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Board of Inquiry into Cost of Living
Fuel cost
Fuel cost adjustment clause
Fuel cost portion
Fuel cost share
Fuel costs
Fuel cycle cost
Fuel cycle costs
Fuel procurement cost
Fuel-cost method of accounting
Royal Commission on Cost of Living

Vertaling van "fuel which costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






fuel cost portion | fuel cost share

part des frais de combustible




Board of Inquiry into Cost of Living [ Royal Commission on Cost of Living | Commission to investigate the increase in the cost of living in Canada and into the causes which have occasioned or contributed to such result ]

Commission royale sur le coût de la vie


fuel-cost method of accounting

méthode de la capitalisation du coût


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Hence, we are burning more fuel, which costs more money.

Par conséquent, nous brûlons davantage de combustible, ce qui est coûteux.


Reducing CO2 emissions means reducing fuel consumption which in turn results in savings in fuel costs.

Une réduction des émissions de CO2 suppose une diminution de la consommation de carburant, laquelle entraîne à son tour des économies sur le coût des combustibles.


the high cost of renewable energy owing to the investment required and the fact that externalities (the "external" cost of the different energy sources, particularly their long-term impact on health or the environment) have not been taken into account, which gives fossil fuels an artificial advantage.

le coût élevé des énergies renouvelables en termes d'investissements et du fait de l'absence de prise en compte des externalités (coûts «externes» des différentes sources d'énergie, notamment du point de vue de leur impact à long terme sur la santé ou l'environnement) qui procure un avantage artificiel aux combustibles fossiles.


If they are so committed to Kyoto and the environmental concerns of millions of Canadians, they would say that natural gas would reduce the greenhouse effect and reduce greenhouse emissions, and that we should move to natural gas so that people living on farms in northern Canada could to use natural gas, which is our resource, to reduce emissions and provide a more cost efficient way to heat their homes, farms and businesses rather than burning home heating fuel which has ...[+++]

S'ils ont vraiment l'intention de respecter les engagements de Kyoto et de répondre aux préoccupations environnementales de millions de Canadiens, ils devraient reconnaître que le gaz naturel réduirait l'effet de serre, les émissions à effet de serre, et qu'on aurait avantage à adopter le gaz naturel pour que les habitants des régions rurales du nord du Canada puissent utiliser cette ressource qui nous appartient, et ainsi réduire les émissions et chauffer leurs maisons, leurs fermes et leurs entreprises à meilleur coût, au lieu d'utiliser du mazout qui produit plus d'émissions polluantes.


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Haulage companies will also see the benefits of the Commission's initiatives when choosing a new vehicle.Easily accessible CO2 emission and fuel consumption data will enable them to compare and purchase more efficient lorries, allowing them to save money on fuel bills, which can make up more than a quarter of their operating costs.

Les entreprises du secteur percevront également l'intérêt des initiatives de la Commission au moment de choisir de nouveaux véhicules. Grâce à des données sur les émissions de CO et la consommation de carburant facilement accessibles, elles seront en mesure de comparer et d'acheter des camions plus économes en énergie, ce qui leur permettra de réduire leurs factures de carburant, lesquelles peuvent représenter plus d'un quart de leurs frais d'exploitation.


This report is not yet public, but I understand there is a report coming out, with the support of Natural Resources Canada, that details the number of remote communities and their reliance on diesel fuel, and what that means to them in terms of exposure to volatile fuel prices and significant environmental costs associated with emissions and the storage of large amounts of diesel fuel, which can only be brought in at certain times ...[+++]

Ce rapport n’a pas encore été rendu public, mais je crois comprendre qu’un rapport qui sera publié avec le soutien de Ressources naturelles Canada donnera des renseignements sur le nombre de collectivités éloignées et sur leur dépendance au carburant diesel et ce que ça représente en termes de vulnérabilité à la volatilité des prix du carburant et aux coûts pour l’environnement élevés liés aux émissions et au stockage de carburant diesel en très grandes quantités, du fait que le carburant n’est livrable qu’à certaines périodes de l’année.


A possible cost-effective evaporative fuel tank and fuel supply permeation testing will be assessed in this study as an alternative to the SHED test for the sub category vehicles which were not subject yet to evaporative emission testing, refer to Article 23(4) and (5).

Cette même étude examinera également la possibilité et le rapport coût/efficacité de remplacer l'essai SHED par un essai de perméation du réservoir et du circuit de carburant pour les sous-catégories de véhicules qui ne sont pas encore soumises à des essais concernant les émissions par évaporation (voir l'article 23, paragraphes 4 et 5).


In 2013, technical work started under the European Sustainable Shipping Forum to discuss coordinated strategies to ensure the cost-effective implementation of Directive 2012/33/EU (which amended Directive 1992/32/EC and sought to substantially reduce emissions from shipping due to the combustion of marine fuels).

En 2013, le travail technique a débuté dans le cadre du Forum européen du transport maritime durable traitant des stratégies coordonnées afin d’assurer une mise en œuvre rentable de la directive 2012/33/UE (modifiant la directive 1992/32/CE et visant à réduire considérablement les émissions des navires dues à la combustion de combustibles marins).


We are wondering if there is not something the government can do in a practical sense to work out that commitment. One of the best ways for the federal government to make Canadian carriers more competitive is to cut the federal tax on fuel which costs them about $95 million a year, $32 million for Canadian alone.

Une des meilleures façons pour le gouvernement fédéral de rendre les transporteurs canadiens plus concurrentiels, c'est de réduire la taxe fédérale sur le carburant, qui coûte annuellement quelque 95 millions de dollars à l'ensemble des transporteurs et 32 millions de dollars uniquement à Canadien.


What they gain in lower power rates and some other cost advantages in Quebec they give up in transportation cost and in todays' cost of diesel fuel and regular fuel, which unfortunately offsets those benefits.

Les gains qui seraient attribuables aux faibles tarifs d'électricité et à d'autres avantages de coûts du Québec sont malheureusement annulés par les frais de transport et le prix actuel du diesel et du carburant ordinaire.




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Date index: 2024-11-18
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