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A delegate cannot delegate
Articulated vehicle which cannot be uncoupled
Delegatus non potest delegare
Detriment that cannot easily be remedied
EU-Japan Economic Partnership Agreement
EU-Japan FTA
EU-Japan Free Trade Agreement
FTA
FTA-ABS
FTA-ABS test
Federal Tax Administration
Fluorescent treponemal antibody absorbed test
Fluorescent treponemal antibody absorption test
Free trade agreement
Free-to-air
JEFTA
Not easily reparable damage
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up

Vertaling van "fta cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
EU-Japan Economic Partnership Agreement | EU-Japan Economic Partnership Agreement/Free Trade Agreement | EU-Japan Free Trade Agreement | EU-Japan FTA | EU-Japan FTA/EPA | Japan-EU EPA/FTA | JEFTA [Abbr.]

accord commercial UE-Japon | accord de partenariat économique UE-Japon


train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


fluorescent treponemal antibody absorption test [ FTA-ABS | fluorescent treponemal antibody absorbed test | FTA-ABS test ]

test FTA-ABS [ FTA-ABS | test d'immunofluorescence absorbée ]


Canada-United States Free Trade Agreement (FTA), Guide to the FTA Rules of Origin

Accord de libre-échange entre le Canada et les États-Unis (ALE), guide pour les règles d'origine (ALE)


articulated vehicle which cannot be uncoupled

véhicule articulé non séparable


free trade agreement [ FTA ]

accord de libre-échange [ ALE ]


A delegate cannot delegate [ delegatus non potest delegare ]

le délégué ne peut pas déléguer [ delegatus non potest delegare ]


detriment that cannot easily be remedied (1) | not easily reparable damage (2)

préjudice difficilement réparable


Federal Tax Administration [ FTA ]

Administration fédérale des contributions [ AFC ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It should be noted that changes in trade flows cannot be attributed solely to the FTA, as also other factors influence trade flows.

Il convient de rappeler que les changements intervenus dans les échanges commerciaux ne sauraient être attribués au seul ALE: d’autres facteurs ont également joué.


In conclusion, the Canadian Arab Federation submits that we cannot help but conclude that Bill C-36, taken together with Bill C-35 and Bill C-42, is an attempt by this government to stifle the current evolution of human rights culture among the general population, as was witnessed at the APEC summit in Vancouver, and the anti-FTA protests in Quebec City and elsewhere in the world, including Seattle and Genoa.

En guise de conclusion, la Fédération canado-arabe allègue que l'on ne peut que conclure que le projet de loi C-36, lorsqu'on le rapproche des projets de loi C-35 et C-42, est une tentative de la part de notre gouvernement de bloquer l'évolution actuelle en faveur des droits de la personne au sein de l'ensemble de notre population, comme on a pu le voir au sommet de l'APEC à Vancouver et lors des protestations contre la mondialisation à Québec et ailleurs dans le monde, y compris à Seattle et à Gênes.


15. Recognises that services are the fastest growing sector of the Indian economy; notes that India has offensive interests in the liberalisation of Mode 1 and Mode 4 in the General Agreement on Trade in Services (GATS); notes that the EU would like to complete liberalisation of market access and national treatment under Mode 3 in most services; notes that the full ambitions of the FTA cannot be realised without commitments under Mode 4; stresses that there are huge benefits from nationwide and EU-wide accreditation of professional qualifications and agreements on mutual recognition and licensing requirements within professional serv ...[+++]

15. constate que les services constituent le secteur de l'économie indienne qui croît le plus rapidement; note que l'Inde a des intérêts offensifs dans le domaine de la libéralisation du mode 1 et du mode 4 de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS); constate que l'Union européenne souhaiterait obtenir la libéralisation complète de l'accès aux marchés et du traitement national dans le mode 3 pour la plupart des services; observe que les ambitions de l'ALE ne pourront être pleinement réalisées sans engagements dans le mode 4; souligne que l'homologation nationale et européenne des qualifications professionnelles et la mis ...[+++]


