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Aviation fuel tax
Carbon tax
Energy input tax
Exemption from fuel tax
Fossil fuel tax
Fuel input tax
Fuel oil tax
Fuel tax
Gasoline
Gasoline Tax Act
Input tax
Motive Fuel Use Tax Act
Motor Fuel Tax Act
Tax on motor fuels

Vertaling van "fuel taxes while " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fuel tax [ tax on motor fuels ]

taxe sur les carburants


Motor Fuel Tax Act [ Gasoline (Coloured) Tax Act | Gasoline Tax Act | Motive Fuel Use Tax Act ]

Motor Fuel Tax Act [ Gasoline (Coloured) Tax Act | Gasoline Tax Act | Motive Fuel Use Tax Act ]


Fuel Tax Act, 1987 [ An Act to Provide for the Imposition of Taxes and the Collection of Taxes from Certain Purchasers of Certain Fuels and to Provide for Rebates of Taxes to Certain Purchasers ]

Fuel Tax Act, 1987 [ An Act to Provide for the Imposition of Taxes and the Collection of Taxes from Certain Purchasers of Certain Fuels and to Provide for Rebates of Taxes to Certain Purchasers ]


carbon tax [ fossil fuel tax | tax on the carbon content of oil, coal, and gas. ]

taxe sur les émissions carboniques [ taxe sur la teneur en carbone du pétrole, du charbon et du gaz | impôt sur les émissions carboniques | taxe sur les combustibles fossiles | taxe sur les hydrocarbures | taxe sur le carbone ]




exemption from fuel tax

détaxation spéciale sur les carburants




energy input tax | fuel input tax | input tax

taxe sur les intrants


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the case of undifferentiated increases in fuel taxes the main advantage is the provision of a sustainable and relatively undistorting tax resource, while their effectiveness in reducing emissions depends on assumptions regarding the elasticity of transport demand.

En cas d'augmentation indifférenciée des taxes sur les carburants, leur principal avantage est de constituer une source fiscale durable et relativement sans effet perturbateur, alors que leur efficacité pour réduire les émissions dépend d'hypothèses concernant l'élasticité de la demande de transport.


Each year $635 million is being sucked out of the prairies in fuel taxes while $13 million is being put back.

Les habitants des Prairies paient 635 millions de dollars par année en taxe sur l'essence, mais seulement 13 millions sont réinvestis dans nos routes.


The federal government generates about $4 billion from vehicle fuel taxes, while expenditures on transportation are less than $400 million.

Le gouvernement fédéral génère environ 4 milliards de dollars en taxes sur les carburants, tandis que les dépenses qu'il affecte au transport sont inférieures à 400 millions de dollars.


It can therefore be said that the total tax burden for fuel amounts to 50 to 60% in countries with lower taxes (Greece, Luxembourg, Portugal and Spain) while it is as high as 75% in the United Kingdom.

On peut ainsi estimer que la charge fiscale totale pour les carburants représente 50 % à 60 % du prix final pour les pays les moins taxant (Espagne, Grèce, Luxembourg, Portugal) pour atteindre jusqu'à 75 % au Royaume-Uni.


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While we are talking about transportation and fuel taxes, I want to talk about a tax on a tax, where the government collects GST on top of fuel excise taxes.

À propos de taxes sur le transport et le carburant, que dire de la taxe sur la taxe, de la TPS que le gouvernement perçoit par-dessus la taxe d'accise sur le carburant?


whereas the Energy Efficiency Directive is a key directive which recognises the importance of energy saving as the game-changer for realising post-COP 21 ambitions while bringing the most multiple benefits; whereas job creation is triggered by investment in building renovation and other energy efficiency measures, progress in living standards through the reduction of fuel poverty, employment opportunities in the SME sector, higher property values, increase ...[+++]

considérant que la directive relative à l'efficacité énergétique est une directive clé reconnaissant l'importance des économies d'énergie qui changent la donne et permettent de concrétiser les ambitions de l'après COP21, en apportant de multiples avantages; que la création d'emplois est générée par les investissements dans la rénovation immobilière et d'autres mesures d'efficacité énergétique, une élévation du niveau de vie par la réduction de la pauvreté énergétique, des possibilités d'emploi dans le secteur des PME, une valeur plus élevée des biens immobiliers, une productivité accrue, des conditions de santé et de sécurité améliorées ...[+++]


4. Nevertheless, while noting with concern that consumers are required to pay higher prices not only as a result of the high cost of crude oil but also because of increased VAT and energy taxes applied to end-products, and that these taxes vary widely throughout the European Union and can distort market forces, does not accept that the solution to the present situation can be found only through the reduction of fuel taxes, and notes th ...[+++]

4. constate avec préoccupation que les consommateurs sont contraints de payer des prix majorés, non seulement en raison du coût élevé du pétrole brut, mais aussi du fait de la hausse des taux de TVA et des taxes sur l'énergie appliqués aux produits finaux, et que ces taxes varient considérablement selon les pays membres de l'Union européenne et peuvent altérer les forces du marché; n'accepte pas cependant que l'unique solution à la situation actuelle puisse être la réduction des taxes sur les carburants et fait remarquer que toute mesure à court terme visant à réduire les prix des carburants au travers de mesures fiscales peut en réalit ...[+++]


To put fuel taxes up so much as to make industry uncompetitive while reducing taxes on domestic household energy consumption, is crazy politics and bad economics.

Augmenter la fiscalité sur les carburants au point de diminuer la compétitivité des entreprises tout en réduisant la fiscalité sur la consommation d'énergie des ménages constitue une politique démente et relève de la mauvaise gestion économique.


The federal government generates about $3.8 billion from fuel taxes, while expenditures on transportation are less than $400 million.

Le gouvernement fédéral tire environ 3,8 milliards de dollars de la taxe sur l'essence alors que les dépenses de transport sont inférieures à 400 millions de dollars.


As Mr. Lincoln stated, ``We are loading the dice in favour of favourable tax treatment to the non-renewable energy sector, the fossil fuel sector, while not providing any favourable tax treatment to the renewable sector'. '

Comme le disait M. Lincoln, «Les dés sont pipés en faveur d'un traitement fiscal préférentiel pour le secteur des énergies non renouvelables, le secteur des combustibles fossiles, alors que le secteur des énergies renouvelables ne profite d'aucun traitement de faveur sur le plan fiscal».




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Date index: 2023-10-03
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