes de données, mais adopte une approche fondée sur le respect de la vie privée dès la conception et une transparence totale à l’égard du délégué à la protection des données d’Europol et du contrôleur européen de la protection des données (CEPD).


Where Member States apply, in accordance with Article 13 of Directive 95/46/EC, any limitations on or exceptions to the rights of data subjects, information about such limitations or exceptions should be made public in order to ensure full transparency for data subjects.

Lorsque les États membres appliquent, aux termes de l'article 13 de la directive 95/46/CE, des limitations ou exceptions aux droits des personnes concernées, les informations relatives à ces limitations ou exceptions devraient être rendues publiques afin de garantir une transparence totale à l'égard des personnes concernées.


166. Calls on the Commission to ensure full financial transparency in external aid, in accordance with Articles 53 to 56 of Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002, and to honour its undertaking to Parliament that any international organisation receiving Community funds will be required to submit the results of all internal and external audits of the use of those Community funds to the ECA and to the Commission's Internal Auditor; calls also for OLAF to be given access to data where fraud is suspected;

166. demande à la Commission d'assurer une pleine transparence financière dans l'aide extérieure, conformément aux articles 53 à 56 du règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002, et de respecter son engagement vis-à-vis du Parlement que toute organisation internationale recevant des fonds communautaires soit obligée de transmettre à la Cour des comptes et à l'auditeur interne de la Commission les résultats de l'ensemble des audits internes et externes effectués concernant l'utilisation de ces fonds communautaires; demande aussi d'assurer l'accès de l'OLAF aux données en cas de suspicion de fraude;


164. Calls on the Commission to ensure full financial transparency in external aid, in accordance with Articles 53 to 56 of Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002, and to honour its undertaking to Parliament that any international organisation receiving Community funds will be required to submit the results of all internal and external audits of the use of those Community funds to the ECA and to the Commission's Internal Auditor; calls also for OLAF to be given access to data where fraud is suspected;

164. demande à la Commission d'assurer une pleine transparence financière dans l'aide extérieure, conformément aux articles 53 à 56 du règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002, et de respecter son engagement vis-à-vis du Parlement que toute organisation internationale recevant des fonds communautaires soit obligée de transmettre à la Cour des comptes et à l'auditeur interne de la Commission les résultats de l'ensemble des audits internes et externes effectués concernant l'utilisation de ces fonds communautaires; demande aussi d'assurer l'accès de l'OLAF aux données en cas de suspicion de fraude;


Where Member States apply, in accordance with Article 13 of Directive 95/46/EC, any limitations on or exceptions to the rights of data subjects, information about such limitations or exceptions should be made public in order to ensure full transparency for data subjects.

Lorsque les États membres appliquent, aux termes de l'article 13 de la directive 95/46/CE, des limitations ou exceptions aux droits des personnes concernées, les informations relatives à ces limitations ou exceptions devraient être rendues publiques afin de garantir une transparence totale à l'égard des personnes concernées.


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