14. Recognises that services are the fastest growing sector of the Indian economy; notes that India has offensive interests in the liberalisation of Mode 1 and Mode 4 in the General Agreement on Trade in Services (GATS); notes that the EU would like to complete liberalisation of market access and national treatment under Mode 3 in most services; notes that the full ambitions of the FTA cannot be realised without commitments under Mode 4; stresses that there are huge benefits from nationwide and EU-wide accreditation of professional qualifications and agreements on mutual recognition and licensing requirements within professional serv ...[+++]

14. constate que les services constituent le secteur de l'économie indienne qui croît le plus rapidement; note que l'Inde a des intérêts offensifs dans le domaine de la libéralisation du mode 1 et du mode 4 de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS); constate que l'Union européenne souhaiterait obtenir la libéralisation complète de l'accès aux marchés et du traitement national dans le mode 3 pour la plupart des services; observe que les ambitions de l'ALE ne pourront être pleinement réalisées sans engagements dans le mode 4; souligne que l'homologation nationale et européenne des qualifications professionnelles et la mis ...[+++]


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22. Notes that the full ambition of the FTA cannot be fulfilled without commitments in Mode 4; stresses that there are huge benefits from nationwide and EU-wide accreditation of professional qualifications and agreements on mutual recognition and licensing requirements within professional services in both the EU and India, which could be easily covered by the FTA; nevertheless requests a thorough analysis in relation to the individual Member States;

22. note que les ambitions de l'ALE ne pourront être pleinement réalisées sans engagements dans le mode 4; souligne que l'homologation nationale et européenne des qualifications professionnelles et la mise en place de conventions en matière de reconnaissance mutuelle et de conditions d'exercice dans le domaine des services professionnels dans l'Union européenne et en Inde présentent des avantages considérables et pourraient être facilement incluses dans l'ALE; demande toutefois la réalisation d'une analyse approfondie pour chaque État membre;


Once gone, the Canadian Wheat Board — or any marketing board — cannot be re-created, thanks to the one-way privatization doors embedded in trade agreements like FTA and NAFTA and the World Trade Organization.

Une fois partie, la Commission canadienne du blé — ou tout autre office de commercialisation — disparaîtra à jamais grâce aux procédés de privatisation à sens unique intégrés dans des accords tels que l'ALE et l'ALENA et aux institutions telles que l'Organisation mondiale du commerce.


We cannot stand idly by on the sidelines while our competitors negotiate FTAs all around us.

Nous ne pouvons pas rester les bras croisés pendant que nos concurrents négocient des accords de libre-échange tout autour de nous.


It will be a missed opportunity if a free trade agreement cannot be negotiated with ASEAN at this point in time, since, through FTAs, trade barriers like tariff quotas, import restrictions, food safety and quality standards can be reduced and the flow of goods and services both ways can be easily facilitated.

Ce serait une occasion perdue si le Canada ne négocie pas un accord de libre-échange avec l’ANASE à ce stade. Grâce à un tel accord, il serait possible de réduire les barrières commerciales telles que les contingentements, les restrictions sur les importations et les normes de salubrité et de qualité des aliments et de faciliter les échanges de biens et de services.


Thus, regional integration cannot be a pre-requisite for FTA agreements, and regional FTAs cannot be the only form of non-multilateral agreements pursued.

L'intégration régionale ne saurait donc être une condition préalable à la conclusion d'accords en matière de ZLE, et les zones régionales de libre‑échange ne sauraient être la seule forme d'accord non multilatéral recherchée.


I cannot be as categorical as you and say that it is the FTA, NAFTA, GATT and the WTO alone that are responsible for the increased poverty in Canada.

Je ne suis pas en mesure d'être aussi catégorique que vous et de dire que c'est l'Accord de libre-échange, l'ALENA, le GATT et l'OMC qui sont les seuls responsables de l'augmentation de la pauvreté au Canada.


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